۰ نفر

چه مطالبی در بروشور بنویسیم

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبر: 630760
چه مطالبی در بروشور بنویسیم

هنگام طراحی بروشور، اغلب افراد از خود می‌پرسند که در بروشور چه مطالبی بنویسیم؟ این یک سوال کلی و مهم است. چون بروشور دارای بخش‌های مختلفی است و بسته به نوع کسب و کار و محصولات و نوع مخاطب متفاوت است.

بروشور علاوه بر جنبه‌های تبلیغاتی، نشان دهنده تاریخچه هر شرکت یا سازمان است. اگر مطالب داخل بروشور تکمیل باشد، مشتریان ترغیب می‌شوند که آن را مطالعه کنند. تا پایان این مقاله با ما همراه شوید تا علاوه بر معرفی بروشور و محتوای آن، ویژگی‌ها، کاربردها و مطالبی که باید در یک بروشور حرفه‌ای نوشته شود را بدانید.

 

1

بروشور، سازنده اعتبار کسب و کار شما

واژه لاتین بروشور به معنای کتابچه‌ی چاپی با تعداد صفحات معمولاً کم است، که اغلب اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های یک محصول، خدمات یا هر فعالیتی که نیاز به معرفی دارد، به ما می‌دهد. اما معادل فارسی واژه بروشور، کالا نما است. بروشور یک روش عالی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تشویق مشتریان برای خرید محصولات و خدمات است.

از بروشور معمولاً برای اطلاع رسانی در زمینه‌های مختلف از جمله تبلیغ محصول، توصیه‌های بهداشتی و پزشکی یا اطلاعیه تخفیف‌های نمایشگاهی و فروشگاهی استفاده می‌شود. حتی بسیاری از شرکت‌ها و مشاغل کوچک و بزرگ نیز برای معرفی کالا یا خدمات خود به دنبال طراحی یک بروشور مؤثر و حرفه‌ای هستند. محتوای بروشور زمانی مؤثر خواهد بود که بتواند کسب و کار ما را به خوبی معرفی کند.

در زمان طراحی حتماً این اطلاعات را در بروشور درج کنید:

  • تاریخچه فعالیت شرکت یا کسب و کار
  • تصاویر با کیفیت با رزولوشن بالا از محیط شرکت، محصولات و خدمات
  • تصاویر مرتبط با مراحل تولید محصولات
  • جوایز دریافت شده و گواهی نامه‌ها
  • ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد شرکت
  • آمار و اطلاعات کافی درباره قیمت‌ها (در مورد بروشور آفر)
  • استانداردهای کیفی دریافت شده
  • نظرات مشتریان

با شاخص‌های طراحی یک بروشور مؤثر و خلاقانه آشنا شوید

داشتن یک بروشور مؤثر و خلاقانه، می‌تواند به شما کمک کند تا تبلیغات موثرتر و کارآمدتری برای رسیدن به اهداف خود و کسب درآمد سریع‌تر انجام دهید. در واقع، باید ابتکار و خلاقیت را ضمیمه طراحی بروشور کنید تا تاثیرگذاری آن در مخاطب چندین برابر شود. به‌ طور کلی یک بروشور مؤثر و کارآمد باید دارای ۴ ویژگی مهم باشد که در ادامه با هم می‌خوانیم:

·انتخاب عنوان مناسب برای جلد و صفحات داخلی

انتخاب عنوان مناسب برای بروشور دارای اهمیت بسیار زیادی است. عنوان صفحه اصلی اولین چیزی است که مخاطب می‌بیند و به همین دلیل تأثیر بسیار زیادی در جذب مشتری دارد. به همین دلیل زمان انتخاب عنوان بروشور، سعی کنید خلاقیت به خرج داده و عنوان جالب و جذابی انتخاب کنید.

·جزئیات سرگرم کننده و تصاویر جذاب

برای معرفی خدمات خود به شکل مؤثر در بروشور، باید جزئیات سرگرم کننده به آن اضافه کنید تا افراد با خواندن آن‌ها بیشتر به سمت شما جذب شوند. تصاویر جذاب، رنگ‌ها و حتی سناریو محتوای جذاب هم می‌تواند به این موضوع کمک کند.

·توصیف مشتریان راضی درباره خدمات و محصولات

تا حد امکان در بروشور از درج نظرات مشتریانی که از خدمات و محصولات شما استفاده کرده‌اند و رضایت دارند، استفاده کنید تا با این کار مشتریان جدید راحت‌تر به شما اعتماد کند.

·دعوت به اقدام یا Call to action

در آخرین صفحه بروشور، کاملاً واضح و دقیق خواسته‌تان از مشتری را مشخص کنید و او را دعوت به اقدام نمایید. مثلاً:

  • با قرار دادن شماره تماس، واتساپ یا تلگرام برای ارتباط با بخش مشاوره
  • با قرار دادن شماره تلفن‌های دفتر فروش برای سفارش محصول
  • و...

2

کاربردهای بروشور در کسب و کارهای مختلف

بروشورها علاوه بر جنبه‌ی آگاهی بخشی و آموزشی، می‌توانند کاربردهای دیگری هم داشته باشند. از کاربردهای بروشور در صنایع مختلف می‌توانیم به معرفی محصولات، معرفی شرکت یا مؤسسات، منو، راهنمای گردشگری و... اشاره کنیم، ولی کاربردهای دیگری هم دارد، مانند:

  1. به ‌عنوان منو در کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و مشاغل مشابه که خدمات بیرون ‌بر دارند
  2. استفاده از بروشور به ‌عنوان شناسنامه کالا مانند بروشورهای معرفی محصول، نحوه کار با محصول، دستورالعمل‌ها، نحوه نصب و راه اندازی و...
  3. استفاده از بروشورها به‌ عنوان راهنما در اماکن گردشگری، هتل‌ها، مکان‌های دیدنی و شهرهای گردشگری
  4. ارائه بروشورها در حاشیه‌ی نمایشگاه‌ها و سمینارها جهت معرفی شرکت یا مؤسسه
  5. به‌ کارگیری بروشور با محتوای آموزشی در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و مشاوره
  6. استفاده از بروشور به‌ عنوان کارت‌ دعوت در مکان‌های مانند نشست‌ها، کنگره‌ها، سمینارها و رویدادهای خاص

3 بخش مهم در محتوای بروشورهای حرفه‌ای

بروشور باید از چندین بخش مختلف تشکیل شده باشد که بسته به نوع کسب و کار، محصولات و نوع مخاطبان محتوای متفاوتی دارد. ولی 3 بخش مهم وجود دارد که در همه بروشورها باید باشد:

1.معرفی شرکت یا محصولات به شکل مختصر

در مرحله اول، بروشور باید بتواند به شکل مختصر شرکت یا محصولات ما را معرفی کند. یک معرفی خوب، می‌تواند شامل سابقه‌ی فعالیت کسب و کار و آمار و اطلاعاتی باشد که ممکن است برای مخاطبان جذاب به نظر برسد؛ مانند تصاویر مرتبط و نظرات مشتریان قبلی.

2.ایجاد سؤال؛ درگیر کردن ذهن مخاطب

در مرحله دوم، بروشور باید با طرح سؤال یا سؤالات خوب ذهن مخاطب را درگیر کند. اگر این سؤالات با سؤالات ذهن مخاطب نزدیک باشد و با آگاهی کافی طراحی شده باشد، شما را یک قدم جلوتر می‌برد.

3.پاسخ گویی به سؤالات مطرح شده مخاطبان

در مرحله سوم و آخر شما باید به مخاطبان بگویید که چگونه می‌توانید به سؤالات مطرح شده آنها پاسخ دهید و توضیح دهید که چرا مشتریان باید از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند.

در بروشور چه بنویسیم؟

اگر انتخاب شما بروشورهای با محتوای کامل و کاربردی است، بهتر است با اصول محتوای تبلیغاتی و کپی رایتینگ آشنایی داشته باشید. یک بروشور کاربردی معمولاً شامل قسمت‌هایی مانند مقدمه، ایجاد سؤال یا پرسش، پاسخ به سؤال و ارائه راهکار است.

در حالی که همه این محتواها باید با کسب و کار و معرفی محصول یا خدمات شما مرتبط باشد، اما به یاد داشته باشید که صداقت در محتوا و شناخت دقیق مخاطبان هدف شما همیشه بهترین تبلیغ برای شما خواهد بود. با این کار علاوه بر انتخاب محتوای متنی صادقانه و کاربردی و ایجاد مزیت رقابتی، یک بروشور حرفه‌ای را برای سازمان یا شرکت خود ایجاد خواهید کرد.

 

3

سخن پایانی

انتخاب محتوای بروشور و نحوه نگارش آن، بخش مهمی از طراحی یک بروشور حرفه‌ای است. بنابراین بهتر است پیش از طراحی بروشور و سفارش آن، بریف کلی محتوای آن را مشخص کنید و سپس به مراکز طراحی و چاپ بروشور مراجعه کنید. جنس، تیراژ و بودجه‌ای که برای چاپ بروشور لازم است با تیم متخصص طراحی بروشور در میان بگذارید تا این موضوعات هم نهایی شوند.

اگر به دنبال یک گروه تخصصی برای چاپ حرفه‌ای بروشور هستید، پیشنهاد ما افراگرافیک است. شما می‌توانید تمامی مراحل طراحی و سفارش چاپ بروشور را به ‌سادگی به افرا گرافیک بسپارید تا بروشور مورد نظر خود را به کمک این تیم حرفه‌ای، با طراحی زیبا دریافت نمایید. برای بازدید از نمونه کارهای این مجموعه می‌توانید به نشانی https://afragraphic.com/ مراجعه کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است