۰ نفر

هشدار وزش باد شدید در اغلب شهرها

۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۵
کد خبر: 626110
هشدار وزش باد شدید در اغلب شهرها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز تا شنبه هفته آینده در اغلب نقاط کشور وزش باد شدید در برخی ساعات خواهیم داشت و فردا به دلیل وقوع گرد و خاک روی عراق و انتقال به داخل کشور ما، در غرب و جنوب‌غرب وقوع گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز افزایش ابر، وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق در مناطقی نظیر آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌ اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، همدان و سواحل خزر داریم.

وی افزود:‌ این شرایط جوی فردا در استان‌های اردبیل، کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز شنبه 20 فروردین موج بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه بارشی در شمال‌غرب و غرب کشور، مرکز و غرب خزر و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی موجب بارش خواهد شد.

ضیائیان با بیان اینکه روز یکشنبه 21 اسفند در نوار شمالی کشور در برخی ساعات رگبار و رعد و برق داریم، گفت: روز دوشنبه جوی آرام در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت.

وی افزود:‌ امروز تا شنبه هفته آینده در اغلب نقاط کشور وزش باد شدید در برخی ساعات خواهیم داشت و فردا به دلیل وقوع گرد و خاک روی کشور عراق و انتقال به داخل کشور، در غرب و جنوب‌غرب کشور گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ فردا در استان‌‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش محسوس دما خواهیم داشت و روز جمعه دما در این مناطق افزایش می‌یابد.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری گاهی با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 23 و 17 درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 35 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای 4 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.