۰ نفر

جدیدترین خبر درباره خرید رایگان سربازی متاهلان

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۸
کد خبر: 610106
جدیدترین خبر درباره خرید رایگان سربازی متاهلان

شورای نگهبان به طرح کمیسیون تلفیق برای اعطای معافیت رایگان سربازی واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، چندی پیش نایب رییس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از معافیت رایگان مشمولان سربازی متاهل با دو فرزند به صورت رایگان خبر داده بود.

سید محسن دهنوی گفته بود: نمایندگان در راستای حمایت و استحکام کانون خانواده و تشویق به فرزند دوری مصوب کردند، مشمولان متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای ۳۰ سال سن دارند، بتوانند در سال آینده کارت معافیت از خدمت سربازی را به صورت رایگان دریافت کنند.

اولین واکنش شورای نگهبان به اعطای معافیت رایگان سربازی

صبح امروز سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه اخیراً کمیسیون تلفیق بودجه مصوبه‌ای درباره ارائه کارت معافیت رایگان به برخی از مشمولان غایب سربازی داشته که گفته می‌شود نظر دولت و ستاد کل نیروهای مسلح در این باره اخذ نشده است. با توجه به این شرایط، اگر این مصوبه در صحن مجلس به تصویب برسد، آیا شورای نگهبان آن را می‌پذیرد یا خیر، گفت: معمولاً در موضوعات مربوط به نظام وظیفه نظر ستاد کل نیروهای مسلح برای شورای نگهبان مهم است و این سازوکار و فرآیند به لحاظ قانونی باید طی شود.

چالش تعیین تکلیف مشمولان غایب سربازی

طحان نظیف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به نظر شما آیا جای تعیین تکلیف مشمولان غایب سربازی در لایحه بودجه است یا اینکه بهتر است دولت با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح لایحه جداگانه‌ای را در این باره به مجلس ارائه دهد، اظهار داشت: بارها گفتیم که ترجیح این است که در قانون بودجه موضوعات مربوط به بودجه مطرح شود و جای احکام غیر بودجه‌ای در قانون بودجه نیست و اثر خوبی در نظام حقوقی ما ندارد و این مسیر از نظر ما قابل دفاع نیست.

وی بیان کرد: در قانون بودجه باید دخل و خرج دولت مشخص شود و موضوعات غیر بودجه‌ای باید در جای خودش بررسی و تبدیل به قانون شود.

برای خواندن مشروح گزارش اینجا را کلیک کنید.