۰ نفر

شرایط استعلام مدارک دانشگاهیان چگونه است؟

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۱۴
کد خبر: 623280
شرایط استعلام مدارک دانشگاهیان چگونه است؟

معاون آموزشی دانشگاه شهیدبهشتی گفت: همه افراد می توانند مدرک فارغ التحصیلان دانشجویان را از سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان استعلام بگیرند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛علی اکبر افضلیان گفت: در حال حاضر سیستم‌ها و سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و سامانه فارغ التحصیلان در سازمان امور دانشجویان جهت استعلام مدارک دانشگاهی به یکدیگر پیوسته شده اند، برای هر مدرک تحصیلی QR کد صادر و به کمک استعلام انجام می‌شود.

به گفته او، در داخل دانشگاه هیچ دانشجویی به صورت غیر قانونی مدرک ندارد، اما خارج از دانشگاه ممکن است که برخی افراد مدارکی را به صورت غیر قانونی اخذ کرده باشند که مراجع ذی ربط این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

چند ماهی می‌شود که افراد مشهور با تبلیغات پی در پی جهت خرید و فروش هر نوع مدرک دانشگاهی در صفحات مجازی به جذب افراد اقدام کرده اند و به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند.

 در گذشته به صورت کتبی استعلام مدارک دانشگاهی از مسئولان دانشگاه‌ها دریافت و در این زمینه باید به بایگانی‌ها و سیستم‌های مکانیزه مراجعه می‌شد تا وزارت علوم درباره وضعیت تحصیلی دانشجویان گزارش‌ ارائه دهد.