۰ نفر

هرگز این زولبیا و بامیه ها را نخرید

۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹
کد خبر: 628323
هرگز این زولبیا و بامیه ها را نخرید

زولبیا و بامیه از شیرینی‌های ثابت در سفره افطار ایرانی‌هاست که ارزش غذایی پایینی دارد و مضر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری آنلاین، برخی گمان می‌کنند روزه گرفتن در ماه رمضان سبب کاهش وزن آنها می‌شود، در حالی که این موضوع در برخی افراد روند معکوس دارد. یعنی با افزایش وزن در عین روزه‌داری مواجه می‌شوند. 

برای جلوگیری از این موضوع دانستن میزان کالری غذاهای افطاری و سحری و شیرینی‌ها و دسرها کمک کننده است. به عنوان نمونه زولبیا و بامیه قند و چربی بالایی دارد. هر بامیه ۸۰ کالری و ۱۰۰ گرم زولبیا ۴۵۰ کالری دارد که برای سوزاندن این میزان کالری بامیه باید ۲۶ دقیقه پیاده روی و برای زولبیا باید ۱۲۶ دقیقه پیاده روی کنید.  

زولبیا و بامیه در روغن زیادی سرخ می‌شوند که مضر است، ارزش غذایی بالایی ندارند و از طرفی تشنگی را هم افزایش می‌دهند و سرشار از اسیدهای چرب هستند. بنابراین بروز بیماری‌های قلبی، سرطان و افزایش وزن و مشکلات گوارشی را به‌دلیل دیرهضم بودن به دنبال دارند.  

 در مصرف زولبیا و بامیه بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:  

 ۱- از زولبیا و بامیه‌هایی که رنگ ظاهری آنها قهوه‌ای رنگ است استفاده نکنید. زولبیا و بامیه تازه شفاف است. اگر سوخته یا قهوه‌ای تیره باشند حاوی اسید چربی به نام ترانس است که برای قلب و سیستم گردش خون بسیار مضر است.  

 ۲- زولبیا و بامیه‌هایی که کنار خیابان به صورت روباز به فروش می‌رسند نخرید، زیرا در معرض آلاینده‌های هوا هستند. زولبیا و بامیه‌ را حتما از جای معتبر و خوب بخرید. زیرا اگر در روغنی سرخ شوند که بارها استفاده شده، خطرناک است. سرطان‌زایی این گونه زولبیا و بامیه‌ها کاملا اثبات شده است.  

۳- در وعده سحری زولبیا و بامیه نخورید، چون هم سبب تشنگی می‌شوند و هم قندخون را به صورت ناگهانی افزایش می‌دهند.