۰ نفر

چند تفاوت مهم قانون و لایحه رتبه‌ بندی معلمان

۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۲۶
کد خبر: 630250
چند تفاوت مهم قانون و لایحه رتبه‌ بندی معلمان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به تشریح تفاوت لایحه رتبه‌بندی معلمان با قانون رتبه‌بندی پرداخت و گفت: تکلیف قانون، به شروع رتبه‌بندی از ٣١شهریور ١٤٠٠ است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به تفاوت‌های آنچه در لایحه رتبه‌بندی معلمان تدوین شده با آنچه در قانون رتبه‌بندی معلمان تصویب شده پرداخت و اظهار کرد: در لایحه رتبه‌بندی، معلمان شاغل در پست‌های اداری مشمول نبودند ولی در قانون شامل همه معلمان می‌شود.

وی ادامه داد: در لایحه، عنوان رتبه‌ها وجود نداشت فقط اعداد رتبه وجود داشت ولی در قانون عنوان رتبه‌ها اضافه شده است.

نومعلمان حذف نشدند

ستاری‌فرد اضافه کرد: در لایحه درصد افزایش حقوق  ٢٥ درصد میانگین ولی در قانون ٤٥ تا ٩٠درصد است.

وی با بیان اینکه در لایحه حداقل سنوات مشمولین 2 سال بوده و نومعلمان حذف می‌شدند، گفت: در لایحه فاصله کسب هر رتبه ۶ سال ولی در قانون به  ۵ سال تغییر یافته است.

پیش‌بینی سنوات ارفاقی در قانون رتبه‌بندی معلمان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در قانون، سنوات ارفاقی برای معلمان عشایری، روستایی، استثنایی، نخبگان و ابتدایی به ازای هر سال خدمت، ٣ ماه کسر می‌شود.

وی افزود: در لایحه برای رتبه ٤ و٥ حداقل سابقه ٢٠و ٢٦ سال ولی در قانون  ١٥ و  ٢١ سال خدمت پیش‌بینی شده است.

تکلیف قانون به شروع رتبه‌بندی از ٣١شهریور ١٤٠٠ است

ستاری فرد درباره منابع قانون رتبه‌بندی معلمان، بیان کرد: در لایحه اعتبارات رتبه‌بندی در قوانین بودجه پیش‌بینی می‌شود اما در حال‌حاضر 38 هزار میلیارد بودجه پایدار پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: در لایحه محدودیت از طریق سهمیه‌بندی شامل حداقل ۳۰ درصد رتبه یک، حداقل ۲۵ درصد رتبه ۲، حداکثر ۲۰ درصد رتبه ۳، حداکثر ۱۵ درصد رتبه ۴ و حداکثر ۱۰ درصد رتبه ۵ است اما در قانون سهمیه‌بندی نیست.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تکلیف قانون به شروع رتبه‌بندی از ٣١شهریور ١٤٠٠ است.