۰ نفر

پنج ترفند برای چیدمان خانه به سبک مینیمال

۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۲۱
کد خبر: 620542
پنج ترفند برای چیدمان خانه به سبک مینیمال

طراحی در سبک مینیمال هیچ گاه از مد نخواهد افتاد و اخیرا تبدیل به یک سبک رایج در دکوراسیون منازل تبدیل شده است. در خانه‌هایی با سبک دکور مینیمال یک محیط گرم به دور از هرج و مرج وجود دارد و این سبک دارای اصول خاصی است. اما سبک مینیمال چیست؟ این سبک در اساس خود بر سادگی تمرکز دارد. بنابراین در این سبک دکوراسیونی که حواس را پرت می‌کنند باید حذف شوند. در چیدمان خانه به سبک مینیمال هر شی باید دلیل خوبی برای بودن داشته باشد. بنابراین شما یک فضای راحت و تمیز خواهید داشت. در ادامه به چند ترفند برای چیدن یک خانه به سبک مینیمال اشاره می‌کنیم. پس با ما همراه شوید.

- تزئینات را کمتر کنید

چیدمان خانه2

در سبک مینیمال تزئینات زیاد وجود ندرد و تا جایی که امکان دارد باید آنها را حذف کنید. البته باید توجه داشته باشید که این به معنای حذف کامل تزئینات نیست. بهتر است تعداد این تزئینات محدود شود و شما باید بدانید که همه دیوارها و فضاهای خانه را نباید با وسایل مختلف اشغال کنید. پس فضاها را باز نگه دارید تا چشم شما در طول روز کمتر خسته شود. در یک سبک مینیمال نقاط جلب توجه کننده مانند تابلوها باید کمتر شوند. در خانه تکانی پذیرایی و آشپزخانه می‌توانید یک دکوراسیون مینیمال برای نوروز و در فضاهای مختلفی مانند آشپزخانه، پذیرایی و غیره داشته باشید تا در تعطیلات در این فضا آرامش بیشتری را تجربه کنید.

1.خانه را مرتب کنید

در یک خانه با سبک مینیمال اصلی‌ترین هدف حذف وسایل غیر ضروری و مرتب کردن دیگر وسایل موجود است. بنابراین شما باید تمام وسایل اطراف خود را با دقت و تک به تک مرور کنید. آیا وسیله‌ای وجود دارد که کاربردی نباشد  و آن را صرفاً به دنبال عادت خود نگه داشته‌اید؟ پس سعی کنید از خودتان بپرسید که برای نگه داشتن یک وسیله، چه دلیل یا دلایلی وجود دارد؟ با پاسخ دادن به این سوال بهتر می‌توانید خانه مینیمال خود را طراحی کنید. همه وسایل اضافی را برداشته و جای وسایل باقی مانده را نظم بیشتری بدهید. برای مثال شما می‌توانید در یک طرف خانه تنها از یک ساز موسیقی یا یک گرامافون استفاده کنید و از شنیدن انواع موسیقی یا نواختن آن لذت ببرید. با نزدیک شدن به روزهای آخر سال می‌توانید از این ساز برای نواختن انواع آهنگ نوروزی شاد و محلی یا شنیدن آهنگ‌های سنتی جدید و قدیمی و دیگر موزیک‌های شاد یا محلی و بی کلام استفاده کنید و حال و هوای خانه مینیمالیستی خود را بهبود ببخشید.

2.از رنگ خنثی استفاده کنید

چیدمان خانه 3

در طراحی مینیمال یک خانه بهتر است به سراغ رنگ‌های روشن و خنثی بروید. این رنگ‌ها فضای شما را زیباتر و تمیزتر نشان می‌دهند. معمولا انتخاب یک پالت رنگ ساده و روشن کمک می‌کند تا بتوانید از چند رنگ متنوع استفاده کنید که برای چند فضا نیازهای شما  را برآورده می‌کند ‌و دیگر نمایی خسته کننده و بد نخواهید داشت.

3.مبلمان ساده بخرید

معمولا در خانه‌های ایرانی مبلمان پر زرق و برق و تجملاتی زیادی به چشم می‌خورد که از سبک مینیمال به دور است. در یک طراحی مینیمال شما باید سعی کنید تا از تجمل به دور باشید تا فضای شما دچار پیچیدگی نشود. بهتر است وسایلی را در این نوع از چیدمان نگه دارید که  که از آن‌ها استفاده می‌کنید و به عبارت دیگر کاربردی هستند.

پس اگر یک صندلی در خانه‌ شما اضافی است و برای روز مبادا آن را نگه داشته‌اید، بهتر است آن را از چیدمان خود حذف کنید. استفاده از میزها و ویترین‌های کوچک، مبل‌های چند نفره یا تک نفره‌ زیاد تنها در فضای شما بی‌نظمی ایجاد می‌کنند. پس سعی کنید تنها وسایل کاربردی را در دکور خود نگه دارید. در واقع شما با این کار لوازم غیرضروری را حذف می‌کنید تا لوازم ضروری را نگه دارید. همچنین نکات بیشتری در مورد انتخاب مبلمان مناسب را میتوانید دراین مقاله مشاهده کنید.

4.روی میزها را خلوت کنید

یک راه دیگر برای ایجاد سبک مینیمالیستی آن است که تمامی سطوح مانند میزها خالی نگه داشته شود. بسیاری از افراد عادت دارند که روی میزهای خانه خود از شمع، گل یا دیگر وسایل تزئینی استفاده کنند. اما بهتر است شما برای ایجاد یک سبک مینیمال در خانه خود این عادت را کنار بگذارید و تمام سطوح موجود در خانه را خالی کنید. این کار کمک می‌کند تا همه چیز ساده بماند و عملکرد  و نظم هم در آن افزایش پیدا کند.

5.از فرش کمتر استفاده کنید

بهتر است فرش و قالیچه در سبک مینیمال حذف شوند یا به حداقل برسند. با این کار شما به کف پوش‌ها اجازه جلوه نمایی بیشتری می‌دهید و محیط زندگی شما بسیار متفاوت و جذاب خواهد شد. استفاده نکردن از فرش و انواع قالیچه کمک می‌کند تا فضای خانه شما بازتر نشان داده شود. اگر کف خانه شما به صورتی است که نمی‌توان آن را خالی گذاشت می‌توانید از انواع موکت‌هایی با رنگ ساده و شیک استفاده کنید.

نویسنده: وحیده امینی

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد وتوسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.