۰ نفر

بازسازی نور خورشید برای گیاهان با نور مصنوعی

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۴۳
کد خبر: 631642
بازسازی نور خورشید برای گیاهان با نور مصنوعی

در صورتی که نور کافی برای رشد گل و گیاه خود ندارید و تمایل دارید تا از آنها نگهداری نمایید، می توانید از نور مصنوعی که همان پروژکتور رشد گیاه می باشد، استفاده نمایید.

در صورتی که نور کافی برای رشد گل و گیاه خود ندارید و تمایل دارید تا از آنها نگهداری نمایید، می توانید از نور مصنوعی که همان پروژکتور رشد گیاه می باشد، استفاده نمایید. گل و گیاه از مواردی است که نه تنها باعث زیبایی محیط و زندگی ما می شوند بلکه احساس شادابی و سرزندگی را با خود به ارمغان می آورند اما برای نگهداری آنها باید شرایطی را فراهم نماییم تا بتوانند در کنار ما به زندگی ادامه داده و ما نیز از دیدن آنها نهایت لذت را ببریم.

1

نور مصنوعی: تامین کننده نور برای رشد گیاه

تمام نورهایی که به غیر از نور طبیعی خورشید و بازتاب آن هستند را می توانید در دسته نورهای مصنوعی قرار دهید. متاسفانه خانه های آپارتمانی امروز از نور کافی برای رشد گل و گیاه برخوردار نیستند و علیرغم تمایلی که به نگهداری آنها دارید، نمی توانید این موجودات زنده فوق العاده زیبا را در کنار خود داشته باشید. از جمله نورهای مصنوعی که برای رشد گیاه استفاده می شود می توان به چراغ های ال ای دی مخصوص این کار و پروژکتورهای رشد گیاه اشاره داشت که شرایط نوری مورد نیاز گیاه را فراهم می کند.

از آنجایی که خورشید مناسب ترین و ارزان ترین منبع نوری است اما متاسفانه همیشه و در هر جایی در دسترس نمی باشد بنابراین باید بتوانیم چیزی را به بهترین شکل ممکن جایگزین آن کنیم. البته در صورتی که جایگزین مصنوعی برای گیاه خود فراهم کرده اید باید بدانید که گیاه شما بیشتر تمایل به جذب چه رنگ نور را دارد. بیشتر گیاهان نورهای قرمز را به آبی ترجیح می دهند. پس با دانستن نور مورد علاقه گیاه خود می توانید بهترین شرایط را برای رشد آن فراهم نمایید.

چراغ رشد یا پروژکتور رشد گیاه

چراغ رشد که شاید شما نام آن را چراغ رشد گیاه بشناسید در واقع یک منبع نور است که با کمک آن نور خورشید را برای گیاه مورد نظر میتوانید شبیه سازی کنید. پروژکتور رشد گیاه طیف الکترومغناطیس مناسب برای گیاه را فراهم می کند تا گیاه با دریافت آن بتواند رشد کرده و فتوسنتز را انجام دهد. این نوع چراغ ها نور مورد نیاز گل و گیاه را از طریق شدت نور خروجی که در واقع شدت نور لامپ های مورد استفاده در آن می باشد، تامین می کند. در صورتی که می خواهید شدت و سرعت رشد در گیاه شما بالاتر برود، ما به شما پیشنهاد می کنیم که پروژکتور رشد گیاه و شرایط دریافت نور از این طریق را برای گیاه خود فراهم نماید.

2

آیا می توان در مراحل مختلف رشد از نور مصنوعی استفاده کرد؟

سوالی که شاید برای شما پیش بیاید این است که آیا می توانید در مراحل مختلف رشد گیاه از پروژکتور رشد گیاه استفاده نمایید یا خیر. در جواب باید بگوییم که بله شما می توانید در تمام مراحل کشت که شامل جوانه زنی، رویش و گل یا میوه دهی است از این نورها استفاده کرده و از این طریق نور مورد نیاز گیاه خود را تامین نمایید. البته این پروژکتورها انواع مختلفی دارند که شدت نور، دما و طیف رنگی آنها با یکدیگر متفاوت می باشد.

پروژکتورهای رشد گیاه یا وال واشرها

باید بگوییم که از پروژکتور رشد گیاه به منظور پوشش بیشتر استفاده می شود که می توان آنها را بر روی دیوار و یا حتی سقف، به صورت ایستاده و یا متصل به سطح نصب کرد. در ضمن این پروژکتورها به طور معمول دارای عدسی در ساختار خود هستند که باعث می شود تا نور حاصله به طور متمرکز به گیاه برسد و در واقع نور هدر نخواهد رفت. این پروژکتورها را می توانید کمی دورتر از گیاه نیز نصب نمایید زیرا باز هم می توانند نور مورد نیاز گیاه را تامین نمایند.

برای خرید وال واشر رشد گیاه روی لینک کلیک نمایید.

3

تفاوت پروژکتور رشد گیاه با لامپ رشد گیاه و مزیت آن

باید بدانید که اگر تمایل دارید تا با کمک این وسیله نور مورد نیاز گیاه خود را تامین نمایید بهتر است از پروژکتور رشد گیاه استفاده کنید زیرا مزایای آن بیشتر از لامپ رشد گیاه می باشد. یکی از مزایای آن در این است که این وسیله کاملا حاضر و آماده می باشد و با زدن دوشاخه به برق می توانید از آن استفاده نمایید در صورتی که نورهای مصنوعی لامپی را باید اول به پایه یا سرپیچ متصل کرده و سپس از آنها استفاده کنید.

پروژکتور رشد گیاه با توان و اندازه های مختلف

دانستن اینکه پروژکتور رشد گیاه انواع مختلفی دارد، می تواند برای شما بسیار موثر و مفید باشد زیرا می توانید بر اساس اندازه و توان مورد نیاز پروژکتور مورد نظر خود را انتخاب نمایید. انواع این پروژکتورها می تواند در خانه، گلخانه های صنعتی بزرگ و یا گلخانه های کوچک خانگی مورد استفاده قرار بگیرند. این نورها را می توانید از 18 تا 1000 وات خریداری نمایید و به راحتی محیط مناسبی برای رشد گل و گیاه خود فراهم نمایید.

4

پروژکتورهای ال ای دی

ال ای دی های رشد گیاه یا همان پروژکتورهای ال ای دی یکی از انواع بسیار مناسب و مقرون به صرفه نورهای مصنوعی هستند. از این پروژکتورها می توان در گلخانه های بزرگ به راحتی استفاده کرد زیرا در فصول پاییز و زمستان با میزان مصرف کمتر انرژی می تواند نور لازم را فراهم نماید و به کشاورز یا گلخانه دار کمک نماید. البته از این مدل پروژکتور در خانه و یا گلخانه های کوچک نیز می توان به راحتی استفاده کرد.

شما می توانید مقدار نور مورد نیاز گیاه خود را بر اساس طیف نور، سطح نور، یکنواختی نور مورد نیاز برای گیاه را انتخاب کرده و همچنین مکان و زمان را تعیین نمایید. علاوه بر آن شرایط جوی و میزان مصرف انرژی نیز در این صورت قابل کنترل می باشد. به خصوص برای کشاورزان و گلخانه داران این موضوع می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

برای خرید ال ای دی رشد گیاه و اتاق رشد گیاه حتما به سایت ایران گرولایت مراجعه فرمایید

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.