۰ نفر

ترفندهای آرایشگرها برای پاک نشدن خط چشم

۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵
کد خبر: 622308
ترفندهای آرایشگرها برای پاک نشدن خط چشم

همه خانم ها دوست دارند آرایش کامل و بی نقصی داشته باشند، خط چشم کشیدن و ماندگاری آن هم نیازمند داشتن مهارت و تمرین مکرر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ همه ما دوست داریم که یک آرایش کامل داشته باشیم؛ آرایشی که در تمام طول روز روی صورتمان باقی بماند و نخواهیم که مدام آن را تمدید کنیم. یکی از مشکلاتی که اکثر ما با آن مواجه هستیم، کشیدن خط چشم است. خط چشم نیاز به تمرین زیادی دارد اما از طرفی هم بعد از این که در آن مهارت پیدا می‌ کنیم، با این مشکل مواجه می‌ شویم که خط چشم در طول روز پاک می‌ شود.

خط چشم اصل و باکیفیت انتخاب کنید

زمانی که می‌ خواهید خط چشم خریداری کنید، از انواع خط چشم های ضد آب استفاده کنید که می تواند گزینه مناسبی باشد و در طول روز پشت چشم های شما دوام بیاورد و پاک نشود.

اول پوست تان را آماده کنید

اول باید پوست تان را تمیز کنید، تونر بزنید، سپس از مرطوب‌کننده استفاده کنید. البته زمانی که می‌ خواهید خط چشم را پشت چشم‌ تان بکشید، پوست باید کاملاً تمیز باشد و چربی نداشته باشد. به خاطر همین مرطوب‌کننده ای که قبل از آن استفاده می کنید، باید آبرسان داشته باشد و پایه چربی در آن وجود نداشته باشد؛ همچنین بعد از استفاده از مرطوب‌کننده هم باید صبر کنید تا به طور کامل جذب پوست تان شود.

پرایمر بزنید

قطعا می‌دانید که پرایمر باعث یکدست شدن پوست می شود و آرایش را در مدت زمان طولانی ثابت نگه می دارد که برای خط چشم هم روش مناسبی است. پس قبل از استفاده از خط چشم؛ از پرایمر پشت چشم استفاده کنید.

کمی پودر به پشت چشم تان بزنید

برای اینکه فضای پشت چشم یک فضای مناسبی برای کشیدن خط چشم باشد، قبل از استفاده از خط چشم باید هرگونه روغن اضافی را از بین ببرید. می توانید مقدار کمی پودر مانند پنکیک به آن بزنید تا کاملاً خشک شود.

بین خطوطِ خط چشم را خالی نگذارید

خط چشم شما باید به اندازه کافی پر رنگ باشد و مواد داشته باشد تا در طول روز خشک نشود و نریزد. اگر احساس می کنید که لابلای آن خالی است، حتماً آن را پر کنید.

به زمان‌بندی توجه کنید

زمانی که می‌ خواهید لایه‌ های بین خط چشم را پر کنید، باید کمی صبر کنید تا خط چشم خشک شود. بعد از این که خشک شد، متوجه می‌ شوید که چه قسمت هایی خالی است؛ پس مراقب باشید که عجله نکنید و با زمان‌بندی درست؛ این کار را انجام دهید‌‌.

چندین بار خط چشم تان را بکشید

اگر می خواهید که خط چشم در طول روز پاک نشود، باید بیش از یک بار این کار را انجام دهید، زیرا خط چشم بعد از خشک شدن احتمال پاک شدن را دارد؛ بنابراین آرایش ‌تان را زودتر شروع کنید و صبر کنید تا خط چشم خشک شود و دوباره یک بار دیگر روی آن را تمدید کنید.

اسپری تثبیت کننده را فراموش نکنید

این اسپری‌ ها شبیه به پودر فیکس عمل می‌ کنند و آرایش تان را تثبیت می‌ کنند؛ پس می توانید از آنها برای ثابت ماندن آرایش در طول روز استفاده کنید و دیگر نگران پاک شدن خط چشم تان هم نباشید.