۰ نفر

آشنایی با نکاتی برای خرید کمد لباس مدرن

۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۴۸
کد خبر: 622355
آشنایی با نکاتی برای خرید کمد لباس مدرن

داشتن یک کمد جادار و شیک در هر خانه نیاز اساسی است. کمدهای لباس معمولا بخش مهمی از اتاق خواب را به خود اختصاص می‌دهند. گفتنی است کمد کلمه‌ای فرانسوی است که در زبان فارسی این وسیله به همان نام خوانده می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ این کمدها به صورت مستقل ساخته می‌شود و وابستگی مستقیمی به دیوار و یا اتصال به جای خاصی ندارند و از طریق کف بر روی زمین قرار گرفته و متصل به جایی نیستند. این کمدها از نظر ابعاد دارای استاندارد خاص و ویژه‌ای نیز هستند.

کمد لباس به یکی از اجزای اساسی طراحی در خانه های مدرن تبدیل شده است. کمدها به بهینه سازی فضا کمک می‌کنند و در عین حال فضای کافی را فراهم کرده و زیبایی اتاق خواب را دو چندان می‌کنند.

این هفت اصل و نکته به شما کمک می کند تا نحوه انتخاب کمد لباس را درک کنید:

قبل از خرید کمد لباس به این نکات دقت کنید:

برای خرید کمد لباس باید مواردی را در نظر داشته باشید. که آن‌ها عبارتند از؛

ظاهر خارجی کمد لباس

لمینت، اکریلیک، رنگ، آینه، شیشه‌های رنگی از انواع روکش‌ها هستند.

 ظاهر بیرونی کمد عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود زیرا یکی از اصلی‌ترین وسایلی است که توجه را به طراحی اتاق خواب جلب می‌کند. این فضا را شخصی می‌کند، طراحی اتاق خواب را بیان می‌کند و ظاهر آن را به طرز چشم گیری تغییر می‌دهد. شکل، اندازه، رنگ،  جنس، سخت افزار، تعداد درها، و پوشش خارجی کمد لباس با هم ترکیب شده و یک کمد لباس تشکیل شده است. با طراحی چشم نواز کمد لباس، دیگر نیازی به عناصر طراحی در اتاق خواب خود ندارید.

طراحی داخل کمد

حتما شنیده‌اید که یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید، یک کمد لباس را بر اساس ظاهر بیرونی آن نخرید. فضای داخلی که شامل قفسه‌های کفش، قفسه‌های کشویی، کشوهای با قفل، لولا، آینه، و دستگیره‌ها هستند، که تعیین می‌کنند چگونه می‌توانید لباس‌ها، کیف‌ها و موارد دیگر را برای بهینه‌سازی فضا بچینید. همچنین، عمق کمد لباس را نیز در نظر داشته باشید. کمد دیواری ممکن است دارای ویژگی های اضافی مانند قفسه نگهداری کفش، جزیره کمد، آینه‌های تمام قد، میز اتو و صندلی باشد.

اندازه کمد لباس

اندازه کمد لباس باید متناسب با فضای اختصاص داده شده در اتاق خواب باشد. بهتر است قبل از خرید یا حتی مقایسه قیمت کمد، فضای اختصاص داده شده برای کمد لباس را اندازه گیری کنید. اندازه کمد لباس نباید آنقدر بزرگ باشد که با سایر مبلمان اتاق خواب سازگار نباشد و نه آنقدر کوچک باشد که فضای بلا استفاده را رها کنید. مطمئن شوید که اندازه و مشخصات دقیق را بررسی کرده‌اید. تا بهترین کمد لباس برای اتاق خواب خود و مطابق با نیازهای خود بیابید.

جنس کمد لباس

 چوب، ام دی اف از پرکاربردترین مواد در ساخت کمد لباس هستند. همچنین از موادی مانند لمینت، اکریلیک و شیشه های رنگی در طراحی کمد لباس استفاده می‌شود. متریال مناسب را برای ترکیب با سبک اتاق خواب خود انتخاب کنید. همچنین، برای کمد لباس کودکان، به دنبال مواد ارگانیک و غیر سمی باشید.

سبک درب کمد لباس

نه تنها طراحی داخلی کمد، بلکه سبک و تعداد درهای کمد لباس نیز اهمیت دارد. درهای کمد لباس باید به راحتی قابل باز و بسته شدن باشند، زیبا به نظر برسند و با گذشت زمان خم نشوند. انواع مختلفی از درها برای طراحی کمد لباس وجود دارد: درهای کمد کشویی، درب کمد آینه‌ای، درب کمد آکاردئونی، درب کمد فرانسوی و درب کمد دیواری Pivot. هر کدام از اینها هدف متفاوتی را دنبال می کند. به عنوان مثال، درب‌های Pivot به‌طور کامل باز می‌شود و شما به کل کمد دسترسی پیدا می‌کند، و درب‌های کشویی که در یک چارچوب نصب شده‌اند، از مسیری برای درها استفاده می‌کنند تا درها از کنار یکدیگر عبور کنند تا فضای کمتری اشغال شود.

عملکرد کمد لباس

خیلی به این بستگی دارد که چه مقدار و چه نوع لباسی را می خواهید در کمد لباس خود قرار دهید. اگر به دنبال یک کمد لباس برای بچه ها هستید، ممکن است طرحی با کشوهای متعدد بخواهید تا انواع مختلف لباس‌های آنها را در بخش‌های جداگانه سازماندهی کنید.

قیمت کمد لباس

علاوه بر اندازه، سبک و متریال کمد لباس، یک عنصر مهم دیگر وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. و آن قیمت کمد لباس است. هنگام طراحی یک اتاق خواب جدید یا بازسازی اتاق خواب موجود، بودجه کلی را در نظر داشته باشید. سپس تصمیم بگیرید که چقدر می توانید برای خرید بهترین کمد لباس اختصاص دهید.