۰ نفر

اشتباهی که تا اکنون درباره لوازم آشپزخانه داشتید

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۲۱
کد خبر: 622715
اشتباهی که تا اکنون درباره لوازم آشپزخانه داشتید

یکی از نکات مهم در آشپزخانه طرز صحیح استفاده از وسایل است، اگر به طور صحیح با وسایل کار کنید هم عمر طولانی تری خواهند داشت و هم نتیجه لذت بخش تر خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ بخش خیلی زیادی از عملکرد پایین لوازم خانگی شما به اشتباهاتی باز می گردد که در زمان استفاده از آن ها مرتکب می شوید. بنابراین وقت آن است که نحوه صحیح استفاده از همه چیز را در خانه و اطراف خود بیاموزید.

ظروف نگهداری مواد غذایی

تفاوت شیشه و پلاستیک به کنار، همه ظروف مناسب گرم کردن غذا در مایکرویو نیستند و باید به شکل این ظروف دقت کنید. ظروف مستطیلی معمولا گرمای بیشتری را در گوشه ها جذب می کنند و باعث می شوند غذا در آن قسمت بیشتر داغ شود و تمامی قسمت های غذا، گرم نخواهند شد.

اما ظروف گرد همه جای غذا را یکسان گرم می کنند و گرما را به صورت یکنواخت تری به غذا انتقال می دهند پس اگر پیش از این از ظروف مستطیلی برای گرم کردن غذا داخل مایکرویو استفاده میکردید اشتباه بوده.

مخلوط کن

دلیل این که مخلوط کن شما هر چند دقیقه یکبار از حرکت می ایستد، این است که به درستی مواد را داخل آن نچیده اید. بهتر است مایعات را در قسمت های پایینی و به ترتیب مواد سخت تر را در قسمت های بالاتر بچینید.

مثلا تکه های یخ را در بالاترین قسمت قرار دهید تا با تیغه های مخلوط کن برخورد نکنند. مایعات باعث می شوند تیغه ها بدون برخورد با جسم سخت به کار خود ادامه دهند.

تستر

نوع نان در تنظیم میزان گرمای آن بسیار مهم است، مثلا نان های نازک مثل لواش و تافتون زودتر گرم می شوند، اما برای سنگک یا بربری باید زمان بیشتری صرف کنید. حتی برش های نان هم می تواند مهم باشد و نیاز به تنظیمات متفاوتی داشته باشد. اگر نان شما خشک می شود، پس باید از حرارت کم تری استفاده کنید تا دیرتر برشته شود.

فر

بسته نگه داشتن درب فر در بسیاری از شرایط و در رابطه با بسیاری از غذاها سبب پخت بهتر غذا می شود زیرا باعث جمع شدن گرما و بخار درون محفظه فر می شود اما باز گذاشتن درب فر زمان پخت غذاهای کبابی و منقلی باعث لذیذتر شدن و جلوگیری از پخت بیش از حد آن می گردد.

گریل

بستن درب اجاق گاز هنگام کباب کردن چیزی در گریل می تواند باعث ایجاد گرما و بخار شود. خروج بخار باعث می شود که غذای شما تردی مورد نظرتان را پیدا کند و خروج هوای داغ باعث می شود که گرما به جای داغ کردن کامل ظرف، در بالای آن متمرکز بماند.

آرام پز

باز کردن درب آرام پز گرمای حبس شده را از بین می برد و زمان پخت را به تاخیر می اندازد بنابراین در برابر وسوسه برای نگاه کردن داخل ظرف تا زمانی که بیشتر از یک ساعت از زمان برای پخت باقی مانده است، مقاومت کنید. حداقل باید سه چهارم زمان طی شود که ماده غذایی درون ظرف به خوبی بپزد.

ماشین ظرفشویی

بهترین نقطه شستشو در ماشین ظرفشویی، بستگی به شدت کثیفی ظرف شما دارد. وسط دستگاه قوی تر از قسمت های دیر آب را پخش می کند و برای پاک کردن لکه های حاوی کربوهیدرات مانند سیب زمینی یا گوجه فرنگی عالی است و از طرف دیگر؛ مواد شوینده در لبه ها با غلظت بیشتری پخش می شوند و این قسمت برای ظروفی مانند ظروف آلوده به تخم مرغ، که نیاز به خیس خوردن دارند، بهترین است.

چاقو ها

چاقوهای بزرگ آشپزخانه به اندازه کافی ترسناک هستند بدون این که بر نحوه نگه داشتن آن ها تمرکز کنید، ممکن است فقط دست خود را دور دسته بپیچید. با این حال، شما باید انگشت شست و اشاره خود را در دو طرف تیغه نگه دارید. این کار به شما کمک می کند تا برش های دقیق تری داشته باشید.

لوازم آشپزخانه

همزن

برای بهبود کارکرد همزن باید تیغه های آن در زمان کار کردن در ارتفاع درستی قرار بگیرند تا بتوانند محتوای درون کاسه را به خوبی با هم ترکیب کنند. اگر تیغه های همزن در ارتفاع نادرست قرار گرفته و تنظیم نشوند، مواد غذایی خوب ترکیب نشده و به بیرون از ظرف پرت می شوند. برای تنظیم تیغه های همزن دفترچه راهنما را مطالعه کنید.

فویل پلاستیکی

آیا سخت است که یک تکه فویل چسبناک را جدا کنید؟ نگه داشتن تیوپ آن از هر دو طرف شاید بتواند کار را راحت تر کند. دوطرف تیوپ را نگه دارید و بعد احتمالا زبانه ای را خواهید دید که می توانید از آن جا فویل را جدا کنید.