۰ نفر

هوای تهران در اولین روز قرن جدید چطور است؟

۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۱۵
کد خبر: 622118
هوای تهران در اولین روز قرن جدید چطور است؟

اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی تهران را در روزهای آتی تشریح کرد و از نفوذ سامانه بارشی به استان در اولین روز قرن جدید خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران، طی پنج روز آینده آسمان کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد و گاهی ابری پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر دوشنبه( اول فروردین) با نفوذ زبانه یک سامانه بارشی به تدریج آسمانی ابری و به تدریج از سه‌شنبه (۲ فروردین) تا پنجشنبه (۴ فروردین) در بعضی ساعت‌ها وزش باد نسبتا شدید تا شدید به‌ویژه در بخش‌های جنوبی استان و رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق به‌ویژه در بخش‌های شمالی مورد انتظار است.

طی امروز و فردا ( یکشنبه ۲۹ اسفند و دوشنبه اول فروردین) روند افزایش نسبی دما و عصر سه‌شنبه تا چهارشنبه (۲ و ۳ فروردین) کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (اول فروردین) نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد و در شب نیمه ابری و در بعضی ساعت‌ها ابری و وزش باد و گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه (۲ فروردین) نیمه ابری تا ابری از بعد از ظهر وزش باد و گاهی رگبار باران با حداقل دمای۷ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طبق این گزارش، ایستگاه فیروزکوه (امین‌آباد) با دمای ۶- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.