۰ نفر

رفع مشکلات سرویس مدارس ظرف ۴۸ ساعت آتی

۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۸
کد خبر: 624939
رفع مشکلات سرویس مدارس ظرف ۴۸ ساعت آتی

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: با همکاری و ضمن پیگیری از طریق شهرداری و وزارت کشور، ظرف یکی دو روز آینده موضوع سرویس تردد مرتفع می‌شود و نسبت به تسهیل تردد همکاری لازم را خواهیم داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ستاری فرد در خصوص برپایی حضوری مدارس گفت: نظام آموزشی طی سه سال با چالش روبه‌رو شده است. سه سال تحصیلی متأثر از کرونا و در این بازه زمانی، شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزان بودیم و یادگیری آن‌ها در حوزه آموزش، ورزش و پرورش دچار نقصان شد.

وی انزوا، اضطراب و افسردگی را از دیگر چالش‌های دانش‌آموزان برشمرد و گفت: مثل همه جای دنیا که آموزش به سمت مجازی هدایت شد، ما نیز باید مقدمات این امر را فراهم می‌کردیم اما این اتفاق صورت نگرفت. در دی‌ماه ۱۴۰۱ ستاد ملی کرونا تصمیم گرفت آموزش حضوری باشد و آموزش‌وپرورش نیز بدین سمت رفت. ترم گذشته همه آزمون‌های پایانی حضوری برگزار شد و دانش‌آموزان روستایی و نقاط کم‌جمعیت، به‌صورت کلاً حضوری به مدرسه رفتند.

وی با اشاره به این که اومیکرون برنامه قبلی را به طور کلی دچار اختلال کرد، افزود: در روزهای پایانی سال تلاش کردیم برخی موانع از جمله سرویس تردد، مراقبت‌های بهداشتی و اقلام مورد نیاز مدارس را پیش بینی کنیم. باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که میزبان همه دانش‌آموزان باشیم و صبح امروز همه همکاران به مدارس سر زدند؛ نخست این که به معلمان تبریک بگویند و از آن‌ها تقدیر کنند و دیگر آن که موانع مدارس را بررسی کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بر اساس گزارش‌های واصله، استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌ها از بازگشایی مدارس خوب بود ولی برخی خانواده‌ها در سفر بوده و یا در راه بازگشت هستند افزود: از تلاش معلمان و خانواده‌هایی که رنج آموزش از راه دور را بر جان خریدند تشکر می‌کنیم.

وی مهم‌ترین مسئله را ناظر بر سرویس‌دهی برای تردد دانش‌آموزان دانست و گفت: با همکاری و ضمن پیگیری از طریق شهرداری و وزارت کشور، ظرف یکی دو روز آینده موضوع سرویس تردد مرتفع می‌شود و نسبت به تسهیل تردد همکاری لازم را خواهیم داشت.

ستاری فرد که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد همچنین در خصوص حضور واکسن نزده‌ها در مدارس گفت: توصیه اکید، انجام واکسیناسیون است ولی هیچ شرط و پیش شرطی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس تعیین نکردیم و دانش‌آموزان واکسن نزده نیز می‌توانند از امکان حضوری شدن مدارس استفاده کنند.

وی درعین‌حال ابراز خوشنودی کرد که ۹۲ درصد دانش‌آموزان دز اول و ۸۰ درصد نیز دز دوم را دریافت کردند که سنین ۱۲ تا ۱۸ سال را شامل می‌شوند.

ستاری فرد یادآور شد: آموزش حضوری حق همه دانش‌آموزان است و هیچ‌چیز نمی‌تواند مانع این حق طبیعی شود.