۰ نفر

ابرثروتمندان دنیا امروزه کجا زندگی می کنند؟

۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۳۶
کد خبر: 621995
ابرثروتمندان دنیا امروزه کجا زندگی می کنند؟

همه‌گیری، تنش‌های ژئوپلیتیکی و اختلالات زنجیره تامین، جهان را در سال‌های اخیر به آشفتگی کشانده است، اما این امر مانع از رشد جمعیت ابر ثروتمندان جهان نشده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، داده‌های جدید گزارش ثروت امسال نایت فرانک نشان می‌دهد که تعداد افراد دارای ارزش خالص فوق‌العاده بالا (UHNWI) بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ نزدیک به ۹.۳ درصد رشد داشته است و تقریباً تمام مناطق دنیا در این بازه زمانی شاهد افزایش افراد ابرثروتمند بوده‌اند.

ابرثروتمندان افرادی هستند که دارایی خالص آنها از ۳۰ میلیون دلار بیشتر است؛ آمریکای شمالی با جای دادن ۲۳۰ هزار ابرثروتمند در بازه زمانی ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ اولین مقصد ابرثروتمندان در جهان است و پس از آن آسیا با جای دادن نزدیک به ۱۷۰ هزار ابرثروتمند درون خود در رتبه دوم این فهرست قرار دارد.

طبق براوردهای صورت گرفته در بازه زمانی ۲۰۲۰- ۲۰۲۱ جمعیت ابرثروتمندان در آمریکای شمالی ۱۲.۲ درصد و در آسیا ۷.۲ درصد افزایش یافته است.

پس از آمریکای شمالی و آسیا، اروپا در جایگاه سوم قرار دارد؛ در سال ۲۰۲۱، کشورهای برتر برای ابرثروتمندان فرانسه (۳۰۰۰۰)، آلمان (۲۸۰۰۰)، بریتانیا (۲۵۰۰۰) و ایتالیا (۱۷۰۰۰) بودند. بر اساس سرانه، موناکو با پنج ابرثروتمند به ازای هر هزار نفر، بالاترین رتبه را در سراسر جهان دارد.

گفتنی است که در میان کشورهای سراسر جهان روسیه دومین رشد سریع ابرثروتمندان را در تمام مناطق داشته است؛ افزایش مجدد قیمت نفت، قیمت ملک و ارزش گذاری بازار سهام این رشد را تقویت کرده است. با این حال، تحریم‌های فلج‌کننده و پیامدهای اقتصادی ناشی از تهاجم به اوکراین می‌تواند به طور قابل‌توجهی به ثروت الیگارشی‌ها برای سال‌های آتی آسیب برساند.

در سطح جهانی، پیش‌بینی می‌شود که تعداد ابرثروتمندان تا سال ۲۰۲۶ به میزان خیره‌کننده ۲۸ درصد افزایش یابد؛ پیش بینی می شود آسیا در کنار استرالیا بالاترین نرخ رشد را داشته باشد. در پنج سال آینده، تعداد ابرثروتمدان قرار است ۳۳ درصد در هر دو منطقه افزایش یابد. پیش بینی می شود سنگاپور شاهد رشد ۲۶۸ درصدی جمعیت ابرثروتمندان خود باشد و در چین نیز جمعیت ابرثروتمندان ۴۲ درصد رشد خواهد کرد.

در همین حال، پیش‌بینی می‌شود که آمریکای شمالی شاهد رشد ۲۸ درصدی یا در مجموع ۳۰۰ هزار نفری در تعداد ابرثروتمندان خود تا سال ۲۰۲۶ باشد.

به گفته نایت فرانک، افزایش قیمت دارایی و رونق املاک و مستغلات دو عامل این روند هستند. نرخ بهره بسیار پایین، که در طول همه گیری کاهش یافت، یکی دیگر از این موارد است؛ با توجه به هزینه‌های وام‌گیری ارزان، افراد فوق‌ثروتمند اهرم‌های بیشتری برای ایجاد ثروت خود دارند، مانند خرید ملک بیشتر یا سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی.