۰ نفر

ویژگی یک کمد لباس مناسب چیست؟

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۲۶
کد خبر: 622356
ویژگی یک کمد لباس مناسب چیست؟

مهم‌ترین عامل جنس کمد است. در حال حاضر که برای ساخت اکثر کمدهای مقرون به صرفه از MDF با روکش‌های متفاوت استفاده می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شما خواهید توانست با توجه به جنس کمد و کیفیت ساخت آن، بهترین را انتخاب کنید. همچنین با توجه به فضایی که قرار است کمد اشغال کند، توجه کنید که چه کمدی می‌خواهید بخرید. کمدی با درب لولایی یا کمدی با درب کشویی. کمدهای درب کشویی فضای کمتری می‌گیرند. همچنین در نظر داشته باشید که چقدر به فضای خالی داخل کمد نیاز دارید. کمدی با چه عمقی می‌خواهید!!؟

اگر قرار است در داخل این کمد وسایل و اشیاء قیمتی نگهداری شود شاید لازم باشد دقت و حساسیت بیشتری به‌خرج دهید. کمدهایی با قفل یا با امکان اضافه کردن قفل را تهیه نمایید. همچنین وزن کمد را نیز در نظر بگیرید. بهتر است کمدهایی را تهیه نمایید که قابلیت جدا شدن قطعات از هم و مونتاژ مجدد را داشته باشند تا در اسباب‌کشی و جابه‌جایی‌ها صدمات کمتری ببینند.

کمدهای MDF  و با روکش ملامینه:

MDF از رایجترین نوع روکش برای ساخت کابینت، کمددیواری، و کمدهای لباس هستند. در واقع پرکاربردترین نوع روکش در جهان در حال حاضر ام دی اف‌ها هستند. ام دی اف ها یک نوع چوب مصنوعی هستند که از قطعات و خرده‌های بسیار ریز و گاهی خمیر چوب تولید می‌شوند. به خودی خود ام دی اف‌ها شاید از مقاومت پایین‌تری برخوردار باشند و در مقابل حرارت و دماهای ناپایدار جوی تغییر شکل داده و یا از بین بروند. به همین دلیل برای تقویت آنها روشهایی همچون ملامینه کردن استفاده می‌کنند.

اما ملامین و روکش‌های ملامینه در واقع ترکیبات آلی با مقاومت بسیار بالایی هستند که حالتی شبیه پلاستیک سخت دارند. با ملامینه کردن محصولات از جمله ام دی اف، مقاومت آن را در مقابل مسائلی همانند رطوبت بالا می‌برند.

چگونه از کمد لباس خود مراقبت کنیم؟

    اگر کمد لباس شما از مواد طبیعی ساخته شده است، برای جلوگیری از تغییر رنگ، آن را دور از نور خورشید قرار دهید.

    برای تمیز کردن کمد لباس، از یک پارچه مرطوب استفاده کنید. همچنین اگر جنس کمد شما از چوب است می‌توانید از پاک کنندهای مخصوص چوب نیز استفاده کنید.

    برای تمیز کردن کمد آینه‌ای خود از شیشه پاک کن یا پارچه مرطوب استفاده کنید و تمام در را به صورت مورب پاک کنید. سپس از یک پارچه خشک برای پاک کردن هرگونه لکه استفاده کنید.