۰ نفر

رفع بدبینی به همسر با یه روش تضمینی

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۴
کد خبر: 632160
رفع بدبینی به همسر با یه روش تضمینی

اگر آدم بدبینی هستید، این توانایی را دارید که در یک صدم ثانیه خودتان را در بدترین حالت ممکن تصور کنید. اگر همسایه‌ جدیدتان شما را به شام دعوت کند، یک مهمانی خسته‌کننده را تصور می‌کنید که تا آخر عمر یادتان نمی‌رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، لباس‌های نو برای شما ابزار شکنجه می‌شوند و هر لحظه منتظرید که با ریخته‌شدن سس سالاد بر روی آنها نابود شوند. اگر برای تفریح به زیباترین پیست اسکی کشور بروید چطور؟ در بهترین حالت سرما می‌خورید یا مچ پایتان می‌شکند‌، در بدترین حالت هم دچار برف‌کوری می‌شوید! این نوشته را بخوانید تا با روش‌های درمان بدبینی بیشتر آشنا شوید.

البته اگر گاهی اوقات جنبه‌های منفی قضایا را هم مدنظر داشته باشید، دیگر زمانی که همه چیز طبق خواسته‌ی شما پیش نمی‌رود خیلی عصبانی نمی‌شوید. اما تحقیقات جدید نشان داده‌اند که تمایل به منفی‌بافی در هر شرایطی (رفتاری که متخصصان به آن «خوی بدبین» یا dispositional pessimism می‌گویند) نه‌تنها اوقاتِ خوش شما را خراب می‌کند و باعث می‌شود دوستان‌تان را از دست بدهید، بلکه از هر زاویه‌ای هم که به آن نگاه کنید، استراتژی بدی است. تجربه نشان داده‌ است که خوش‌بین‌ها در بیشتر کارهای زندگی‌شان، از کار و تحصیل گرفته تا ورزش و برقراری ارتباط، موفق‌تر هستند. آنها کمتر از بدبین‌ها افسرده می‌شوند، بیشتر پول درمی‌آورند و ازدواج‌های موفق‌تری دارند.

نکاتی دیگر درباره بدبینی و منفی نگری

1ـ بدبینی، بد گمانی و منفی نگری هم چون خوره بر جان انسان می افتد و با مختل کردن سیستم روانی فرد او را به انواع بیماری های روانی چون افسردگی و اضطراب مبتلا می سازد. «افراد بدبین از همه چیز می ترسند و از همه کسی وحشت دارند، و نگرانی جانکاهی دائماً بر روح آن ها مستولی است، نه می توانند یار و مونسی غم خوار پیدا کنند و نه شریک و همکاری برای فعالیت های اجتماعی، و نه یار و یاوری برای روز درماندگی .»

2ـ این گونه افراد، چون دارای تفکر غلط و منفی هستند، ناگزیر در تعاملات اجتماعی و زناشویی از کلمات و الفاظ منفی، نادرست و زشت استفاده کرده و به طور ناصحیح و نابهنجار رفتار می کنند؛ در نتیجه دوستی ها را به دشمنی ها تبدیل کرده و اطرافیانشان را از خود رنجانده و دور می کنند. پس ریشه خیلی از صفات رذیله و بد مثل: غیبت کردن، مسخره کردن، تجسس کردن در زندگی دیگران، لقب زشت به دیگران دادن و.... در همین صفت سوء ظن می باشد.

3ـ پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ می فرماید: «بزرگترین گناه کبیره، سوء ظن و بدبینی به خداوند است.»[4] خداوند متعال در حدیث قدسی می فرماید: «من بر طبق ظن بنده خود رفتار می کنم؛ اگر حسن ظن داشته باشد، همان ظنش را محقق می سازم، و اگر هم سوء ظن داشته باشد، مطابق ظنش با او رفتار می کنم.»

اعتماد

حقیقتا اعتماد مهم تر از عشق است. عشق یک اصطلاح بی نظیر است. این می تواند به معنای وقف یا تمایل باشد و می تواند بلافاصله مانند یک گربه در هوا سقوط کند و به نفرت تبدیل شود. یک منطقه خاکستری که وجود یا عدم وجود آن بستگی به فرد دارد.

اعتماد سازی در رابطه

اعتماد یک احساس قدرتمند و عجیب و غریب است که ما برای زنده ماندن در جهان بر آن تکیه می کنیم. بر خلاف عشق که به احساسات ما وابسته است، اعتماد مستقیما به غریزه گره خورده است. شما ممکن است کسی را دوست داشته باشید و به او اعتماد نکنید. برعکس، ممکن است ندیده به کسی اعتماد داشته باشید.

عشق آتشین، اعتیاد آور و خودخواه است. به دنبال اعتماد، اطمینان و امنیت را ایجاد می شود. با این حال اعتماد مهم تر از عشق است. شاید سوال باشد که چرا مردم به عشق بیشتر از اعتماد توجه دارند. جواب ساده است، عشق هیجان انگیزتر است. اعتماد ملایم و حتی کسل کننده است. جوانان با ترجیح عشق به اعتماد گناهی نابخشودنی مرتکب می شوند. بیرون آمدن از پیله دوران کودکی، ترشح دوپامین و اکسی توسین باعث سوزش در قلب آنها می شود و این حس را به چیزهای دیگر ترجیح می دهند.

یک رابطه بدون اعتماد مثل یک شیشه ترک خورده است. به لحاظ ساختاری ناقص است و قادر به مقاومت در برابر فشار نیست، تنها زمانی مهم است که شکسته نشود. یک فرضیه که بارها افراد را فریب داده است، اینست که: اعتماد نکنند. آنها متوجه نیستند که اعتماد مهم تر از عشق است. در عوض، آنها بر روی نیازهای دیگر مانند رابطه جنسی، صمیمیت، و … تمرکز می کنند. این یک فرضیه وحشتناک است.

آیا اعتماد در رابطه مهمتر از عشق است؟

برای من، پاسخ روشن است: از هر چیزی مهمتر، اعتماد است. به دلیل اینکه احساسات دیگر مانند عشق، در طول زمان ممکن است تغییر کنند، اما اعتماد پایه ای از زندگی است که باعث می شود، تغییرات احساسات در طول زمان به عشق بازگردند. با این حال، از دست دادن اعتماد یک زنگ خطر برای هر رابطه ای است. بنابراین، اگر من مجبور باشم انتخاب کنم، در هر زمان و هر شرایطی اعتماد را انتخاب می کنم. اما این فقط می تواند در مورد من باشد. در ادامه این مطلب در مورد اعتماد و عشق به طور کارشناسانه پاسخ داده ایم.

عاشق بی اعتماد می تواند خودخواه باشد

اعتماد سازی در رابطه یکی از مهم ترین اصول رابطه است. اعتماد، احترام گذاشتن به ارزش های شریک زندگی شماست. عشق احساسی است که به شدت تحت تاثیر بیوشیمی قرار می گیرد و در طول زمان تغییر می یابد.

عشق وقتی اعتماد وجود نداشته باشد، خودخواهانه می شود، زیرا یک تجربه و احساس عمیق شخصی است. اگر شما به شریک زندگیتان اعتماد نداشته باشید، با اعمال و رفتارتان او را آزار و اذیت خواهید کرد و این به ندرت باعث از بین رفتن عشق بین شما خواهد شد. بنا به گفته رودس “اعتماد یک نتیجه طبیعی که بهترین ها را برای شریک زندگی خود بخواهید.”

اعتماد پایه ای برای عشق است

همانطور که هر سازنده می داند، خانه ای که در زمین های ضعیف ساخته شود، بسیار سست تر است. در هر رابطه ای احساسات وجود دارد، اما اعتماد جزء ثابت آن است و پایه ای است که رابطه را محکم می کند. جولی اسپیرا، کارشناس خانواده: “زوج ها می توانند در طول رابطه شکست بخورند و عشقشان به یکدیگر را از دست بدهند. غیرمعمول است که یک زن و شوهر از هم جدا شوند و دوباره با یکدیگر کنار بیایند.”

در حالی که رابطه ای که هم عشق و هم اعتماد دارد، اعتماد در آن اهمیت بیشتری دارد.

شما می توانید احساسات قوی نسبت به کسی داشته باشید، می توانید از لحاظ احساسی به یکدیگر متصل باشید، اما در این رابطه باید بیشتر از همه چیز اعتماد داشته باشید.

عشق بدون اعتماد می میرد

یکی از دلایلی که اعتماد در رابطه دوستی بسیار ضروری است، این است که وقتی شما اعتماد داشته باشید، فرصتی است تا عشق رشد کند. هنگامی که اعتماد از بین می رود، رابطه رنج آور می شود.

در حالی که کارشناسان معتقدند اعتماد ممکن است “مهم” تر از عشق باشد. اسپیرا می گوید: “شما واقعا نمی توانید کسی را دوست داشته باشید که به او اعتماد ندارید.”

اگر شما به کسی اعتماد نکنید، او را نمیشناسید.

هر گاه مردم با مسائلی همچون خیانت ، حسادت و همه این مزخرفات درگیر باشند، ریشه همه آنها عدم اعتماد داشتن است

از آنجا که آنها وقتی کسی تهدید می کند و احساس مبارزه می کند، یعنی به نیت و قضاوت فرد دیگری اعتماد ندارند. از آنجا که اعتماد در رابطه زناشویی امنیت را ایجاد می کند، زمانی که اعتماد وجود نداشته باشد، رابطه سخت می شود.

اگر رابطه شما پر از درگیری باشد، وقت آن است که به درون خود نگاه کنید، زیرا کارهایی که شما انجام می دهید بر این اعتماد تاثیر می گذارد.

توجه : اگر یک دختر به شما اعتماد نداشته باشد، باید دلیل آن را از خودتان بپرسید. چه کاری انجام داده اید؟

اکثر افراد متوجه نمی شوند که استاندارد اعتماد زنانه بسیار پیچیده تر و عاطفی تر از مردان است. زنان دائما در حال بررسی این نکته هستند تا مطمئن شوند که شما هنوز متعهد هستید، همیشه متوجه تغییرات در نحوه رفتار شما هستند که حتی شما آگاهانه آن را درک نمی کنید.

البته، اگر شما کار وحشتناکی مانند خیانت انجام دهید، واضح است که چرا به شما اعتماد ندارد. اما معمولا دلیل عدم اطمینان می تواند ظریف تر باشد.

برای مثال:

آیا شما آنچه را که می گویید انجام می دهید؟

آیا شما به خود و یا دیگران قبل از او توجه می کنید؟

آیا رفتار شما شرم آور است و یا به او بی احترامی می کنید؟

آیا دروغ می گویید یا چیزی را از او مخفی نگه می دارید؟

و بزرگ تر از همه اینکه:

آیا شما واقعا او را دوست دارید، همانطور که می گویید؟

اعتماد به سختی به دست آمده و به راحتی از دست رفته است.

گاهی اوقات اگر شما اعتمادتان را به کسی از دست دهید، نمی توانید دوباره آن را به دست بیاورید. اگر او نمی تواند به شما اعتماد کند، زمان خود را در تلاش برای تغییر ذهن او هدر ندهید. راه خود را ادامه دهید اگر اطمینان دارید که شخص قابل اعتمادی هستید، زمان شما را اثبات خواهد کرد. اما اگر زمان این اعتماد را اصلاح نکند، شما نمیتوانید آن را بازگردانید و رابطه هرگز موفق نخواهد بود.

گاهی اوقات بی اعتمادی توجیه می شود اما گاهی اوقات اینطور نیست. بعضی از افراد به ویژه دختران از نظر طبیعت حساس و پارانوئید هستند و همیشه شما را رصد می کنند. اما اگر یک دختر به طور کلی به شما اعتماد نداشته باشد، هر لحظه هر گام شما را حدس میزند و با شما مبارزه می کند. اعتماد، همه چیز در روابط شماست. همیشه برای ایجاد و نگهداری آن تلاش کنید.

اگر شما باید هر چیزی را در یک رابطه اولویت بندی کنید، اعتماد را اولویت اول قرار دهید. اگر اعتماد وجود داشته باشد، عشق شکوفا خواهد شد. اعتماد به شما احساس امنیت خواهد داد و این باعث می شود در رابطه احساس راحتی داشته باشید. هیچوقت این جمله را فراموش نکنید که اعتماد در رابطه عاشقانه مهمتر از عشق است.