۰ نفر

سال نو در کره شمالی چطور است؟ + فیلم

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵
کد خبر: 606481
سال نو در کره شمالی چطور است؟ + فیلم

هیچ حرکت دسته جمعی برای دیدار با خانواده در کره شمالی وجود ندارد، این صحنه کاملاً در تضاد با چین است، جایی که بزرگترین مهاجرت سالانه جهان در هر سال نو به سراسر کشور انجام می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، مردم کره شمالی جشن سال نو قمری را با نشان دادن وفاداری خود به خانواده کیم آغاز می‌کنند.

مردم کره شمالی با گذاشتن گل در پای مجسمه‌های رهبران فقید در پیونگ یانگ که در سال جدید قمری با پوشش ضخیمی از برف پوشانده شده اند، به رهبران سابق این کشور کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل ادای احترام کردند.

ساکنان پیونگ یانگ از قصر خورشید کومسوسان بازدید می‌کنند که در گوشه شمال شرقی شهر پیونگ‌یانگ است و به عنوان آرامگاه یادمانی برای کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی و پسرش کیم جونگ یل، که هر دو پس از مرگ به عنوان رهبران ابدی کره شمالی معرفی شده‌اند شناخته می‌شود.

آنان سپس از تپه مانسو بالا می‌روند تا در مقابل مجسمه‌های برنزی غول پیکر رهبران فقید تعظیم کنند.

اما هیچ حرکت دسته جمعی برای دیدار با خانواده در کره شمالی وجود ندارد، این صحنه کاملاً در تضاد با چین است، جایی که بزرگترین مهاجرت سالانه جهان در هر سال نو به سراسر کشور انجام می‌شود.

مردم کره شمالی برای سفر به خارج از محل اقامت خود ملزم به داشتن مجوز سفر هستند. علاوه بر این، حکومت کیم جونگ اون محدودیت‌های سفر‌های داخلی را به بهانه پیشگیری و کنترل شیوع کووید-۱۹ اعمال کرد.

مردم کره شمالی بی سر و صدا سال نو چینی را جشن می‌گیرند و نمایش‌های هنری از جمله کنسرت‌های موسیقی، اپرا‌های انقلابی و سیرک‌هایی را که در هر منطقه برگزار می‌شود، تماشا می‌کنند.

رهبر این کشور کیم جونگ اون نیز از این قاعده مستثنی نیست. در دو سال گذشته، کیم و دستیارانش کنسرت و جشنی را تماشا کردند که مملو از آهنگ‌ها و اجرا‌هایی بود که عظمت حزب حاکم کارگر کره و رهبر کره شمالی را به نمایش گذاشتند. خبرگزاری رسمی کره شمالی ژانویه گذشته گزارش داد که آهنگ‌هایی مانند "ما در جاده وفاداری خواهیم رفت" و "ما برای همیشه در یک جاده سفر خواهیم کرد" در سالن کنسرت طنین انداز شدند. حضار بار دیگر این حقیقت را به شدت احساس کردند که کشور و مردم ما با وجود هر سختی و دشواری در مسیر پیشرفت، تا زمانی که کیم جونگ اون کشور را رهبری می‌کند، آینده‌ای بسیار درخشان دارند.

تقویم امسال نشان می‌دهد که کره شمالی یک تعطیلات رسمی را برای سال نو تعیین کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده مردم در روز عید مرخصی می‌گیرند، اما باید با کار اضافی در یکشنبه ها، زمان را جبران کنند.