۰ نفر

غضنفری مطرح کرد؛

ورود ۲۴۲ هزار خودرو به بهشت زهرا

۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۳۶
کد خبر: 621759
ورود ۲۴۲ هزار خودرو به بهشت زهرا

مدیرعامل بهشت زهرا(س) اعلام کرد: همزمان با ایام پایان سال و سنت حسنه زیارت مزار شهدا و اهل قبور طی ۳۰ ساعت گذشته بیش از ۲۴۲ هزار خودرو به بهشت زهرا (س) وارد شده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سعید عضنفری افزود: امسال و بدلیل تسهیل در اجرای سنت حسنه زیارت مزار شهدا و اهل قبور تصمیم گرفتیم که در پنجشنبه و جمعه آخر سال فعالیت سازمان بهشت زهرا به صورت شبانه روزی  و مستمر ادامه یابد.

وی ادامه داد: با این وجود صبح پنجشنبه بار ترافیکی مبادی منتهی به بهشت زهرا(س) سنگین بود و ما سه درب دیگر  برای پذیرش خودروی زائران اختصاص دادیم.

به گفته غضنفری از صبح پنجشنبه تا بامداد روز جمعه ۱۵۲ هزار خودروی ورودی و از ساعت ۱۲ دیشب تا ظهر امروز(جمعه) ۹۰ هزار خودرو ورودی داشتیم.

مدیرعامل بهشت زهرا(س) با بیان اینکه این سازمان تا پاسی از امشب میزبان زائزان اهل قبور و شهدا است، خاطرنشان کرد: با تمهیدات پیش بینی شده ترافیک روان و قابل قبولی در صحن و مبادی منتهی به بهشت زهرا(س) را شاهد هستیم.

پنجشنبه پایان سال روزی که بازماندگان بر سر مزار عزیزان از دست رفته خود می روند و با نثار فاتحه ای و ارسال هدیه ای به یاد آن عزیزان، خاطراتشان را مرور می کنند.

بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ آغاز و این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.

گلزار شهدای بهشت زهرا(س) مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و مدافعان حرم است.