۰ نفر

چند نکته مهم برای انتخاب رنگ دیوار

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۸
کد خبر: 633079
چند نکته مهم برای انتخاب رنگ دیوار

رنگ ها همیشه نقش مهمی در دکوراسیون خانه ، محل کار و همچنین فضاهای اطرافمان داشته اند و تاثیرات مهمی در روحیات و آرامش انسانها می گذارند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ ما امروز میخواهیم برخی از نکات مهم در انتخاب رنگ دیوارها را نام ببریم و در مورد آنها توضیح دهیم. انتخاب رنگ دیوار های پذیرایی ، اتاق خواب ، نشینمن و دیوار های اتاق کار و مطالعه قوانین خاص خودش را دارد که باید در انتخاب نوع رنگ کمی دقت به خرج دهیم.

برای داشتن یک دکور زیبا باید از رنگ های ملایم برای دیوارهایمان استفاده کنیم. وقتی وارد یک شرکت ، دفتر کاری ، یا یک ویلا و یا خانه میشوید در ابتدا اولین چیزی که در نظر شما جلب میکند رنگ دیوار هاست ، پس سعی نکنید خیلی ساده از کنار این بخش مهم و مؤثر عبور کنید.

رنگ دیوار اتاق کودک

رنگ کردن دیوار

1- انتخاب رنگ مورد علاقه برای رنگ دیوارها

اگر به رنگ خاصی علاقه‌ مند هستید و میخواهید از آن برای رنگ دیوارها استفاده کنید ابتدا باید دقت داشته باشید که رنگ شما تند است یا ملایم ؟ بطور مثال رنگ های مثل زرد ، نارنجی یا قرمز روشن و آتشین مناسب سالن پذیرایی خانه نیست.

اما اگر از این رنگ استفاده کردید باید توجه داشته باشید که بخش کوچکی از دیوار سالن پذیرایی را به این رنگ دربیاورید ؛ زیرا این رنگ ها فاقد دادن حس آرامش هستند و باید از این رنگ ها خیلی کم و یا با دقت خاصی استفاده شود.

البته می توان با طراحی یک دکور دقیق و اصولی این رنگ ها را در سالن پذیرایی خود استفاده کنید و یک دکوراسیون شیک و فوق العاده را خلق کنید. البته زنگ های روشن و جیغ ، دست شما را برای رنگ دیوار اتاق خواب ها باز می گذارد اما اگر دوست دارید اتاق خوابتان منبع آرامش باشد بهتر است از رنگ هایی مثل آبی و یاسی استفاده کنید.

رنگ کردن دیوار

2- با اصول و آگاهی رنگ دیوارهایتان را انتخاب کنید

اگر از یک رنگ خاص مانند سبز ، آبی ، مشکی یا سایر رنگ های دیگر خوشتان می‌آید توجیح کننده نیست که از آن برای رنگ آمیزی دیوار های خانه یا محل کارتان استفاده کنید زیرا ممکن است از نظر روان شناسی و چیدن دکوراسیون آن رنگ مناسب آن قسمت از خانه یا دفتر نباشد ؛ پس باید قبل از انتخاب رنگ برای دیوار دکور مورد نظرتان را در ذهنتان تجسم کنید و ببینید که آیا این رنگ دیوار به سایر وسایل های خانه هماهنگ می‌شود یا نه؟

بهتر است قبل از انتخاب رنگ دیوار ها برای مکان هایی مثل اتاق خواب ، اتاق مطالعه ، اتاق کار یا حتی دفاتر و مطب ها درباره روان شناسی آن رنگ هارا مطالعه داشته باشید و آگاه شوید که رنگ مد نظرتان می تواند چه تاثیری بر روی روحیه و اعصاب شما و اطرافیانتان داشته باشد.

اگر بخواهیم برای شما یک مثال ساده بزنیم باید به رنگ اتاق خواب بچه ها اشاره کنیم ، حتما همه ی شما عزیزان میدانید که رنگ اتاق کودک بسیار مهم است و ما نمی توانیم بدون اطلاعات درباره رنگ ها از آن برای رنگ آمیزی اتاق کودکمان استفاده کنیم ؛ پس صرفا علاقه مند بودن به یک رنگ کافی نیست و باید همه ی جنبه ها و بعد ها را در نظر گرفت زیرا رنگ دیوار ها بسیار مهم و مؤثر است و قبل از رنگ آمیزی باید آگاهی و اطلاعات کافی درباره رنگ ها داشته باشید.

رنگ کردن دیوار

3- قبل از رنگ آمیزی دیوارها ابتدا از همخوانی آن با سایر وسایل های دیگر مطمئن شوید

اگر برای رنگ آمیزی دیوارها به رنگ مدنظرتان رسیدید بهتر است قبل از شروع رنگ آمیزی کامل دیوار ها ، یک ورقه از کاغذ را به آن رنگ در بیاورید و آن را در کنار سایر وسایل ها مانند مبل ها ، پرده ها ، کمد ها و حتی فرش یا سایر اکسسوری ها و وسایل ترئینی قرار دهید و مطمئن شوید که آیا رنگی که انتخاب کرده اید یا سایر وسایل های خانه یا محل کارتان همخوانی دارد یا خیر.

این کار باعث میشود که شما از انتخاب آن رنگ برای رنگ آمیزی دیوار هایتان اطمینان لازم را پیدا کنید و یا متوجه شوید که انتخاب این رنگ برای دیوارها اشتباه است و لازم است رنگی دیگر را برای رنگ آمیزی جایگزین کنید.

رنگ کردن دیوار

4- قبل از رنگ آمیزی دیوارها از شخصی که اینکار را به عهده گرفته است میزان رنگ‌ مورد نیاز را بپرسید

اگر میخواهید از خرج های اضافه و بیهوده جلوگیری کنید باید قبل از رنگ آمیزی از کسی که قرار است دیوارهایتان را رنگ کند سوال کنید که چه میزان رنگ لازم است تا به همان اندازه رنگ مورد علاقه آنان را خریداری کنید و از اصراف و هزینه های بیخود جلوگیری کنید چون ممکن است آن رنگ برای یک قسمت از اتاق خواب یا پذیرایی باشد و قرار است شما از آن فقط در همان قسمت استفاده کنید. البته باید شما قسمت هایی که قرار است رنگ آمیزی شود را تعیین کنید تا به اندازه ابعاد آن به شما بگویند که چه اندازه رنگ لازم است.

رنگ کردن دیوار

5- انتخاب پایه رنگی مناسب برای رنگ دیوارها

انتخاب پایه رنگی درست و اصولی بسیار مهم است و شما عزیزان قبل از رنگ آمیزی باید به آن توجه داشته باشید ، اگر قصد دارید دیوار های نمای خانه را رنگ آمیزی کنید باید توجه داشته باشید که رنگ های مخصوص نما استفاده کنید زیرا رنگ های عادی و معمولی در برابر اشعه های خورشید مقاومت پایینی دارند و خیلی زود زنگ خود را از دست میدهند، پس به یاد داشته باشید که برای رنگ آمیزی نمای خانه یا دفتر و محل کارتان رنگ های مقاوم در برابر اشعه های فرابنفش به کار بگیرید و از آن استفاده کنید زیرا این نوع رنگ ها مقاومت بالایی دارند و رنگشان برای مدت های طولانی ثابت می ماند و تغییری نمیکند.

رنگ کردن دیوار

6- انتخاب طرح و نقش مناسب

شاید خیلی از شما عزیزان علاقه مند باشید که رنگ آمیزی دیوارهایتان طرح دار باشد ؛ برای این کار شما اول باید فردی با مهارت بالا را برای رنگ آمیزی دیوارهایتان انتخاب کنید و بعد طرح دلخواه و مورد علاقه اتان را به او نشان دهید. طرح های مثل راه راه ، دایره ، ابر و بادی و حتی طرح های زیباتری وجود دارد که با کمک قالب رنگ آمیزی میشوند و جلوه دیوارهایتان را دو برابر می‌کند.

شما باید سعی کنید که یک طرح مناسب برای دیوار مورد نظرتان انتخاب کنید ، بطور مثال برای دیوار های یک مطب رنگ آمیزی با طرح های دایره مناسب نیست و باید این طرح را برای رنگ آمیزی  اتاق خواب ها استفاده کنید .

برای رنگ آمیزی اتاق خواب ها تقریبا دستتان باز است و می توانید از هر نوع رنگ و طرح دلخواهتان استفاده کنید چون اتاق خواب یک حریم خصوصی و شخصی است و بستگی به نوع علاقه و سلیقه صاحب اتاق دارد ؛ او می‌تواند تعیین کند که از چه رنگ و طرحی برای دیوار های اتاق خواب استفاده شود زیرا قرار است او از رنگ دیوارهای اتاقش حس آرامش و انرژی مثبت دریافت کند.

رنگ کردن دیوار