۰ نفر

تهران در تسخیر خودروهای پلاک شهرستان

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۷
کد خبر: 606399
تهران در تسخیر خودروهای پلاک شهرستان

استاندار تهران با بیان اینکه در تهران مشکل امنیتی جدی نداریم، گفت: ما به لحاظ شاخص‌های امنیتی در استان تهران وضعیت مطلوبی داریم و از استان‌های امن کشور هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، "محسن منصوری" استاندار تهران در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران که صبح امروز ۱۳ بهمن در استانداری تهران برگزار شد، گفت: آنچه که در ایام دهه فجر باید تداعی شود مجموعه خدماتی است که در دولت های مختلف در این ۴۳ سال محقق شده است و حفظ نظام به گفته امام راحل از اوجب واجبات است.

استاندار تهران گفت: در ایام دهه فجر در استان تهران شاهد افتتاح هزار و ۱۹۴ پروژه به اعتبار بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان خواهیم بود. از مجموع این تعداد پروژه ۴۷۰ مورد پروژه های اقتصادی است و بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برده است و مابقی پروژه ها نیز عمرانی است.

او درباره حوزه سیاسی، اجتماعی و تقسیمات کشوری گفت: یکی از مطالبات ما ترمیم و اصلاح ساختارهای مدیریتی با اهداف دولت بوده است به غیر از مدیران اجرایی و مدیران کل حدود ۲۰۰ جایگاه مدیریتی توسط استاندار تعیین می شوند. از این بیش از ۲۰۰ جایگاه مدیریتی بیش از ۱۰۰ انتصاب جدید داشته ایم. در خصوص تمام انتصابات ارزیابی دقیق و کارشناسی در یک کمیته با همین عنوان شکل گرفته است و سعی کرده ایم به بهترین گزینه ها برسیم. یکی از مهمترین شاخص تا جوان گرایی مدیران بود و امروز میانگین سن مدیران ۱۰ سال جوانتر از مدیران سابق است.

وی ادامه داد: تشکیل قرارگاه خدمات اجتماعی استان تهران از دیگر اقدامات ما بوده است مسایلی از جنس نابسامانی بافت شهری، کودکان کار و حاشیه نشینی دغدغه جدی مردم است و قرارگاه مسایل اجتماعی از همان روزهای اول در دستور کار قرار گرفت و حل معضلات اجتماعی به عنوان محور فعالیت این قرارگاه مورد پیگیری است. از دیگر اقدامات ما مسئله قدیمی و پرچالش تقسیمات کشوری است.کارگروهی برای تدوین طرح جامع تقسیمات کشوری در استانداری شکل گرفته و این موضوعات در آن دنبال می شود.

استاندار تهران با بیان اینکه ما در تهران مشکل امنیتی جدی نداریم، گفت: ما به لحاظ شاخص های امنیتی در استان تهران وضعیت مطلوبی داریم و از استانهای امن کشور هستیم و امن ترین پایتخت منطقه هستیم.

وی با اشاره به اتباع بیگانه در تهران گفت: پیش بینی بیش از حضور یک و نیم میلیون تا دو میلیون نفر اتباع بیگانه در تهران را داریم این افراد از امکانات تهران استفاده می کنند.

وی با اشاره به طرح تهیه طرح جامع ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی گفت: سازمانی به دستور رییس جمهور در این خصوص در حال شکل گیری است ما در استان تهران طرحی آماده می کنیم تا ضمن شناسایی اتباع بتوانیم به خوبی و درستی به آنها خدمات ارایه کنیم.نگاه ما تهدید محور به اتباع نیست بلکه فرصت محور است.

وی با اشاره به ستاد مقابله با کرونا گفت: در این ستاد نیز موضوعات مرتبط با کرونا به روزانه بررسی می شود.

او با اشاره به اینکه عمده زحمات در استانداری تهران در افتتاحیه پروژه ها در دولت قبل و مدیریت سابق استانداری صورت گرفته است، گفت: به دنبال خلق منابع و تامین منابع جدید برای تکمیل  پروژه ها هستیم. یکی از نقاط تمرکز معاونت عمرانی پیدا کردن اعتبار مناسب برای ساماندهی شهرداری های استان تهران است. بیش از ۳۲ شهر با سرپرست اداره می شد ما در سطح استان تهران ۴۶ شهرداری داریم که ۳۲ شهرداری با معاونت اداره می شد امروز ۳۷, نفر حکم قطعی دارند و ۷ شهردار در حال طی مراحل اداری هستند و در خصوص دو شهرداری نیز منتظر تصمیم شورا هستیم. همچنین پیگیری مسیله و معضل ترافیک و آلودگی هوا به صورت هفتگی در استانداری پیگیری می شود.

وی ادامه داد: در شهر تهران بیش از ۴ میلیون خودروی پلاک تهران، ۵ هزار خودروی پلاک شهرستان و ۴ میلیون موتورسیکلت داریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: بیش از ۲۲ درصد صنایع کشور در تهران است.۷۰ درصد گردش اقتصاد کشور در تهران است. حدود دو ماه مانده به پایان سال ۹۹ هزار و ۸۲۴ شغل در استان تهران ایجاد شده است. ۳۵۱ واحد تولیدی راکد غیرفعال مجددا فعال شده است و این از دستاوردهای بزرگ استان بوده است.

او ادامه داد: در همین بخش اقتصادی افزایش صدردصدی در حجم صادرات و ۶۴ درصدی ریالی داشته ایم. همچنین استفاده بهینه از بند الف بودجه ۱۴۰۰ داشته ایم که از قبل اجرایی شدن این تسهیلات برای سه هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

استاندار تهران درباره توسعه منابع و مدیریت خاطرنشان کرد: جوان‌گرایی و چابک سازی در دستور کار قرار گرفته است. برخی از بزرگواران حدود ۴۰ سال سابقه کار داشتند و تا انتهای همین ماه بیش از ۶۰ نفر از این افراد بازنشسته می شوند در انتصاب فرمانداران نیز تلاش بر انتخاب جوانان بوده است و اکثر دوستان از جوانان دهه ۶۰ هستند همچنین اقداماتی در خصوص تمرکز زدایی در این معاونت صورت گرفته است. برنامه جدی تمرکز زدایی در دستور کار است و تا به امروز ۷ محور اجرایی و عملیاتی به شهرستانها واگذار شده است.

استاندار تهران در پاسخ به این سوال که در خصوص کارخانه ها و شهرک‌های صنعتی در اطراف تهران برای رفع آلودگی هوا چه اقدامی صورت می گیرد؟ گفت: در آلودگی هوای تهران بیشترین سهم درخصوص آلاینده های متحرک است حدود ۳۰ درصد سهم کارخانجات و مجموعه های صنعتی اطراف تهران است طی سالهای گذشته رشد صنعت در استان تهران نامتوازن بوده است. ۴۸ لکه صنعتی در استان تهران داریم که نامتوازن و غیر نظامند هستند. البته برخی غیرمجاز و بعضاً مجاز هستند اما نظارت روی این لکه های صنعتی وجود ندارد.

او افزود: قوانین و سختگیری هایی از قبل بوده که باید این قوانین بازنگری شود. به طور مثال ممنوعیت استقرار صنایع در ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران که از دهه ۴۰ تا کنون اصلاح نشده است. جمعیت تهران به توسعه صنعت نیاز دارد البته محیط زیست مقدم بر صنعت است از همین رو باید برخی از آیین نامه ها و قوانین بازنگری و اصلاح شوند به نفع محیط زیست این اصلاحات هم باید انجام شود. استفاده از ظرفیت تکنولوژی روز برای کاهش عوارض کارخانجات و صنایع از دیگر اقدامات ما برای کاهش آلودگی صنایع است.

وی درباره حاشیه نشینی در استان تهران  ادامه داد: همه شهرستانهای استان تهران از مشکل حاشیه نشینی رنج می برند کارگروه خدمات اجتماعی که در فرمانداریهای تابعه شکل گرفته برای رفع این مشکل است که به صورت اولویت موضوعات بررسی می شود. گام اول و قدم اول موضوع اصلاح تصویر شهری در خصوص معتادان متجاهر است. حدود ۱۵ هزار ظرفیت نگهداری داریم و حدود ۱۰ هزار ظرفیت جدید نیز قرار است که ایجاد شود. اصلاح سیما و منظر شهری نیز به صورت جدی در دستور کار شهرداری تهران و شهرداری های شهرستانهای استان تهران قرار گرفته است. مردم حاشیه تهران از متدین ترین مردم هستند و آنها حاشیه نیستند بلکه متن هستند و باید اقدامات به آنها درستی ارایه شود برای اشتغال حاشیه نشین ها نیز اقداماتی در دستور کار است و کارگروه ویژه ای در این خصوص نیز شکل گرفته است.

وی درباره سفر رییس جمهور به استان تهران گفت: پیش نویس مصوبات برای این سفر آماده شده و زمان اولیه که برای سفر رییس جمهور  به استان تهران اعلام کرده اند ایام فروردین و ماه مبارک رمضان است.

او درباره رعایت پروتکل ها در دستگاه‌ها ادامه داد: همه دستگاه‌ها مکلف به رعایت پروتکل ها هستند. مشکل اصلی ما در این زمینه در مراکز تجمعی مانند بازار تهران، مترو و ... است که باعث شکل گیری بیماری می شود. اگر کسی در این زمینه مشکلی دارد با سامانه ۱۱۱ تماس بگیرد.

وی درباره سگهای ولگرد گفت: ساماندهی این موضوع در حوزه مدیریت شهرداری ها است و ما نیز تاکید می کنیم.

استاندار تهران درباره تمهیدات استانداری درباره برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: درباره راهپیمایی برای کشور باید تصمیم واحد گرفته شود مقرر شد در روز شنبه تصمیم گیری نهایی صورت بگیرد. اگر تصمیم به برگزاری راهپیمایی باشیم کاملا آماده هستیم. اگر تصمیم ستاد ملی برگزار نشدن یا برگزاری خودرویی باشد نظام اجرایی را تغییر می دهیم.