۰ نفر

هدیه رهبر کره شمالی به «بانوی صورتی» + عکس

۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۴۰
کد خبر: 628038
هدیه رهبر کره شمالی به «بانوی صورتی» + عکس

کیم جونگ اون به ری چون هی، گوینده رسانه دولتی کره شمالی، یکی از مشهورترین صداهای کره شمالی پس از اعلام رویدادهای مهم این کشور در دهه‌های گذشته، از جمله آزمایش های هسته‌ای و موشکی و مرگ رهبر سابق این کشور، یک خانه مجلل هدیه داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پس از دادن این منزل مجلل به ری چون هی، گوینده خبر تلویزیون کره شمالی که در خارج از کشور به دلیل لباس سنتی و درخشانش به عنوان "بانوی صورتی" لقب گرفته، از او خواست تا با قدرت به عنوان صدای حکمرانی به کارخود ادامه دهد.

به گزارش یونهاپ، کارشناسان حزب کارگران کره شمالی می‌گویند کیم در تلاش است تا حمایت خود را از نخبگان کره شمالی افزایش دهد در حالی که این کشور با سختی‌های همه‌گیری و بن بست دیپلماسی دست و پنجه نرم می کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گفت: "اون گفت این صداقت حزب است که چیزی برای دریغ نکردن برای گنجینه‌های کشور مانند ری که بیش از ۵۰ سال از زمان دختری خود به عنوان گوینده انقلابی برای حزب کار کرده است، وجود ندارد."

او ابراز امیدواری کرد که ری مثل همیشه با قدرت به کار خود در سلامت کامل ادامه دهد که شایسته یک سخنگوی حزب است.

هدیه رهبر کره شمالی به «بانوی صورتی»

کیم با ری در یک منطقه مسکونی پلکانی تازه ساخته شده در کنار رودخانه که در پیونگ یانگ افتتاح شد، ملاقات کرد.

هدیه رهبر کره شمالی به «بانوی صورتی»

خبرگزاری کره شمالی گفت خانه‌هایی در این منطقه به ری و سایر افرادی که خدمات برجسته‌ای به دولت داشته‌اند، ارائه شده است. جمعه صد و دهمین سالگرد تولد پدربزرگ فقید کیم و بنیانگذار خاندان کیم ایل سونگ است. این مهم‌ترین سالگرد در کره شمالی است که از زمان تأسیس آن در سال ۱۹۴۸، سه نسل از خانواده کیم با موفقیت اداره می‌کردند.

منطقه مسکونی جدید جایی است که اقامتگاه رسمی کیم ایل سونگ تا دهه ۱۹۷۰ در آن قرار داشت.

هدیه رهبر کره شمالی به «بانوی صورتی»

ری، که حدود ۷۹ سال سن دارد، گفت که احساس می کند خانه جدیدش مانند یک هتل است و همه اعضای خانواده او "تمام شب را با اشک های قدردانی عمیق به خاطر خیرخواهی حزب بیدار ماندند." ری در اوایل دهه ۱۹۷۰، زمانی که کشور هنوز توسط کیم ایل سونگ اداره می شد، به تلویزیون دولتی پیوست و به تدریج به چهره برنامه های خبری تبلیغاتی کشور تبدیل شد. روابط نزدیک او با کیم در خلال رژه نظامی سال گذشته نشان داده شد که او راهپیمایی نیروها را از ایوانی مرتفع درست در کنار کیم تماشا کرد، دستش را روی شانه او گذاشت و در یک نقطه با او زمزمه کرد. در یک رویداد دیگر، او اولین کسی بود که قبل از اینکه کیم بازوی او را بگیرد و برای عکس دسته جمعی عکس بگیرد، با او دست داد. 

سبک پرشور ری گاهی باعث خنده در کشورهای دیگر شده است. در سال ۲۰۱۱، یک ایستگاه تلویزیونی تایوانی پس از تقلید یکی از خبرخوانانش از لحن ری که هنگام اعلام مرگ پدر کیم، کیم جونگ ایل استفاده کرد، عذرخواهی کرد.