۰ نفر

اسکان دانشجویان فنی و حرفه ای در خوابگاه ها

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۲۶
کد خبر: 624125
اسکان دانشجویان فنی و حرفه ای در خوابگاه ها

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای از اسکان دانشجویان بومی از ۱۴ فروردین ماه در خوابگاه‌های این دانشگاه خبر داد و گفت: بعد از گذشت یک دوره گذار دو هفته‌ای برای پیامدسنجی سفرهای نوروزی اگر مشکلی وجود نداشت، از اول اردیبهشت دانشجویان غیربومی هم در خوابگاه ها اسکان داده می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عرفان خسرویان درباره بازگشایی دانشگاه ها از چهاردهم فروردین ماه اظهار داشت: دانشگاه تنها محیط آموزشی نیست بلکه فضای کالبدی دانشگاه و حضور دانشجویان هم موضوعیت دارد؛ بنابراین در گام اول از طریق وارد کردن شماره دانشجویی در سامانه وزارت بهداشت در خصوص وضعیت تزریق واکسن صحت سنجی شد و میزان تزریق واکسن دانشجویان مشخص شد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای شرط استفاده از خوابگاه ها و سلف سرویس را تزریق سه دز واکسن عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه بیماری کرونا جنبه بسیار هوشمندانه دارد و ممکن است با پیک های دیگری نیز مواجه شویم، باید تمامی پروتکل ها و دستورالعمل ها به دقت رعایت شوند.

خسرویان با بیان اینکه از روز ۱۴ فروردین دانشجویان بومی در خوابگاه ها حضور پیدا می کنند، افزود: تلاش ما این است که تمام دانشجویان از فضای دانشگاه استفاده کنند؛ بنابراین یک دوره گذار دو هفته ای برای پیامدسنجی سفرهای نوروزی در نظر می گیریم و اگر مشکلی وجود نداشت، از اول اردیبهشت دانشجویان غیربومی هم در خوابگاه ها حضور پیدا خواهند کرد و از امکانات دانشجویی دانشگاه بهره کافی را خواهند برد.

وی با اشاره به آمار دانشجویان واکسینه شده اظهار داشت: از طریق سامانه وزارت بهداشت در حال صحت سنجی هستیم اما از طریق خوداظهاری دانشجویان، بیش از ۷۰ درصد دانشجویان تاکنون ۲ دز و بیش از ۲۰ درصد دانشجویان سه دز واکسن را تزریق کرده اند و مدیریت هوشمندانه کرونا به صورتی بوده که تعداد فوتی های دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه ای تقریبا صفر بوده است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید کرد: با رعایت تمام پروتکل ها به نحوی عمل خواهیم کرد که در دو هفته آینده مطمئن شویم که کاملا ظرفیت برای حضور تمام دانشجویان بومی و غیربومی وجود دارد و دانشجویان می توانند از ظرفیت کالبدی خوابگاه ها و سلف سرویس ها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ دانشگاه فنی و حرفه ای با دارا بودن حدود ۱۸۰ هزار دانشجو در بیش از ۱۵۰ رشته متنوع از جنس مهارتی فعالیت دارد و حدود ۳۴۰۰ کارگاه در سطح کشور دارد و آموزش های عملی به صورت تعاملی با استادکاران در این کارگاه ها ارایه می شود که تلاش کردیم در دوران کرونا به منظور جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان از شبیه سازها برای آموزش های عملی استفاده کنیم.

دانشگاه فنی و حرفه ای به نقل از خسرویان درباره وضعیت شهریه ها در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای از طریق کنکور سراسری و تعدادی به صورت شبانه پذیرش می شوند که این دانشجویان شهریه پرداخت می کنند. هیچ تغییری در شهریه ها وجود ندارد و بر اساس شهریه سال ۱۴۰۰ محاسبه خواهد شد و به دلیل اینکه سیستم پرداخت دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت متمرکز است ما شاهد تخلفات شهریه ای نخواهیم بود.

وی بر لزوم عزم ملی و حمایت تمام دستگاه ها برای بازگشایی حضوری دانشگاه ها تاکید کرد و کمک استانداری ها در سطح کشور را در زمینه حمایت از اسکان دانشجویان موثر دانست.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه ۲۷ دی ماه در بخشنامه‌ای به همه دانشگاه‌ها جزییات حضوری شدن نیم سال دوم تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: با عنایت به مصوبه نشست ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان در تاریخ ۲۰ دی ۱۴۰۰ در خصوص حضوری شدن آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و نیز حاصل مذاکرات به‌عمل‌ آمده در نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با حضور وزیر علوم در روز ۲۳ دی ۱۴۰۰ مستدعی است هماهنگی لازم برای اقدامات مرتبط با در نظر گرفتن همه شرایط و الزامات اختصاصی آن دانشگاه، موسسه آموزش عالی در اجرای مصوبه انجام شود.

بر اساس این بخشنامه، همه کلاس‌های آموزشی دانشجویان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در تمامی مقاطع تحصیلی نیم سال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به‌ صورت حضوری برگزار می شود.

طبق اعلام دانشگاه ها از ورود دانشجویانی که واکسن تزریق نکرده‌اند به خصوص به خوابگاه‌ها جلوگیری می‌شود بنابراین دانشجویانی می‌توانند وارد دانشگاه شوند که حداقل یک مرحله واکسن زده باشند.

بر این اساس، کلاس‌های درس دانشگاه‌های تهران و خواجه نصیرالدین طوسی بعد از تعطیلات نوروز از ۱۴ فروردین ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

کلاس‌های دانشگاه صنعتی شریف نیز طبق اعلام رسول جلیلی رییس این دانشگاه بر اساس شرایط کرونایی و مصوبات ابلاغی از روز شنبه ۲۰ فروردین حضوری برگزار می‌شود.

همچنین محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی از آمادگی کامل این دانشگاه برای حضوری شدن کلاس‌های درس از ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ خبر داده است.