۰ نفر

نحوه انتخاب اکسیدان مناسب برای رنگ مو

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۱۶
کد خبر: 631699
نحوه انتخاب اکسیدان مناسب برای رنگ مو

اکسیدان ترکیب جدا نشدنی رنگ مو است ، ترکیب اکسیدان با رنگ مو به عنوان تسریع کننده عمل کرده و باعث می شود رنگ مو در زمانی کوتاه جذب تارهای مو شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بیتوته؛ اکسیدان رنگ مو ( به انگلیسی : Oxidant )  نقش مهمی در رنگ پذیری موها دارد و جزئی جدایی ناپذیر از رنگ مو محسوب می شود. ترکیب اکسیدان با رنگ مو در واقع حالت کاتالیزور و تسریع کننده داشته و به رنگ مو اجازه میدهد به تارهای مو نفوذ کند.

اکسیدان رنگ مو خاصیت فعال کننده و تسریع کننده در رنگ آمیزی موها دارد.

هر چه درصد اکسیدان بالاتر باشد قدرت روشن کنندگی آن بیشتر است.

اگر اکسیدان رنگ مو را به درستی انتخاب کنید مانع از آسیب دیدگی موها می شود.

اکسیدان و رنگ مو

انواع اکسیدان رنگ مو

تفاوت اصلی اکسیدان ها در قدرت روشن کنندگی آن هاست که با درصد روی بسته بندی مشخص می شود. به طور کلی آنتی اکسیدان ها متناسب با مقدار آب اکسیژنه موجود در آن ها که به درصد بیان می شود ، به 4 دسته تقسیم می شوند :

اکسیدان 3 درصد یا اکسیدان شماره 0.5

اکسیدان 3 درصد یا اکسیدان 0.5 با ولوم  10 (volum 10 ) ناخته می شود و ضعیف ترین نوع اکسیدان است که برای هایلایت موها و مش مو استفاده می شود. برخی از آرایشگران برای افزایش ثبات و تیرگی رنگ مشکی و قهوه ای از این اکسیدان استفاده می کنند.

روی پایه دکلره 10 برای رنگ های سوپر لایت از این اکسیدان استفاده می شود تا هم به تارهای مو آسیب نرسان و هم باعث نفوذ  بهتر و بیشتر رنگ به ساختار ملانین مو شود.

اکسیدان 6 درصد یا اکسیدان شماره 1

اکسیدان 6 درصد یا اکسیدان شماره 1 با ولوم 20 ( Volum 20 )  شناخته می شود. از این اکسیدان برای پوشش دهی بهتر موهای سفید ، دکلره ضعیف و دکوپاژ استفاده می شود.

این اکسیدان رنگ مو را عوض میکند و در رنگ های متوسط تا تیره ، باعث تیره تر شده تناژ رنگ مو می شود و برای رنگ های هایلایت بلوند خیلی روشن هم که رنگدانه زیادی ندارند استفاده می شود.

اکسیدان 6 درصد برای رسوب رنگ در ساقه مو تاثیر زیادی دارد و برای جلوگیری از سوختن موها هنگام مش فویل استفاده می شود.

معمولا برای رنگ آمیزی آمبره و سامبره مو و رنگ ابرو از اکسیدان 6 درصد استفاده می شود.

برای رنگ ریشه و رنگ ابرو هم استفاده می شود.

اگر موهایتان چند رنگ شده است و علاقه ای به روشن تر شدن موها ندارید اکسیدان 6 درصد بهترین انتخاب برای یکنواخت  کردن رنگ موهای شما است.

از این اکسیدان برای موهای دکلره شده هم استفاده می شود.

اکسیدان 9 درصد یا اکسیدان شماره 2

اکسیدان 9 درصد یا اکسیدان شماره 2 با ولوم 30 ( Volum 30 ) شناخته می شود و خاصیت روشن کنندگی موها را دارد . از این اکسیدان بیشتر برای دکلره موها استفاده می شود.

معمولا این اکسیدان رنگ مو را عوض میکند و با قدرت روشن کنندگی متوسط شناخته می شود. استفاده از اکسیدان شماره 2 همراه رنگ های روشن تر به باز شدن رنگ روی مو کمک میکند.

از این اکسیدان بیشتر برای رنگ های پایه متوسط تا بلوند استفاده می شود.

یکی از کاربردی ترین اکسیدان ها برای ترکیب با دکلره اکسیدان 9 درصد است .

درصد آب اکسیژنه آن از اکسیدان شماره 3 کمتر است و مناسب افراد غیر حرفه ای است که میخواهند موهایشان را در خانه روشن کنند.

اکسیدان 12 درصد یا اکسیدان شماره 3

اکسیدان 12 درصد یا اکسیدان شماره 3 با ولوم 40  ( Volum 40 ) شناخته می شود. از این اکسیدن برای دکلره های قوی استفاده می شود . این اکسیدان بسیار قوی است و میتواند باعث آسیب جدی به موها شود بنابراین توصیه میشود در خانه از آن استفاده نکنید.

این اکسیدان رنگ مو را عوض میکند و قدرت روشن کنندگی بالایی دارد ، سرعت و قدرت روشن کنندگی آن نسبت به اکسیدان 9 درصد خیلی بیشتر است و برای ایجاد آسیب کمتر به موها بهتر است همراه با اولاپکس استفاده شود تا آسیب سطحی که روی موها ایجاد می کند، ترمیم شود.

نسبت ترکیب رنگ مو با اکسیدان

در خوشبینانه ترین حالت به 24 ساعت زمان برای ایجاد فعلا و انفعال شیمیایی بین مو و رنگ مو نیاز دارید ولی افزودن اکسیدان به رنگ مو باعث تسریع بسیار زیاد این فرایند می شود.

نسبت ترکیب رنگ مو با اکسیدان معمولا پشت بسته بندی رنگ مو نوشته شده است. این نسبت برای رنگ موهای مختلف 1 : 1 یا 5/1 : 1 است.

یعنی به ازای هر 100 میلی لیتر رنگ 100 یا 150 میلی لیتر اکسیدان نیاز دارید.

از آنجا که اکسیدان رنگ مو را عوض میکند و مقدار کم آن سبب تیره تر شدن رنگ موها و زیاد آن سبب روشن تر شدن رنگ موها خواهد شد برای اینن که تغییری در رنگ استفاده شده ایجاد نشود باید از مقدار استاندارد گفته شده پشت بسته بندی استفاده کنید.

نکته مهم برای رنگ کردن ابروها این است که اکسیدان استفاده شده برای رنگ ابرو نباید بیشتر از 9 د رصد باشد. در صورتی که تارهای ابروی شمما نازک و روشن باشند بهتر است از اکسیدان 6 یا 3 درصد استفاده کنید.

ترکیب دکلره با اکسیدان باعث تسریع واکنش روی موها می شود.

برای ترکیب دکلره با اکسیدان به ازای هر 3 پیمانه دکلره باید 150 – 200 میلی لیتر اکسیدان استفاده شود.

برای دکوکرم به ازای هر 100 میلی لیتر دکوکروم باید 200 میلی لیتر اکسیدان استفاده کنی.

ترجیحا از اکسیدن 12 درصد برای دکلره استفاده نکنید چون باعث ایجاد آسیب به موها و پوست خواهد شد.

معمولا برای پیشگیری از آسیب دیدن موها در زمان دکلره چند قطره روغن آرگان به آن اضافه میکنند.