۰ نفر

خانم، این اخلاقت شوهرتو فراری میده!

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴
کد خبر: 631895
خانم، این اخلاقت شوهرتو فراری میده!

همیشه رفتارهایی از سوی زوجین وجود دارد که باعث سردی روابط می شود اما به طور کلی زنان آستانه تحمل بیشتری دارند و بنابر عرف جامعه کم تر با همسر خوب مقابله به مثل می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، با این وجود زنان به دلیل اینکه اغلب اوقات عصبانیت، نارضایتی و ... خود را سرکوب می کنند امکان دارد رفتارهای غیر معقول بیشتری در یک رابطه از خود بروز دهند چرا که به موقع واکنش نشان نداده و مسائل کوچک برای آنها تبدیل به فاجعه ای بزرگ شده است.

همین شیوه سبب ساز آن است که مردان دلیل اصلی رفتار همسر خود را درک نکرده و آن را بهانه جویی تلقی کنند. در این مطلب قصد داریم به مواردی اشاره کنیم که می تواند یک رابطه عاطفی را به سمتی خلاف جهت اهداف اولیه آن پیش ببرد.

آلن دوباتن ،روان درمان و نویسنده می‌گوید تنها آغاز عشق نیست که اهمیت دارد، بلکه چگونگی ادامه آن است که حائز اهمیت است. او اعتقاد دارد افرادی که شنونده های خوبی هستند نیز به اندازه افرادی که خوب منظور خود را بیان می کنند، مهم و کمیاب هستند. این نویسنده همچنین در کتاب سیر عشق این نکته مهم را می افزاید "اگر حقیقتا عاشق کسی باشیم به هیچ وجه از او نمی خواهیم که تغییر کند". شاید این بیشترین ضعف زنان در روابط باشد.

بسیاری از رابطه‌ها هستند که با رفتارهای منفی زن و مرد به بدترین شکل ممکن به هم ریخته است اما زوجین باید بدانند که می‌توانند با مثبت‌اندیشی، روابط خود را تقویت و از خراب شدن رابطه صمیمانه خود جلوگیری کنند.

نیشا خانا، مشاور روابط و مربی EQ در هندوستان، رفتارهایی را که ممکن است رابطه بین زن و شوهر را خراب کند و همچنین راه‌های جلوگیری از آن‌ها را بازگو کرده است که با هم به مرور آن‌ها می‌پردازیم.

انتقاد

یکی از مهم‌ترین عوامل مخرب ازدواج، می‌تواند انتقاد باشد در صورتی که همه ما قدردانی از یکدیگر می‌خواهیم؛ بنابراین، اگر ما بخاطر کوچکترین مسائل، به جای انتقاد، از شریک زندگی خود تشکر و قدردانی کنیم، به تقویت عزت نفس آن‌ها بیشترین کمک را کرده‌ایم چرا که قدردانی یک هنر است و اغلب افراد از اهمیت آن اطلاعی ندارند.

تعریف کردن از شخص مقابل، باید بخشی از کارهای روزانه زن و مرد باشد زیرا با این کار روحیه فرد مقابل را بالا می‌برند و اعتماد به نفس و شادی بیشتری در دل او ایجاد می‌کنند و این امر به بهتر شدن رابطه زوجین کمک می‌کند و باعث موفقیت در زندگی مشترک خواهد شد.

تحقیر

احترام در هر رابطه‌ای حرف اول را می‌زند و یک شخص نه تنها با گفتار بلکه باید با رفتار هم احترام خود را به همسرش نشان دهد؛ پس بدانید که ما نباید شریک زندگی خود را با الفاظی مانند «احمق»، «چاق» «زشت» و غیره، صدا بزنیم و باید در نظر داشته باشیم که هرگز نباید همسر خود را تحقیر یا تخریب و یا از اتهامات نامعقول علیه آن‌ها استفاده کنیم.

اگر نگاهی به اطراف خود بیندازیم، متوجه خواهیم شد افرادی که به یکدیگر احترام می‌گذارند، برای استقلال و اختلاف عقیده یکدیگر نیز ارزش قائل هستند که همین مسئله باعث زیبایی بیشتر رابطه می‌شود.

غرزدن

غر زدن

گاهی اوقات پیش می‌آید که زن و شوهر نسبت به برخی از مسائل شکایت می‌کنند اما مؤثرترین روش برای تغییر دادن روابط، مقابله نکردن با یکدیگر و تقویت مثبت رابطه است و علاوه بر این، کسی که در رابطه مدام غر می‌زند، باید یاد بگیرد که موضوع را رها کند و در بعضی از مواقع که شرایط وخیم‌تر می‌شود، با شوخ طبعی سعی در سبک‌تر کردن وضعیت کند.

فکر کردن مجدد درباره کلمات در حین مکالمه یک روش معمول برای جلوگیری از اختلافات است و در این میان، فرد ابتدا باید چارچوب یا دیدگاه خودش را درک کند، سپس از نقطه نظر همسرش قدردانی کند و باید تلاش کند تا شباهت‌ها و تفاوت‌های بین نظراتشان را درک کند.

حالت تدافعی

سرزنش کردن همسر باعث خواهد شد که رابطه زن و شوهر بد و بدتر شود و در این میان، فرد باید بیاموزد که چگونه به صورت قاطعانه اظهار نظر کند و بین مسائلی که می‌توانند تغییر در آن‌ها ایجاد کنند یا نمی‌توانند آن‌ها را تغییر دهند، تفاوت قائل شوند چون فرد باید درک کند که تغییر در او لازم است و برای این کار، ابتدا باید خودمان را تغییر دهیم و سپس شرایط یا رفتار خود را تغییر دهیم و بعد از آن به تغییر دیگران فکر کنیم.

دیوار کشی

دیوار کشیدن در یک رابطه به قدری ضرر دارد که می‌تواند گام آخری باشد که برای از بین رفتن رابطه ازدواج برداشته می‌شود و در عوض، فرد باید بیاموزد که در رابطه زوجین، باید با همسر خود همدل باشند؛ زن و شوهر باید بیاموزند که برای حل اختلاف و مشکلات یکدیگر، با هم گفت‌وگو کنند.

پس از به وجود آمدن یک مشکل، به جای جدا کردن مرزها از یکدیگر، زن و شوهر باید با انجام دادن کارهای روزمره خود، به دنبال راهی باشند تا با هم ارتباط برقرار کنند و به جای انتقادهای تند، سعی کنند صبورتر باشند و با احساس ترس، ناامنی، عصبانیت، آسیب‌دیدگی و گیجی همسر خود همراه شوند چرا که در رابطه زناشویی، هر دو طرف باید خشم و خودخواهی را کنار بگذارند تا به همسرخود بفهمانند که طرف او هستند و در نهایت، تلاش کنند تا همانگونه که برای اولین بار همدیگر را ملاقات کردند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

از بین رفتن صمیمیت

ارتباط برقرار نکردن زن و شوهر چه از نظر جسمی و چه از نظر جنسی، باعث ایجاد اختلافات شدید بین زن و شوهر می‌شود چرا که این نوع قطع ارتباط، نوع خاصی از طرد شدن است که عزت نفس و روند تفکر فرد مقابل اثر منفی می‌گذارد.

شاید این روش تهاجمی منفعلانه روشی آشکار یا پنهان از طرف شما باشد تا همسر خود را برای انجام کارهایی که خودتان می‌خواهید، ترغیب کنید و یا شاید ذهنتان درگیر فکرهای دیگری است که از برقراری ارتباط با همسرتان سر باز می‌زنید اما گاهی هم امتناع از همسر می‌تواند دلایل پزشکی داشته باشد و برخی اوقات هم ممکن است زن پس از مشاجره احساس صمیمیت با شوهرش نکند.

 افراد مبتلا به اختلالات دلبستگی، افرادی که احساس ناتوانی می کنند صمیمیت را به عنوان وسیله ای برای محافظت از خود کنار می‌گذارند؛ بنابراین فرد باید برای نیاز به شناخت و ستایش ارزش قائل شود و مردان باید بدانند که با دقت به حرف‌های شریک زندگی خود گوش دهند و مطمئن شوند که مشکل از کجا نشأت می‌گیرد؛ پس از آن، شوهر هنگام بحث در مورد موضوعاتی که با آن‌ها مخالف است، باید از تکنیک‌های مبارزه با ترس استفاده کند و اگر دلیل پزشکی وجود دارد، باید به دنبال درمان باشد.

محتاج بودن

” چرا زمانی که ما به یک مرد نشان می دهیم که چه مقدار به او متعهد هستیم و می خواهیم تمام مدت از او خبر داشته باشیم، خوشش نمی آید؟”

سوالی خوبی است. اگر جواب ساده ای می خواهید باید بگوییم که در اشاره به کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی، مردان از مریخ آمده اند؛ در جوابی پیچیده تر باید گفت مردان واقعا فضای شخصی خودشان را دوست دارند. آنها استقلال خودشان را دوست دارند و از زنی که به قدری محتاج است که نمی تواند بدون خبر گرفتن از آنها هیچ کاری انجام دهد، خوششان نمی آید.

“چون تو نبودی، حتی دلم نمی خواست از خواب بیدار شوم”

سعی کنید به مردان از این دست حرف ها نزنید. این نشانه بی توجهی زن به مرد نیست. او می خواهد که شما دوستش داشته باشید و در عین حال بدون او هم برای خودتان زندگی ای داشته باشید. او نمی تواند تمام مدت در کنار شما باشد و به غر زدن های شما در زمان تماشای فوتبال نیازی ندارد؛ به او استراحت دهید و با اطمینان به او نشان دهید که شما قوی و مستقل هستید، حتی اگر واقعا اینگونه نباشد.

بی احترامی و سرد شدن رابطه

زن و مرد هر دو به احترام نیاز دارند. بی احترامی سبب می شود زندگی دچار آسیب شود و زن و مرد هر دو به یک اندازه از هم دور می شوند. نیاز است که احترام به روحیات زن و مرد در ابعاد مختلف در نظر گرفته شود و البته که جنس و نوع احترام به زن با مرد فرق دارد. تعادل در زندگی بسیار مهم است و الگوبرداری های مشخصی را در نظر می گیرد. در هر صورت نیاز است که مسائل خانوادگی به شکلی حل و فصل شود که هر دو نفر رضایت کامل داشته باشند.