۰ نفر

گرمترین مکان دنیا کجاست؟

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۰
کد خبر: 633216
گرمترین مکان دنیا کجاست؟

در حال حاضر، بخش‌هایی از هند و پاکستان تحت دمای بی‌سابقه قرار دارند. این شرایط طیف وسیعی از آسیب‌های بلندمدت از سلامت انسان گرفته تا محصولات کشاورزی را تهدید کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، چاندنی سینگ از هیات بین دولتی تغییرات آب‌وهوایی هند، محقق اصلی این تحقیق و محقق ارشد موسسه هندی برای سکونتگاه‌های انسانی گفت: «این موج گرما قطعا بی‌سابقه است. ما شاهد تغییر در شدت، زمان رسیدن و مدت زمان آن بوده‌ایم. این همان چیزی است که کارشناسان آب‌وهوا پیش‌بینی کردند و تاثیرات زیادی بر سلامتی خواهد داشت».

دمای هوا در نوابشاه پاکستان به بالای ۱۲۱ درجه فارنهایت می‌رسد. در یعقوب‌آباد بسیار بالاتر از ۱۱۵ درجه است. پاد ایدانم، خانپور و سیبی در پاکستان همچنین بیکانر، گانگاناگار و بارمر هند نیز بالاترین دما را ثبت کردند که هر کدام در نزدیکی گوشه شمال غربی هند در نزدیکی مرز پاکستان قرار دارند.

یعقوب‌آباد یکی از گرم‌ترین مکان‌های ‌روی زمین نامیده می‌شود. میانگین دما در تابستان ۹۹ درجه فارنهایت است. انسان نمی‌تواند برای مدت طولانی در این گرما زنده بماند. در یعقوب‌آباد دمای رکورد، ۱۲۷ درجه ثبت شده است.

یعقوب‌آباد شهری با وسعت متوسط ‌و بر اساس استانداردهای پاکستان است. این شهر با ۱۹۰ هزار نفر جمعیت در رتبه ۴۳ جمعیت این کشور قرار دارد.

پاکستان با جمعیت ۲۲۰ میلیون نفری پنجمین کشور بزرگ است و این رقم  پس از جمعیت ۱.۳۸ میلیارد هند است.

دمای بالاتر از ۱۲۰ درجه به راحتی می‌تواند گرمازدگی ایجاد کند و علائم آن تعریق شدید، رنگ‌پریدگی، گرفتگی عضلات، خستگی، ضعف، نبض سریع یا ضعیف، سرگیجه، سردرد، غش، حالت تهوع و استفراغ است.