۰ نفر

گران ترین مدرسه دنیا کجاست؟ + مبلغ شهریه

۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۰۱
کد خبر: 627069
گران ترین مدرسه دنیا کجاست؟ + مبلغ شهریه

مدرسه ای در دنیا وجود دارد که بسیار زیبا و کامل است اما به دلیل هزینه بالای آن هیچ فردی غیر از افراد مشهور و ثروتمند نمی تواند در این مدرسه تحصیل کند.

لِ روزی، گران‌ترین مدرسه دنیا در کشور سوئیس

به گزارش اقتصادآنلاین، لِ روزی (Le Rosey) گران‌ترین مدرسه در کل دنیا است. شهریه سالانه آن برای هر دانش‌ آموز؛ حدوداً 130 هزار دلار می‌ باشد. این مدرسه در سوئیس است و در کل دنیا گران‌ترین مدرسه محسوب می شود‌.

در واقع این کشور اروپایی هر سال مدارس این چنینی می‌ سازد و تقریبا 10 مدرسه در آن وجود دارد که شهریه شان در سال بیش از 75 هزار دلار است که بین تمام آنها، این مدرسه گران ترینِ است.

در واقع مردم منطقه این مکان را مدرسه پادشاهان می‌دانند، زیرا افراد مهمی در آن جا تحصیل کرده‌ اند که یکی از آنها شاه ایران؛ آقاخان و پرنسس ماری شانتال از یونان بوده است. البته افراد معروف و ثروتمند دیگری هم در آنجا تحصیل کرده‌ اند و به خاطر همین شهریه آن بسیار بالا است و هر کسی توانِ پرداخت آن را ندارد.

لِ روزی (Le Rosey) گران‌ترین مدرسه دنیا

این مدرسه در سال 1880 توسط فردی به نام پاول کارن ساخته شد که 2 مجتمع فرهنگی داخل آن قرار گرفته است و زمین تنیس و استخر آب در آن جا هستند؛ حتی یک سالن کنسرت بزرگ هم دارد.

لِ روزی (Le Rosey) گران‌ترین مدرسه دنیا

امکانات این مدرسه بسیار زیاد است‌ و بیش از 150 معلم و 420 دانش‌آموز در آن جا حضور دارند. در هر کلاس به طور میانگین کم‌تر از 10 دانش آموز است تا معلم بتواند به اندازه کافی به تک تک دانش آموزان توجه و رسیدگی کند و قطعاً جای تعجب نیست که فقط ثروتمندترین خانواده ها می توانند فرزند شان را در این مدرسه ثبت نام کنند و هرگز جایی برای افراد معمولی نیست.