۰ نفر

نشانه های اعتیاد در نوجوانان

۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۲۹
کد خبر: 626688
نشانه های اعتیاد در نوجوانان

اعتیاد در نوجوانان آسیبی است که می تواند جان و مال بسیاری از خانواده‌ها را تهدید کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وابستگی به مواد مخدر، نشانه‌های مختلفی دارد که برخی از آنها، از رفتار و ظاهر افراد قابل تشخیص است، اما باید بدانید که نتیجه نهایی ابتلای افراد به اعتیاد تنها با آزمایشات تخصصی قابل استناد است، برهمین اساس در این گزارش به برخی علائم و نشانه‌های ابتلای بیماران به اعتیاد اشاره می‌کنیم. در این بخش مهمترین نشانه‌های اعتیاد در نوجوانان را برخواهیم شمرد، آسیبی که می‌تواند جان و مال بسیاری از خانواده را تهدید کند.

افسردگی: یکی از عوامل و نشانه‌های اعتیاد در نوجوانان و جوانان است، بسیاری از این افراد ممکن است به خاطر وضعیتی که در آن دچار هستند دچار افسردگی شوند.

تغییرات ظاهری: برخی مواد باعث ایجاد تغییرات ظاهری در افراد مصرف کننده می‌گردد، این تغییرات ممکن است کاهش یا افزایش وزن را در برداشته باشد.

سرخوشی بی مورد: افراد مصرف کننده معمولاً دچار سرخوشی می‌شوند که ممکن است متناسب شرایط موجود نباشد و غیر عادی به نظر بیاید.

تغیر خلق و خوی ناگهانی: به طور معمول سوء مصرف مواد مخصوصاً در جوانان سبب بروز ناگهانی در خلق و خوی فرد در شرایط استرس زا می‌شود.

رفتار مجرمانه و غیر متعارف: فشار اعتیاد آنقدر بالاست که فرد مصرف کننده برای تأمین مواد ممکن است به هر عمل مجرمانه‌ای دست بزند و گرفتار شود.

بی خوابی: مواد محرک معمولاً باعث سخت شدن فرآیند خوابیدن می‌شود، به همین دلیل افراد مصرف کننده معمولاً برای خوابیدن به دارو‌های خواب آور وابسته می‌شوند.