۰ نفر

روش آسان تهیه کوکو اسفناج

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۵۸
کد خبر: 624119
روش آسان تهیه کوکو اسفناج

کوکو اسفناج یکی از انواع کوکوهای سبزی است که به دلیل داشتن برگ اسفناج سرشار از آهن و مواد معدنی مقوی است و دستور پخت بسیار ساده ای دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو؛ کوکو یکی از غذا‌های خوشمزه و محبوب ایرانی‌هاست که در برنامه غذایی ما جایگاه ویژه‌ای دارد. تهیه کوکو معمولاً آسان است و زمان کمی برای طبخ نیاز دارد؛ همچنین مواد تشکیل دهنده آن ساده و در دسترس است. کوکو‌ها انواع متفاوتی دارند و بسیار متنوع هستند. برای مثال می‌توان به کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کوکو مرغ، کوکو لوبیا سبز، کوکوی سبزیجات، کوکوی بادمجان، کوکوی کدو و... اشاره کرد که نشان دهنده تنوع این غذاست.

کوکو اسفناج یکی از انواع کوکو سبزی است که تنها با اسفناج طبخ می‌شود و به همین دلیل سرشار از آهن و مواد معدنی مقوی است. کوکو اسفناج دستور پخت بسیار ساده‌ای دارد و در مدت زمان بسیار کمی آماده می‌شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه کوکو اسفناج خوشمزه و لذیذ همراه با نکات مهم مربوط به طبخ آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

کوکو اسفناج

مواد لازم برای تهیه کوکو اسفناج

اسفناج تازه: ۵۰۰ گرم

تخم مرغ: ۵ عدد

آرد گندم: ۲ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه: به میزان لازم

سیر تازه: ۲ حبه

روغن مخصوص سرخ کردنی: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به اسفناج

همان‌طور که می‌دانید اسفناج سبزی بسیار پرخاصیتی است که سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی‌ای است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن جلوگیری از سرطان، سلامت پوست و مو و استحکام استخوان‌ها مفید است. این سبزی مغذی می‌تواند بهترین دارو برای درمان یبوست به‌ویژه در افراد میان‌سال و کهن‌سال باشد. در شستن اسفناج باید به این نکات توجه داشته باشید که اسفناج حاوی شن‌ریزه است؛ بنابراین آن را چند دقیقه در آب ولرم خیس کنید تا شن‌های آن ته‌نشین شود و در آخر به‌تدریج از اسفناج‌های رویی بردارید و با آب سرد آب‌کشی کنید تا شن‌های ته‌نشین شده دوباره به اسفناج‌ها نچسبند.

هرگز اسفناج را پس از خرد کردن نشویید تا مواد مغذی آن خارج نشود. اسفناج را به مقدار مورد نیاز بپزید و هیچ‌وقت آن را به صورت پخته شده نگهداری نکنید. هنگام خرید اسفناج برگ‌های لطیف و تازه آن را انتخاب کنید.

تهیه کوکو اسفناج

۱ ـ ابتدا اسفناج‌ها را پاک کنید و دو تا سه آب بشویید. وقتی اسفناج‌ها خشک شدند، آن‌ها را به اندازه سبزی کوکویی خرد کنید.

۲ ـ اسفناج‌های خرد شده را داخل یک کاسه بریزید و تخم مرغ‌ها را به آن اضافه کنید.

۳ ـ در مرحله بعد نمک + فلفل سیاه + زردچوبه + سیر رنده شده + آرد گندم را به مواد بالا اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد به صورت یک‌دست با هم مخلوط شوند.

۴ ـ داخل یک ماهی تابه پهن و نچسب روغن سرخ کردنی بریزید و ماهی تابه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا داغ شود؛ سپس مایه کوکو را داخل ماهی تابه بریزید و با پشت قاشق مواد را صاف کنید. درب ماهی تابه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا کوکو بپزد و طلایی شود. بیست دقیقه بعد کوکو را پشت و رو کنید تا سمت دیگر آن هم بپزد و طلایی رنگ شود. وقتی هر دو طرف کوکو خوب برشته شد، آن را از ماهی تابه خارج کنید و روی دستمال مخصوص روغن و یا یک تکه نان لواش بگذارید تا روغن اضافی کوکو گرفته شود؛ سپس این کوکو خوشمزه را با نان و سبزی خوردن میل کنید.