۰ نفر

افزایش بیش از ۲ برابری پایه حقوق کارکنان آمازون

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱:۰۸
کد خبر: 608330
افزایش بیش از ۲ برابری پایه حقوق کارکنان آمازون

شرکت آمازون حداکثر حقوق پایه ای که به کارمندانش پرداخت می کند را از ۱۶۰ هزار دلار به ۳۵۰ هزار دلار افزایش داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، آمازون در اطلاعیه ای به کارمندانش اعلام کرد یک سال گذشته بازر کار بسیار رقابتی بوده و در یک بررسی کامل از گزینه های مختلف، بررسی مسائل اقتصادی کسب و کار آمازون و نیاز به رقابتی ماندن برای جذب و حفظ استعدادهای بزرگ، تصمیم گرفتیم سقف حقوق پایه را به شکل معناداری افزایش دهیم.

بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان همچنین اعلام کرد پاداشهای اکثر مشاغل جهانی خود را افزایش می دهد و زمان اعطای سهام را برای همخوانی با افزایشهای مذکور تغییر می دهد.

کارفرمایان بزرگ برای استخدام و حفظ افرادی که در دوران "استعفای بزرگ" نیاز دارند، به سختی تلاش می کنند. گزارشهای رسانه ای نشان می دهد نرخ خروج کارمندان از آمازون به سطح بحرانی رسیده و ۵۰ معاون رییس سال میلادی گذشته این شرکت را ترک کردند.

افزایش حقوق آمازون پیشتر توسط اینسایدر گزارش شده بود. این شرکت سال گذشته حقوق ساعتی برای کارکنانش در آمریکا را به بیش از ۱۸ دلار افزایش داده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، افزایش حقوق با هزینه سنگین در فعالیت لجستیکی آمازون همزمان شده است که شامل استخدام گسترده برای انبارهای این شرکت بوده است.

آمازون پنج شنبه گذشته عملکرد مالی در سه ماهه چهارم را گزارش کرد. سود سه ماهه چهارم آمازون با کمک سرمایه گذاری در شرکت خودروی برقی ریویان و افزایش قیمت سالانه اشتراک پرایم در آمریکا افزایش یافت.

ارزش سهام آمازون به دنبال انتشار گزارش عملکرد سه ماهه بهتر از حد مطلوب این شرکت، روز جمعه ۱۳.۵ درصد رشد کرد و ارزش بازار آمازون تا پایان وقت معاملات حدود ۱۹۰ میلیارد دلار افزایش یافت و رکورد قبلی که متعلق به اپل با رشد ۱۸۱ میلیارد دلار در ۲۸ ژانویه بود را شکست.