۰ نفر

درمان شلی پوست گردن با ماسکی مخصوص

۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳
کد خبر: 628110
درمان شلی پوست گردن با ماسکی مخصوص

شلی پوست گردن را با استفاده از روش های ساده و خانگی نیز می توانید درمان کنید ، برای سفت شدن پوست گردن از این ماسک ها و مواد طبیعی و مفید غافل نشوید.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ تعداد زیادی از خانوم ها هم برای رفع این مشکل به محصولاتی روی می آورند که نه تنها خوب نمی شوند بلکه بیشتر به پوست آسیب می زند ، اگر دنبال راه های طبیعی برای مراقبت پوست هستید لیستی از این ماسک ها را به شما معرفی می کنیم که گام به گام باعث تغییرات ساده ای روی پوست می شود. شلی پوست گردن را با استفاده از روش های ساده و خانگی نیز می توانید درمان کنید ، برای سفت شدن پوست گردن از توصیه های این بخش از سلامت پوست غافل نشوید.

ماساژ گرم :

ماساژ داغ پوست شل گردن ، چین و چروک و پوست خشک را ترمیم می کند و پوست را دوباره مرطوب ، انعطاف پذیر و نرم می سازد. ماساژ داغ همراه با فوایدی که باعث شکل گیری کلاژن می شود همراه است. این امر بازسازی و ترمیم سلول را افزایش می دهد در نتیجه پوست گردن نسبت به قبل سفت تر می شود.

ورزش :

تمرینات کششی تغییرات قابل توجهی را در پوست گردن ایجاد می کند که شامل کشش مداوم و استراحت بافت های چهره و ماهیچه ها است و باعث می شود ماهیچه ها و سلول های اطراف گردن فعال شوند. در نتیجه، تشکیل کلاژن در اطراف ناحیه گردن کامل ایجاد و پوست گردن نشانه های پیری مثل چین و چروک و افتادگی کمتری را نشان می دهد .

یک دست را روی پیشانی خود بگذارید، بدون اینکه جلو بروید سر خود را فشار دهید. شما باید ماهیچه های گردن خود را احساس کنید که کار می کنند. این موقعیت را حدود 10 ثانیه نگه دارید. سپس دست هایتان را پشت سر خود بگیرید و به عقب فشار دهید تا فشار ایجاد کنید، و دوباره حدود ده ثانیه نگه دارید.

صاف بشینید. سر را عقب بگیرید به طوری که چانه تان با لبهای بسته رو به سقف باشد سپس حرکت جویدن را با دهان خود انجام دهید ، احساس می کنید که گردن و ماهیچه های صورت شما کار می کنند. حدود 20 بار این حرکت را تکرار کنید.

دوباره، صاف بنشینید و سرتان را بلند کنید تا چانه تان با لبها به سمت بالا باشند این بار، لب را به شکلی از بوسیدن تکان دهید. این تمرین را دوبار تکرار کنید. این ممکن است مشابه ورزش اول باشد، اما در واقع بخش های مختلفی از گردن و صورت شما را کار می کند.

دراین مورد مراقب باشید چون می تواند گردن شما را فشار دهد. روی تخت دراز بکشید و سرتان را لبه ان آویزان کنید. آهسته و با احتیاط سر خود را به طرف خود بلند کنید و از گردن خود استفاده کنید. آهسته و با احتیاط آن را پایین آورد این را حدود 5 بار تکرار کنید. اگر درد دارید فورا توقف کنید.

از حالت های چهره تکراری خودداری کنید:

حرکات و حالات صورت خاص، از جمله خم کردن سر می تواند ماهیچه های مجاور را ضعیف کند. هر گونه حالات چهره تکرار شده را مشاهده کنید که ممکن است باعث شود پوست گردن خود را طولانی تر نگه دارید.

هر زمان که از ماهیچه های صورت و یا گردن استفاده می کنید، باعث می شود که شیار زیر پوست شما شکل بگیرد. همان طور که پوست شما در طول زمان الاستیسیته خود را از دست می دهد، دیگر نمی تواند جاهای خالی را پر کند و باعث چین و چروک دائمی بر روی گردن شود.

مدیریت وزن:

یکی از درمان هایانه مدیریت وزن است. وقتی وزن کم می کنید پوست گردن شل می شود از این رو، مدیریت وزن یک روش مطمئن برای شل نشدن پوست است که به دلیل افزایش و کاهش سریع وزن رخ می دهد.

خمیر خیار:

خیارخاصیت مرطوب کنندگی عالی دارد و باعث می شود سلول های گردن احیا شده و دوباره پر شوند. در نتیجه پوست به طور اتوماتیک سفت تربه نظر می رسد.

نحوه درست کردن ماسک خیار:

    خیار را رنده و آن را در یک کاسه بریزید.

    روغن بادام، کشک را به آن اضافه کنید.

    به خوبی مخلوط تا خمیر خوبی درست کنید.

    روی ناحیه گردن بمالید و بگذارید 30 دقیقه خشک شود

    آن را با پنبه و گلاب پاک و سپس با کرم و لوسیون مرطوب کنید

    این فرآیند را روزانه برای بهترین نتیجه تکرار کنید.

گل سرشوی:

گل سرشوی ماسکی ضد چروک شگفت انگیز برای صورت است. آیا می دانید که تغییر کمی بین مواد تشکیل دهنده می تواند آن را به ماسک مناسب پوست گردن تبدیل کند؟

چگونه آن را درست کنیم:

    دو قاشق غذاخوری گل سرشوی را در یک کاسه بریزید

    کرم غلیظ و گلاب را مخلوط کنید و خوب بزنید!

    آب لیمو و سفیده تخم مرغ را به خمیر اضافه و خوب بزنید.

    موز له شده را به خمیر اضافه و به خوبی مخلوط کنید.

    30دقیقه آن را داخل یخچال بگذارید

    تمام گردن را به آن آغشته و بگذارید تا یک ساعت خشک شود

    هنگام خشک کردن کمی گلاب به آن اضافه و 15 دقیقه ماساژ دهید.

    سپس با آب ولرم بشویید.

    به سرعت مرطوب کننده بزنید.

    این فرآیند را هر روز تکرار کنید تا نتایج خوبی دریافت کنید.

این ماسک پوست فوق العاده باعث ایجاد شگفتی در پوست گردن می شود و باعث می شود که پوست از داخل نرم و انعطاف پذیر شود. گل سرشوی، سفیده تخم مرغ و لیمو باعث تحریک تشکیل کلاژن می شود و باعث ایجاد تجمع رادیکال آزاد می شود. این امر کشش عضلات گردن و سلول های گردن را افزایش می دهد. در نتیجه پوست به طور مشهودی محکم تر، نرم تر، جوان تر و روشن تر از قبل می شود.

ماساژ با روغن نارگیل:

علاوه بر ماساژ گرم، ماساژ با روغن بادام می تواند استحکام پوست را بهبود بخشد. روغن بادام منبع غنی از ویتامین ایی است که دارای خواص ضد پیری است. ترمیم زودرس سالخوردگی قابلیت ارتجاعی سلول های گردن و بافت ها را در بر دارد.

ویتامین ایی هم گردش خون را در اطراف ناحیه گردن افزایش می دهد. این فرآیند باعث ایجاد فرآیند تشکیل کلاژن می شود و مانع از نابودی آن می شود. نتایج تغییرات قابل توجهی در پوست گردن دارند که با کاربرد مداوم روغن بادام محکم تر می شوند.

کرم آرایشی :

کرم های ضد چروک پوستز که داراری تاییدیه وزات بهداشت هستند برای افرادی که نشانه های اولیه پیری را دارند شدیدا توصیه می شود. این کرم های ضد چروک دوزهای قوی بازسازی پوست و ویتامین و مواد معدنی دارند. آن ها روی پوست خیس می شوند و سلول ها را محکم تر، سفت تر و فعال می سازند. این قطعا روشی موثر برای سفت کردن پوست گردن است.

آب معدنی:

آشامیدن آب ، درمانی موثر برای اغلب مشکلات پوستی یک فرد در طول زندگی است. با این حال، چیزی که فراموش می کنیم این است که آب معدنی را به منظور به دست آوردن مزایا مصرف کنیم .

آب معدنی می تواند تعادل شیمیایی بدن را احیا کند زیرا گاهی اوقات عدم تعادل هورمونی و شیمیایی منجر به پیری زودرس می شود که منجر به چین و چروک و شل شدن پوست گردن می شود.

بنابراین، آب معدنی را به مقادیر زیاد مصرف کنید تا گردن خود را جوان، زیبا و درخشان نگه دارید.باید حداقل نه فنجان آب روزانه بنوشید تا هیدراته باقی بمانید. ورزش کاران و زنان باردار به 16 فنجان آب در روز نیاز دارند

ماسک پوست موز:

پوست موز،یک درمان ضد پیری برای پوست شل گردن است. پوست موز حاوی شگفت انگیزی از آنتی اکسیدان- و لوتئین است که می تواند سلول ها را الاستیک، فعال و قوی تر کند.

ماسک آبلیمو و موز:

ترکیب آبلیمو و موز را اغلب برای سفتی پوست استفاده کنید. موز رسیده را با یک قاشق چای خوری آبلیمو ترکیب کنید و بر روی گردن بمالید و منتظر بمانید تا خشک شود بعد با آب بشویید و این درمان را بعد از2 هفته دوباره تکرار کنید.

چگونه باید آن را درست کنید؟

    بخش سفید داخل پوست موز را بردارید.

    آن را با لیمو و کشک مخلوط کنید تا خمیر خوبی بدست آید.

    گلیسیرین و روغن بچه وچند قطره شیر را به آن اضافه و به خوبی مخلوط کنید.

    روی گردن بمالید و بگذارید یک ساعت خشک شود

    وقتی خشک شد، کمی آب روی گردن بریزید و با دستانی نرم ماساژ دهید.

    پس از 15 دقیقه با آب بشویید.

    هر روز تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ماساژ روغن های گرمی مثل زیتون ، نارگیل ، به صورت مدرن روی پوست باعث چرخش بهتر جریان خون می شود.

ماسک سفیده تخم مرغ که خاصیت آنتی اکسیدانی هم دارد روی سفتی پوست موثر است . سفیده و زرده را از هم جدا کنید و روی گردن بمالید و 5 دقیقه منتظر بمانید و بعد پاک کنید این ماسک برای پوست های پیر توو افتاده صیه می شود.

از سرکه سیب استفاد کنید:

برای این کار سرکه سیب را با آب گرم ترکیب کنید و 7 تا 5 دقیقه روی گردن بمالید و بعد بشوید که درمانی طبیعی و ارزان است و بعد از یک هفته نتایج آن را می بینید.

از کرم های مخصوص جوانسازی پوست که در فروشگاه ها موجود است استفاده کنید این کرم ها حاوی مواد طبیعی است و سعی کنید روزانه آن را به گردن بمالید.

کارشناسان توصیه می کنند از کرم های مرطوب کننده برای گردن استفاده کنید در غیر این صورت باعث خشکی و آکنه می شود این کار را جزو عادت های روزانه خود بگنجانید تا شلی پوست را کاهش دهید.

ویتامین E خاصیت آنتی اکسیدانی فراوانی دارد که به سفتی پوست کمک می کند و این روغن را شبانه روی پوست بمالید تا معجزه کند.

از ترکیب روغن های نارگیل و زیتون به صورت مرتب استفاده کنید و روی موضع بمالید.تا به مرور حالت سفتی پوست گردن را بازگرداند.

رژیم غذایی متعادل:

تمام مشکلات پوستی با رژیم غذایی متعادل به پایان می رسند . از میوه ها، سبزیجات سبز و سالاد در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید. این درمان ممکن است زمان ببرد اما یک درمان خوب برای رفع مشکل پوست گردن است.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید:

اشعه ماورا بنفش که در اشعه های خورشید موجود است، با شکستن کلاژن و فیبرهای الاستین می تواند باعث بالا رفتن روند پیری شود . کاهش یا اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممکن است به پوست کمک کند تا استحکام خود را بیشتر حفظ کند.

ازکرم ضد آفتاب برای زمان هایی که خارج از منزل کار می کنید و یا فعالیت های دیگری را انجام می دهید، استفاده کنید.

هم چنین می توانید از کلاه با یک لبه پهن برای کمک به حفظ بیشتر پوست خود از نوردهی آفتاب بپوشید.

اگر به ساحل یا استخر بروید، زیر چتر بنشینید. از کرم ضد آفتاب مقاوم در برابر آب استفاده کنید.

ترک سیگار:

کشیدن سیگار همانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، فرآیند سالخوردگی طبیعی را با تغییر خون به پوست شما سرعت می بخشد. ترک یا کاهش سیگار کشیدن برای توقف روند پیری در پوست ممکن است کمک کند .

اگر با ترک سیگار مشکل دارید با پزشک صحبت کنید او می تواند به شما کمک کند یک برنامه درمانی موثر ایجاد کنید.