۰ نفر

دبیر شورای گسترش خبر داد؛

افزایش ظرفیت پزشکی به ایستگاه تعیین دانشگاه های مجری رسید

۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۵۲
کد خبر: 628479
افزایش ظرفیت پزشکی به ایستگاه تعیین دانشگاه های مجری رسید

دبیر شورای گسترش آموزش پزشکی گفت: افزایش ظرفیت پزشکی به ایستگاه تعیین دانشگاه‌های علوم پزشکی رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، کوهپایه زاده گفت: آیین نامه افزایش ٢٠ درصد ظرفیت آموزش پزشکی، تدوین و توزیع ظرفیت مصوب به تفکیک دانشگاه‌های علوم پزشکی تنظیم شده است.

سرانه پزشک در ایران ١٣ به ازای هر ١٠ هزار نفر است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دسترسی هر چه بیشتر آحاد جامعه به خدمات بهداشتی درمانی و پزشکان و سرانه ٢٠ به ازای هر ١٠ هزار نفر، ظرفیت پذیرش رشته پزشکی را از سال ٩۵ افزایش داده و امسال ٢٠ درصد ظرفیت پذیرش پزشکی افزایش پیدا می‌کند و ٩۶٠٠ نفر در کنکور جذب خواهند شد.

به گفته کوهپایه زاده، برخی عدم موفقیت در کنکور در رشته پزشکی را به ظرفیت پایین این رشته مرتبط می‌کنند؛ در حالی که یکی از دلایل مهم ناکامی و سرخوردگی جوانان در ورود به رشته پزشکی، وجود سهمیه‌های متعدد است که امکان رقابت عادلانه را از داوطلبان سلب کرده است‌ وشورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بازنگری سهمیه‌های کنکور است تا تغییرات برای رسیدن به عدالت آموزشی انجام شود.

کوهپایه زاده گفت: طبق بررسی‌ها اختلاف سطح علمی آشکار بین مشمولان سهمیه‌های مصوب و داوطلبان آزاد، نشان از بی‌عدالتی در پذیرش دارد، همچنین خروج جوانان از کشور، دلایل متعدد و نیاز به بررسی‌های جامعه نگرانه دارد و ذکر علت کم بودن ظرفیت رشته پزشکی به عنوان دلیل خروج از کشور ساده انگارانه است.