۰ نفر

خبرهای خوش وزیر آموزش و پرورش برای فرهنگیان

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۳۴
کد خبر: 608397
خبرهای خوش وزیر آموزش و پرورش برای فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ بخشنامه دریافت حقوق کامل و بیمه کامل معلمان خرید خدماتی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایسنا؛  وزیر آموزش و پرورش  با بیان اخبار خوش برای فرهنگیان تصریح کرد: معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند و موظف هستیم در جهت رفاه این قشر پیگیری های لازم را انجام دهیم. در روزهای اخیر موفق شدیم بخشنامه دریافت حقوق کامل و بیمه کامل همکاران خرید خدماتی را به ادارات کل استان ها ابلاغ کنیم.

وی خبر خوش دوم را مربوط به «مربیان بهداشت» عنوان کرد و گفت: کیفیت بخشی مربیان بهداشت نیز در هیأت وزیران پیشنهاد شد که با موافقت روبرو شده و تعداد مربیان بهداشت افزایش پیدا کرد؛ پیش از این به ازای هر ۷۵۰ دانش‌آموز، تنها یک «مربی بهداشت» در مدارس داشتیم که اکنون به ازای هر۴۸۰ دانش‌آموز، یک‌ مربی بهداشت داریم.

نوری، وزیر آموزش و پرورش گفت: به صورت جدی، اجرای رتبه بندی معلمان را پیگیری می کنم و در این ایام نیز روزانه حداقل دو بار تأمین مالی رتبه بندی را پیگیری می کنم و با توجه به نگاه مثبت دولت و مجلس محترم، امیدوارم هر چه سریع تر در این زمینه به نتایج خوبی برسیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برای مدارس ۲۹۰ میلیارد تومان سرانه اختصاص دادیم تا صرف مسائل مدرسه ای شود.

نوری ادامه داد: اگر دغدغه های آموزش و پرورش به «عزم ملی» تبدیل نشود، ممکن نیست بتوانیم به اهدافی که در سندتحول بنیادین، مطرح شده است برسیم. ما در این مورد به حمایت تمام دستگاه ها، حکومت، خانواده ها و رسانه ها نیاز داریم.

وی همچنین گفت: در مدارس کشور، نظام آموزشی حافظه محور، حاکم شده است و این خوب نیست؛ لذا در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد، سهم کنکور ۴۰ درصد شود و در سه پایه آخر آزمون هوشمند تشریحی گرفته شود.

 برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید.