۰ نفر

خط قرمزهای پلیس در سفرهای نوروز ۱۴۰۱

۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۳
کد خبر: 622249
خط قرمزهای پلیس در سفرهای نوروز ۱۴۰۱

همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱ رییس پلیس راهور ناجا به مسافران نوروزی توصیه کرد خط قرمزهای پلیس را رعایت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، سردار کمال هادیانفر گفت: در سال۹۹ خیلی از مردم رعایت کردند و سفر نرفتند. در سال۱۴۰۰ هم همین وضعیت را داشتیم. چندین مرحله هم محدودیت‌هایی اعمال کردیم. اما امسال وضعیت کمی متفاوت است و با اینکه ستاد ملی کرونا تأکید داشته که تا جای ممکن مردم به سفر نروند یا حداقل اینکه سفر غیرضروری نداشته باشند، ولی خب آنچه تحلیل ما هست این است که در ۲سال گذشته که مردم سفر نرفتند، امسال ذوق سفر در آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه پلیس پیش‌بینی می‌کند آمار مسافرت های نوروزی نسبت به سال های پیش افزایش داشته یابد اعلام کرد: به‌طوری‌که داده‌ها نشان می‌دهد فکر می کنم نسبت به سال۹۸ بیش از ۱۵درصد افزایش سفرها را داشته باشیم و نسبت به نوروز۱۴۰۰، ۳۰درصد افزایش تردد داشته باشیم.

رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: ما امیدواریم که با کمک خود مردم حوادث رانندگی را در سفرهای نوروزی کاهش دهیم.

سردار هادیانفر تاکید کرد: مردم باید بدانند که اکثر حوادث رانندگی در سفرها در ۳۰کیلومتر اول خارج شدن از شهر مبدأ و ۳۰کیلومتر ورودی به شهر مقصد است؛ یعنی دقیقا جاهایی که راننده شتاب و ذوق رفتن یا رسیدن را دارد. به همین‌خاطر من از مردم عزیزمان می‌خواهم که ایمن سفر کنند.

او خاطرنشان کرد: آمارهای ما نشان می‌دهد که ۸۲درصد تصادفات مربوط به سرعت، بی‌توجهی به جلو، استفاده از تلفن همراه و خستگی و خواب‌آلودگی راننده است؛ یعنی راننده‌ها همین موارد را دقت کنند بیش از ۸۰درصد از تصادفات ما رخ نمی‌دهد.

رییس پلیس راهور همچنین از مردم درخواست کرد: حین سفر، مخصوصا سفرهای طولانی، سرنشین کنار راننده باید هوشیار باشند. چون وقتی در خودرو همه می‌خوابند و راه هم طولانی است، راننده هم خوابش می‌گیرد و خودرو واژگون می‌شود.

او افزود: اما ما امیدواریم مردم با استناد به تأکید ستاد کرونا سفرها را به حداقل برسانند، اما گر خواستند سفر کنند نکات ایمنی و تذکرات پلیس را جدی بگیرند یا اگر براساس شرایط جوی راهی مسدود شد و امکان تردد وجود نداشت، راننده‌ها حتما رعایت کنند.

 هادیانفر تصریح کرد: در سفرهای نوروزی سال۱۴۰۱ خط قرمز پلیس، سرعت، سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند و استفاده از شانه خاکی سمت راست است که اگر این موارد را ببینیم علاوه بر جریمه، خودروی متخلف هم توقیف ساعتی می‌شود.