۰ نفر

هشدار سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۲۸
کد خبر: 615562
هشدار سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه هفته جاری سامانه بارشی تازه‌ای از شمال غرب و غرب وارد کشور شده و سبب ابرناکی، بارش باران، کاهش دما، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف، می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در ارتفاعات و مناطق سردسیر اغلب نقاط کشور غیر از خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و مرکز و شرق هرمزگان، بارش برف داریم و از اواخر وقت امروز این سامانه بارشی به تدریج از شدت فعالیت خود در نیمه غربی کشور می‌کاهد.

وی افزود: فردا هشتم اسفند این سامانه بارشی در برخی نقاط شرق و شمال شرق، ارتفاعات دامنه‌های شرقی البرز، سواحل شرقی خزر و بخش‌هایی از جنوب شرق و مرکز فعال است که شدت بارش‌ها در گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه نهم اسفند فعالیت این سامانه بارشی در شمال شرق و شرق کشور و بخش‌هایی از جنوب شرق ادامه دارد و روز سه شنبه سامانه از مناطق شرقی کشور خارج می‌شود.

اصغری با بیان اینکه روز چهارشنبه 11 اسفند در اغلب نقاط کشور جوی پایدار و آرام داریم، گفت: روز پنجشنبه هفته جاری سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور شده و سبب ابرناکی، بارش باران، کاهش دما، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف می‌شود.

وی اظهار داشت: روز آینده در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور، همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور وزش باد شدید و در برخی نقاط خیزش گردوخاک خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 17 و 7 درجه خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.