۰ نفر

با شاخص ۵۰۰؛

هوای قصرشیرین و سرپل ذهاب در وضعیت بحرانی قرار گرفت

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۱۲
کد خبر: 633173
هوای قصرشیرین و سرپل ذهاب در وضعیت بحرانی قرار گرفت

رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت: شاخص کیفی هوا بر اساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا در قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در ساعت هفت صبح امروز پنجشنبه بیانگر وضعیت بحرانی و ناسالم برای این مناطق است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از   مهر، «پژمان فتاح‌پور» افزود: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا تا ساعت هفت صبح امروز در شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب عدد ۵۰۰ را نشان داد که بیانگر وضعیت بحرانی و خطرناک برای گروه‌های مختلف به خصوص افراد حساس است.

وی اظهار داشت: همچنین ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا شاخص لحظه‌ای ساعت هفت صبح شهرستان اسلام آباد غرب ۳۰۹ در وضعیت اضطرار و خطرناک و شاخص کیفی هوا در شهرستان های پاوه ۱۶۴ و کنگاور عدد ۱۰۶را نشان داد که حاکی از حالت هشدار یعنی هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین ادامه داد: بر این اساس تاکید می‌شود گروه‌های حساس شامل سالمندان، کودکان زیر پنج سال، مادران باردار و افراد دارای سابقه بیماری قلبی و تنفسی در شهرستان قصرشیرین و سرپل‌ذهاب از منزل خارج نشوند و توصیه می‌شود سایر افراد نیز جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ‌های درختان بلوط، به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.