۰ نفر

نحوه ارائه خدمات آموزشی مدارس اعلام شد

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴
کد خبر: 606331
نحوه ارائه خدمات آموزشی مدارس اعلام شد

از سوی شورای عالی آموزش و پرورش، نحوه ارائه خدمات آموزشی تربیتی مدارس در دوره بیماری‌های فراگیر، مصوب و اعلام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، با توجه به شرایط خاص ناشی از بیماری‌های فراگیر (همچون شیوع بیماری کرونا)  خدمات آموزشی- تربیتی مدارس، در چارچوب سیاست‌های مصوب ستاد ملی مقابله با بیماری‌های فراگیر و تصمیم در خصوص اعلام وضعیت و شرایط استان‌ها و مناطق کشور، در طول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، با رعایت موارد زیر ارائه می‌شود:

-در استان ها، مناطق یا نواحی که امکان آموزش حضوری وجود دارد، فعالیت‌های آموزشی-تربیتی مدارس به شیوه حضوری خواهد بود. در مناطقی که امکان آموزش حضوری در تمام یا بعضی از روز‌های هفته وجود ندارد، این فعالیت ها به صورت غیرحضوری (آموزش در فضای مجازی) ارائه می‌شود.

-مدارس دوره دوم متوسطه در روز‌های پنجشنبه برای ارائه خدمات آموزشی-تربیتی، فعال خواهند بود. مدارس سایر دوره‌های تحصیلی نیز به تشخیص مدیر مدرسه و با توجه به شرایط کاری، می‌توانند در روز‌های پنجشنبه باز و فعال باشند.

-برای جلوگیری از شکاف آموزشی، برای آن دسته از دانش آموزانی که از شرایط و امکانات لازم آموزش در فضای مجازی محروم هستند، ضمن استفاده از فیلم‌های آموزشی و تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی و کمک آموزشی، درسنامه‌های خودآموز، تمرینات و تکالیف یادگیری، کلاس‌های حضوری با جمعیت کم و جلسات رفع اشکال تشکیل می‌شود.

- مجموع ساعات تدریس حضوری و غیرحضوری معلمان و فعالیت مربیان نباید کمتر از ساعات مندرج در ابلاغ آن‌ها باشد.

-در تمام دوره‌های تحصیلی، در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی فراهم باشد، ارزشیابی دانش آموزان مطابق آیین نامه‌های مربوط و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، انجام خواهد شد.

-در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی فراهم نباشد، ارزشیابی دانش آموزان مدارس روزانه در تمام پایه‌های تحصیلی به استثنای پایه‌های نهم و دوازدهم، به صورت غیرحضوری و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می‌شود.

- ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی داوطلبان آزاد، دانش آموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور و ایثارگران، متقاضیان تغییر رشته، تعیین رشته و جهش تحصیلی در تمام شرایط با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

-آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی‌های فنی شاخه فنی و حرفه‌ای و استاندارد‌های مهارت شاخه کاردانش و دروس کارآموزی و کارورزی به صورت تراکمی و حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

-ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی دانش آموزان و داوطلبان آزاد مدارس ایرانی خارج از کشور، متناسب با شرایط و اقتضائات کشور مربوط، برگزار می‌شود.

نظارت برحسن اجرای این مصوبه و فرآیند‌های آموزشی-تربیتی مدارس و معلمان، به عهده ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و ادارات آموزش و پرروش شهرستان ها، مناطق و نواحی خواهد بود.