۰ نفر

دستور پخت ایچلی کوفته

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱
کد خبر: 633224
دستور پخت ایچلی کوفته

ایچلی کوفته یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی پخته می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ ایچلی کوفته icli kofte یا کوفته مغزدار ترکیه ای، یکی از لذیذترین غذاهای آشپزی ترکیه است که امروزه بسیاری از سرآشپزهای بزرگ در سراسر دنیا آن را طبخ می کنند.

غذایی با ظاهر جذاب و مزه بی نظیر که در ظاهر شباهت زیادی به کبه های عربی دارد.

برخلاف ظاهر شگفت انگیزی که این غذا دارد، درست کردن آن به هیچ عنوان کار سختی نیست. شما می توانید با فراهم کردن مواد اولیه این غذا به راحتی آن را در خانه تهیه کنید.

مواد لازم برای ۸ نفر

بلغور گندم ریز    ۳ لیوان

آب جوش    ۲ لیوان

آرد سمولینا    ½ لیوان

آرد سفید    ½ لیوان

تخم مرغ    ۱ عدد

رب گوجه فرنگی    ۱ قاشق غذاخوری

رب فلفل    ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و روغن    به مقدار کافی

مواد میانی کوفته

گوشت چرخ کرده    ۴۰۰ گرم

پیاز    ۲ عدد

جعفری    ۱ دسته کوچک

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

زردچوبه و روغن    به مقدار کافی

طرز تهیه ایچلی کوفته

مرحله اول

برای تهیه ایچلی کوفته خوشمزه در ابتدای کار بلغور را به همراه آب جوش درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس درب کاسه را می پوشانیم و اجازه می دهیم بلغور به خوبی خیس بخورد و حجمش زیاد شود.

مرحله دوم

در این مرحله بلغور خیس خورده را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم، سپس آرد سمولینا، آرد، رب گوجه فرنگی و رب فلفل را به کاسه می افزاییم. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا کم کم مقداری آب جوش اضافه کرده و مواد را با دست ورز می دهیم تا منسجم شوند. پس از اینکه مایه کوفته منسجم شد، تخم مرغ را اضافه می کنیم و به ورز دادن ادامه می دهیم تا بافت مایه کوفته کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله برای تهیه مواد میانی پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود.

مرحله پنجم

حالا گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد. در ادامه نصف فنجان آب اضافه کرده و درب تابه را می گذاریم تا گوشت بپزد.

مرحله ششم

پس از اینکه آب درون تابه کشیده شد، جعفری را خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه به اندازه یک نارنگی از مایه کوفته بر می داریم، سپس مقداری از مخلوط گوشت درون آن قرار داده و به صورت گرد یا بیضی شکل می دهیم.

مرحله هفتم

تمام مایه کوفته را به همین صورت آماده می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه کوفته ها را درون روغن سرخ کرده و پس از گرفتن روغن اضافی شان با سس دلخواه سرو می کنیم.