۰ نفر

شرایط دریافت کد سوابق تحصیلی برای ثبت نام در کنکور ۱۴۰۱

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۲۴
کد خبر: 606304
شرایط دریافت کد سوابق تحصیلی برای ثبت نام در کنکور ۱۴۰۱

سازمان سنجش شرایط دریافت کد‌ سوابق تحصیلی داوطلبان متقاضی شرکت کننده برای ثبت نام در کنکور ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری ۱۴۰۱ که مدرک دیپلم خود را از سال ۱۳۸۴ و یا مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال ۱۳۹۱ به بعد در شاخه‌های نظری سالی واحدی یا ترمی واحدی دریافت کرده اند، مشمول اعمال سوابق تحصیلی می‌شوند.

کد سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های سال ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۰ شاخه نظری نظام "سالی واحدی" یا "ترمی واحدی" و همچنین نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ رشته‌های تحصیلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و یا علوم و معارف اسالمی صادر شده است.

کد سوابق تحصیلی برای دانش آموزان سال دوازدهم شاخه نظری نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ نیز صادر شده است و متقاضیان طبق اعلام مدرسه محل تحصیل، باید قبلا کد سوابق تحصیلی خود را از سامانه دریافت می‌کردند.

این متقاضیان می‌توانند با وارد کردن کد سوابق تحصیلی خود در درگاه سازمان سنجش اطلاعات فردی خود را ببینند. کد سوابق تحصیلی برای متقاضیان با مدرک پیش دانشگاهی سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر صادر شده است.

افرادی که اطلاعاتشان در بانک اطلاعات مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد و یا ناقص است، ابتدا برای تکمیل اطلاعات خود به آدرس اینترنتی ir.medu.dipcode یا ir.medu.sahat مراجعه کنند.

در صورت تأیید اطلاعات آنان از سوی آموزش وپرورش، می‌توانند تا تاریخ هفدهم بهمن با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش در آزمون سراسری ۱۴۰۱ ثبت نام کنند.

دانش آموزان نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و همچنین دانش آموزان پیش دانشگاهی سالی واحدی- ترمی واحدی سال تحصیلی جاری که در خرداد سال ۱۴۰۱ فارغ التحصیل می‌شوند، برای اطلاع از نحوه اقدام فرایند مشاهده سوابق تحصیلی، اطلاعاتی را که در تاریخ  درباره دریافت کارت شرکت در آزمون منتشر می‌شود، مطالعه کنند.

اگر برای ثبت نام به کافی نت مراجعه می‌کنید. برای پیشگیری از مشکلاتی که در ثبت نام برخی متقاضیان در سال‌های قبل روی داده است، موارد زیر را رعایت کنید:

-قبل از تأیید نهایی، اطلاعات و عکس خود را کنترل کنید و این کار را به فرد دیگری واگذار نکنید.

-تهیه یک برگ پرینت از فرم نهایی ثبت نامبا شمارة پرونده ۷ رقمی و کد پیگیری ۱۶ رقمی برای کنترل و نگهداری در پرونده شخصی متقاضی الزامی است.

-اطلاعات کارت‌های اعتباری را تا پایان مراحل آزمون یعنی پاییز سال ۱۴۰۱ نزد خود نگهداری کنید.