۰ نفر

بهترین روش برای درست انداختن فرش در منزل

۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۱۳
کد خبر: 623744
بهترین روش برای درست انداختن فرش در منزل

خیلی از افراد عاشق فرش هستند طوری که خرید فرش را بر خرید خانه ترجیح می دهند. فرش ها باید طوری انتخاب شوند که متناسب با فضای خانه باشند چون با انتخاب فرش بدون تفکر نه تنها فرش که فضای خانه هم هیچ جلوه ای ندارد. پس خرید و درست انداختن فرش در منزل باید طبق قائده انجام شود که ما در اینجا چند تا از قوانین پهن کردن فرش را برای شما توضیح می دهیم.

 به گزارش اقتصادآنلاین؛ این روش برای هر نوع فضایی چه کوچک و چه بزرگ کاربرد دارد و چون مبل ها اطراف فرش قرار می گیرند فاصله متناسبی از هم دارند و باعث چیدمان بهتر مبل ها می شود. یک نکته ای را که باید به آن توجه کنید اندازه فرش نسبت به فضای خانه است باید فرش انتخابی طوری باشد که فاصله مبل ها از هم زیاد نشود.

چندتا پایه روی فرش قرار بگیرد

این روش را قبل از روش اول امتحان کنید. طبق مدل مبلمان، چیدمان آن ها هم تفاوت دارد. وقتی که مبلمانتان یک مدل نیست از این روش استفاده کنید. در منازلی که فضا دارند نیز می توان طبق این روش مبلمان را چید تا بتوان با سلیقه خود یک محیط را کوچک و یا بزرگ نشان داد.

4 پایه مبل روی فرش قرار بگیرد

اگر اندازه فرشتان بزرگ است می توانید از این روش استفاده کنید و طبق قانون 1 و 2 عمل نکنید. ولی باید به این نکته توجه داشته باشید در این روش فضا شلوغ تر و کوچک تر نشان داده می شود.

پایه های مبل روی فرش قرار نگیرد

اگر دوست دارید از قالی های کوچک با نقش و نگارهای خاص استفاده کنید این روش را استفاده کنید. در این روش اگر فقط یک پایه مبل روی قالی قرار بگیرد طرح آن مشخص نمی شود.

فاصله فرش از لبه دیوار 45 سانتی متر باشد

از زمان های قدیم تاکنون این قانون وجود داشته که فرش های بزرگ به فاصله 45 سانتی متر از لبه دیوار قرار بگیرند. بیشتر برای منازلی که حالت سنتی دارند یا فضاهایی که بتوان به راحتی یک فرش 9-12 متری در وسط قرار داد این قانون به کار برده می شود ولی برای فضاهای کوچکتر 20 سانتی متر فاصله کافیست.

کفپوش ها فرش نشود

برای فضاهایی که پارکت و کفپوش به کار برده شده نیاز نیست حتما به دلیل سرد بودن از فرش استفاده شود. چون این پارکت ها برای زیبایی فضای منزل و مدرن نشان دادن آن هستند. در این روش فرش را کمتر از فضا انتخاب کنید تا مقداری از کفپوش نشان داده شود.

فرش 30 تا 45 سانتی متر بزرگ تر از تختخواب انتخاب شود

برای انتخاب فرش اتاق خواب باید به این نکته توجه کنید که فرش 30-45 سانتی متر از هر طرف بزرگتر از تختخواب باشد نه اینکه فقط برای پر کردن فضای اتاق تهیه شود. چون در این صورت اتاق نمای مناسبی ندارد. در این روش باید اندازه تخت را هم در نظر بگیرید. فاصله از تخت های کینگ 45 سانتی متر و تخت های یک نفره 30 سانتی متر می باشد. این موضوع به اندازه اتاق و تخت هم بستگی دارد.

می توانید بیشتر از این اندازه هم در نظر بگیرید ولی کمتر جالب نیست. اگر در نظر دارید قالیچه کوچک در اتاق پهن کنید برای اینکه به اتاق نما بدهید آن را پایین تخت قرار دهید. ولی دقت داشته باشید که برای هماهنگی و تناسب در فضا عرض قالیچه بیشتر از عرض تخت باشد.

فرشی که زیر میز نهارخوری است از هر طرف 60 سانتی متر فاصله داشته باشد

اگر دوست دارید که زیر میز نهار خوری فرش قرار دهید و فضا به میزان کافی هم دارید فاصله فرش از هر طرف میز نهار خوری 60 سانتی متر باشد. با این کار تمام پایه های صندلی روی فرش قرار گرفته و صندلی ها به هم ریخته نمی شوند.

برای راهروی خانه از فرش استفاده کنید

بیشتر افراد برای راهروهای منزل از فرش استفاده می کنند، اصولا کار درستی هم هست چون علاوه بر راحتی نشان از خوش سلیقگی صاحبخانه است.

از ترکیب فرش ها با هم استفاده کنید

در زمان های قدیم قانون این بود که باید تمام خانه با یک فرش 12 متری نقش دار پوشانده می شد. ولی اگر فضای کافی در اختیار دارید و می خواهید از چند مدل مبلمان استفاده کنید نیاز به پهن کردن فرش بزرگ نیست. شما می توانید از ترکیب چند قالیچه کوچک استفاده کنید.

در پهن کردن فرش قانونی نداشته باشید!

بعضی مواقع بهتر است برای پهن کردن فرش قاعده و قانون خاصی نداشته باشید. قوانینی که برای شما توضیح دادیم فقط برای بهتر نشان دادن فضای خانه است ولی اگر قرار باشد که با رعایت کردن این قوانین غصه این را بخورید که مثلا پایه های مبل روی فرش افتاده و اعصابتان خراب شود هر طوری که خودتان تمایل دارید فرشتان را پهن کنید.