۰ نفر

هشدار درباره بارش برف و باران به کشاورزان و دامداران

۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۷:۱۷
کد خبر: 606875
هشدار درباره بارش برف و باران به کشاورزان و دامداران

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی و پیش بینی بارش برف و باران، کشاورزان و دامداران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حقیقت گفت: با توجه به شرایط جوی، باغداران و کشاورزان راستای البرز و زاگرس نسبت به پاکسازی راه آب مزارع و باغات اقدام کنند تا آسیبی وارد نشود. کشاورزان شمال غرب از دادن کود حیوانی و ازوته اجتناب کنند، همچنین در باغات پسته هرس را انجام ندهند.

به گفته مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی، دامداران شمال، شمال غرب و شمال شرق کشور از جیره غذایی پر انرژی در واحدهای دامداری استفاده کنند.

براساس آمار مرکز پایش هواشناسی کشاورزی از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش کشور ۱۰۲.۶ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۷۸.۵ میلی متر و در دوره بلندمدت ۱۰۶.۶ میلی متر است که این امر افزایش ۳۰.۶ درصدی بارش نسبت به سال قبل ک کاهش ۳.۸ درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.

آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که امروز جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در برخی نقاط غرب، راستای مرکز، شمال غرب، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، دامنه های جنوبی البرز مرکزی بارش برف و باران پیش بینی می شود‌.