۰ نفر

چطور یک میز ناهارخوری خوب بخریم؟

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۴۴
کد خبر: 617659
چطور یک میز ناهارخوری خوب بخریم؟

مدت‌هاست که دیگر میز ناهارخوری فقط یک کالای لوکس برای اتاق پذیرایی نیست. حالا دیگر خانه شما بزرگ باشد یا کوچک حتماً جایی برای میز ناهارخوری در آن پیدا می‌کنید!

به گزارش اقتصادآنلاین؛ حالا که در خرید این کالا جای هیچ تردیدی نیست، در این مطلب به شما می‌گوییم که یک میز خوب چه ویژگی‌هایی دارد و اصلا میز‌های محبوب این روز‌ها کدامند.

اول این نکته‌ها را بدانید

برای خرید یک دست میز و صندلی استاندارد، باید توجه کنید که ارتفاع میز با مشخصات فیزیکی شما سازگار باشد. مثلا اگر شما قد زیاد بلندی ندارید باید سراغ میز‌هایی بروید که از حد عادی کوتاه‌ترند.

میزهای ناهارخوری

برای تشخیص یک میز استاندارد باید به این شکل عمل کنید:

وقتی روی صندلی، پشت میز می‌نشینید، بلندی میز باید تا قسمت زیرین قفسه سینه شما باشد و فاصله آرنج تا بدن نباید بیشتر از ۴۰ سانتی‌متر باشد، درغیر این صورت میز حالت استاندارد ندارد، زمانی‌که شما روی یک میز استاندارد غذا می‌خورید، باید تمامی اعضای بدن‌تان احساس راحتی کند.

میز نباید آنقدر کوتاه باشد که مجبور باشید با خم‌کردن کمر خود غذا بخورید یا آنقدر بلند باشد که احساس خفگی به شما دست دهد.

صندلی باید حالتی نرم و راحت داشته باشد و زاویه تشک زیرین تا تکیه‌گاه ۹۰ درجه باشد که هضم غذا به‌راحتی انجام شود. زمان غذاخوردن هرچقدر بیشتر طول بکشد و شما هرچقدر با فاصله و آهسته‌تر غذا بخورید، هضم غذا بهتر انجام شده و کمتر به دستگاه‌های بدن آسیب می‌رسد، اما اگر شما هنگام غذا خوردن احساس راحتی نکنید و حالتی استاندارد نداشته باشید، دوست دارید هرچه زودتر غذای‌تان را تمام کنید و به حالت اولیه بازگردید.

میزهای ناهارخوری

میز ناهارخوری چند نفره؟

اندازه میز و صندلی‌های غذاخوری مانند تمام لوازم پذیرایی دیگر نسبت به تعداد افراد خانواده و رفت‌وآمد مهمان بالا و پایین می‌رود. پرفروش‌ترین و زیباترین مدل‌های روز معمولا ۶نفره و ۸ نفره‌ها هستند. . اکثرا میزهای جمع‌وجور و کوچک برای صرف صبحانه و عصرانه در آشپزخانه قرار می‌گیرد و میزهای بزرگتر در سالن پذیرایی و برای میهمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به پایه‌ها دقت کنید

بعضی از میز و صندلی‌هایی که هم کم‌قیمت و هم از برند برخوردار نیستند، خیلی ساده و بدون دقت ساخته می‌شوند و بسیار راحت هم از بین می‌روند. زیرا به‌جای استفاده از دوخت چوب و میخ‌های منظم از چسب چوب برای وصل‌کردن پایه‌ها به میز استفاده می‌کنند. بهترین اجناس از میخ و دوخت‌های فلزی ساخته شده و از پرس‌کاری‌هایی با درجه‌های دمایی بالا برخوردارند. باتوجه کردن به فاصله پایه‌ها و سطح میز می‌توان متوجه شد که آیا جنس از نوع درست ساخته شده یا خیر.

اگر فاصله پایه‌ها نابرابر و زیاد بود، حتما درست ساخته نشده و پس از مدت کوتاهی استفاده از بین می‌رود یا در بهترین حالت نیاز به تعمیر دارد. پس توجه به نوع ساختار میز و صندلی هم از مهم‌ترین نکات خرید یک میز و صندلی خوب و بادوام به حساب می‌آید.

میزهای ناهارخوری

سبک و مدل‌ها

تفاوت سبک و مدل‌ها این امکان را به خریدار می‌دهد تا از بهترین‌ها باخبر باشد. مدل‌های شیشه‌ای بسیار زیبا و درعین حال بسیار سنگین و پرخطر هستند. مدل‌های چوبی از محبوب‌ترین‌ها هستند. بعضی از این اجناس حاشیه‌های کنده‌کاری شده دارند و معرق‌کاری‌هایی با سبک‌های مختلف روی آن دارند. مدل‌های گرد و مدل‌های مستطیل هردو محبوبند ولی مدل‌های مستطیل شکل، چون راحت‌تر با فضای خالی منزل هماهنگ می‌شوند پرهوادارتر هستند. مدل‌های گرد بیشتر سبک چوبی- شیشه‌ای دارند به گونه‌ای که یک لایه چوب و یک لایه شیشه روی آن قرار می‌گیرد که می‌توان گفت زیبایی خاص خود را دارد. مشاوران جهانتاب به شما در انتخاب مناسب‌ترین نوع میز کمک خواهند کرد.

زیباترین مدل‌های میزهای غذاخوری

میز ناهارخوری گرد

این نوع میزهای گرد بسیار شیک و مدرن هستند و با انواع صندلی‌ها هم ترکیب می‌شوند. از این میز علاوه بر منزل در رستوران‌ها و کافه‌ها هم استفاده می‌شود. بعضی از این مدل‌ها در قسمت وسط دارای شیشه است که طبق سلیقه‌ی مشتری طراحی می‌شود.

این میزهای زیبا قابلیت نصب نیم‌طبقه‌ی گردان هم دارند که بسیار مناسب کافه و رستوران‌هاست.

پایه‌های چوبی این میز غذاخوری به صورت متقاطع بوده که جلوه خاصی را ایجاد کرده است و سبک و سیاق میز مناسب با فضاهای تقریبا مدرن است. این میزها استحکام و مقاوت زیادی دارند و شما می‌توانید سایزهای مختلف آن را از فروشگاه جهانتاب سفارش دهید.

میزهای ناهارخوری گرد می‌توانند با پایه‌های فلزی و صفحه‌های سرامیکی هم طراحی شوند. میز اُلیو با پایه‌های فلزی و زیبا و صفحه‌ی سرامیکی مقاوم در برابر آب و حرارت و خش طراحی شده و بسیار مناسب صرف صبحانه و عصرانه‌های دونفره در فضای باز و بالکن است. این میز و صندلی کم‌جا، زیبایی را به خانه شما می‌آورد.

میز ناهارخوری کلاسیک بزرگ

اگر می‌خواهید منزلتان در نگاه دیگران پر زرق و برق و اغراق ‌آمیز جلوه کند باید دکوراسیون کلاسیک را انتخاب کنید. میز ناهارخوری مستطیلی، محبوب‌ترین نوع میز در سبک کلاسیک است؛ چون شما هم فضای کافی برای جانمایی آن در اختیار دارید و هم اینکه بهترین بستر برای نمایش صندلی‌های غذاخوری است که دور میز می‌چینید تا از مهمانانتان با ظروف کلاسیک براق پذیرایی کنید.

این نوع میز همان میزی است که برای شام‌های خانوادگی و یا شام جشن‌های نامزدی و عروسی بهترین گزینه خواهد بود.

شما حتی می‌توانید این میزها را با رویه‌ی شیشه‌ای هم سفارش دهید،مثل میز تالاری کلاسیک شیشه‌ای که مناسب رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری تالارها است.

میز ناهارخوری کلاسیک جمع‌و‌جور

اگر از طرفداران سبک کلاسیک هستید ولی فضای منزل یا رستورانتان برای مدل بالایی کوچک است و یا مدل‌های جمع‌و‌جور را بیشتر می‌پسندید این میز ناهارخوری مناسب شماست.

این نوع میز، چوبی با تک‌پایه‌ی فلزی است که علاوه بر کلاسیک و شیک بودن آن باعث می‌شود شما بتوانید به راحتی و طبق سلیقه‌ی خودتان صندلی چوبی یا فلزی را با آن ست کنید.

میز ناهارخوری مدرن

اگر راحتی خودتان را به هر چیز دیگر ترجیح می دهید و طرفدار سادگی و شسته و رفته بودن و کاربردی بودن عناصر دکوراسیون داخلی منزلتان هستید، در واقع شما سبک مدرن را ترجیح داده اید.

میزهای مدرن معمولا از فرم ساده یک مکعب، مستطیل، بیضی یا دایره تشکیل شده اند و عموما فرم حجمی دارند.

رنگ میز ناهارخوری

رنگ‌ میز ناهارخوری از نکاتی است که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. اگر میزهای چوبی را انتخاب می‌کنید حواستان به تیره و روشن بودن رنگ چوب و هماهنگی با دیگر وسایل خانه باشد. اگر هم میز شما دارای صفحه رویی از جنس مصنوعی باشد، به راحتی می توانید آن را در هر رنگی خریداری کنید.

بهترین چوب‌ها برای میز شما

بهترین میز و صندلی‌ها از نظر جنس و زیبایی از چوب‌هایی ساخته می‌شوند که درخت آن فقط در آمریکای جنوبی رشد می‌کنند. چوب درخت بامبو و چوب درخت سیاه (Black) از چوب‌های مرغوبی هستند که برای این اجناس خریداری می‌شوند. چوب درخت سیاه بسیار مقاوم در برابر آب، رطوبت، سرما و گرماست. برای مقاوم‌تر کردن این چوب‌ها آ‌ن‌ها را هم در سرمای شدید و هم در گرمای شدید تست می‌کنند. این چوب‌ها مغز بسیار مستحکمی دارند و برای همین بسیار گران‌قیمت هستند. بیشتر اجناس گران‌قیمت و برند‌های محبوب از این نوع چوب‌ها ساخته می‌شوند، اما چوب درخت گردو هم برای این اجناس بسیار مناسب است و اکثرا خریداران سراغ این نوع چوب‌ها می‌روند.

یکی دیگر از چوب‌های مناسب برای میز ناهارخوری، چوب راش است که نسبت به چوب‌های دیگر قیمت مناسب‌تر و کیفیت معقولی دارد. این چوب رنگ کرم مایل به قرمز دارد و درون آن مشخص نیست. چوب راش دارای بافتی همگن و متراکم است و همین تراکم باعث می‌شود تا این نوع چوب در برابر قارچ و حشرات مقاوم باشد. مقاوم بودن چوب راش از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است که در ساخت میزهای ناهارخوری جهانتاب از آن بهره برده شده است.