۰ نفر

چرا شخصیت افراد در مسافرت تغییر می کند؟

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳
کد خبر: 632769
چرا شخصیت افراد در مسافرت تغییر می کند؟

پژوهشگران در قالب یک نظرسنجی از ۲ هزار فرد بزرگسال به بررسی تفاوت رفتار افراد در تعطیلات پرداختند. نتایج این مطالعه نشان داد که دو سوم پاسخ دهندگان ترجیح می دهند در طول تعطیلات استراحت کرده و کمتر به فعالیت های ماجراجویانه بپردازند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل  از بهداشت نیوز؛ با این حال، ۵۵ درصد افراد ترکیب سالم هر دو رویکرد را دوست دارند. یکی از نکات جالب توجه مطالعه فوق، این بود که مشخص شد کسانی که از مناطق روستایی یا حومه شهر هستند به خصوص به انجام فعالیت های هیجان انگیز برای استفاده حداکثری از تعطیلات خود علاقه دارند، در حالی که افراد مقیم  شهرها ، فضای آرام تری را برای تعطیلات خود ترجیح می دهند.

این نظرسنجی نشان داد که یک سفر باید حداقل چهار روز به طول انجامد تا بتوان به آن جنبه مسافرت داد. علاوه بر این بیشتر  پاسخ دهندگان مقاصد گرمسیری را به مقاصد شهری ترجیح می دهند (۳۷ درصد در مقابل ۲۰ درصد) و بیشتر مردم یعنی ۵۴ درصد پاسخ دهندگان دوست دارند در طول تعطیلات و سفر خود به طور کامل استراحت کرده و تمدد اعصاب کنند.

در این میان ساکنان شهرها به طور شگفت انگیزی سواحل را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می کنند (۳۹ درصد)، اما حتی ۳۷  درصد از کسانی که در یک محیط ساحلی زندگی می کنند، هنوز هم مایل به بازدید از دیگر سواحل گرمسیری هستند.

این موضوع نشان می دهد بیشتر مردم از استراحت در فضا ‌های ساحلی لذت می ‌برند، زیرا  این مناطق عموما گرم و زیبا هستند،  بسیاری از مردم هم تصور می کنند حضور در ساحل استرس را بیشتر از سایر مناطق کاهش می ‌دهد و البته دلیل انتخاب ساحل برای گذراندن تعطیلات نیز برای برخی مردم، استراحت در محیطی بدون سر و صدا است.

از سوی دیگر پاسخ دهندگانی که تعطیلات پرماجرا را ترجیح می دهند، مکان های شهری (۵۲%) را انتخاب می کنند، زیرا گشت و گذار در آنها سرگرم کننده تر است. این گروه از مسافران با سلیقه متمایل به بازدید از شهرهای بزرگ همچنین  احساس بودن در میان جمعیت یک شهر بزرگ،  نگاه کردن به معماری  و  بازدید از همه مقاصد فرهنگی  را دوست دارند.

مطالعه فوق نشان داد از هر پنج نفر، سه نفر در تعطیلات از مکان‌های توریستی و دیدنی بازدید می ‌کنند و  ۷۴ درصد مردم در جستجوی مناطق کمتر شناخته شده هستند.به گزارش سیناپرس، بیشتر مسافران یعنی ۷۲ درصد از افراد معتقدند که سفر بدون صرف زمان برای تنبلی کردن کامل نمی شود و  به همین دلیل است که ۶۴  درصد مردم دوست دارند در هنگام سفر چرت زده و در تعطیلات خود بخوابند.

 اکثر مردم یعنی ۷۲ درصد از پاسخ دهنگان نیز اعتراف کردند که  دوست دارند تا آنجا که ممکن است در طول تعطیلات، به ارتباط خود را با فناوری خود قطع کنند. در این میان اکثریت پاسخ ‌دهندگان تخمین می ‌زنند که می ‌توانند در یک مقصد ساحلی تقریباً دو برابر بیشتر از یک محیط شهری، از فناوری جدا بمانند.

65 درصد افراد حاضر در نظر سنجی فوق نیز ادعا می کنند که هنگام تعطیلات فقط برای جستجوی مسیرها، جاذبه ها یا رستوران ها به تلفن خود نگاه می کنند. در حالی که ۶۰ درصد در تعطیلات به اندازه کافی عکس نمی‌ گیرند و ۵۵  درصد فکر می‌کنند که گرفتن عکس ‌های بیشتر توانایی آن‌ ها را برای لذت بردن از لحظه ‌ای که در آن به سر می برند، مختل می ‌کند.