۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پشت پرده ویدیو مپینگ پرچم چین بر روی برج آزادی

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۴۸
کد خبر: 605857
پشت پرده ویدیو مپینگ پرچم چین بر روی برج آزادی

شب گذشته (دوشنبه ۱۱ بهمن ماه) کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری مدعی شدند که پرچم چین در کنار پرچم ایران بر روی برج آزادی نقش بسته است و این موضوع سوالاتی را در میان کاربران فضای مجازی مطرح کرده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، اما ماجرای پرچم چین بر روی برج آزادی چه بود؟ عصر روز دوشنبه ۱۱ بهمن و ۳۱ ماه ژانویه میلادی مصادف با شب سال نوی چینی بود، بر همین اساس شعارهایی همچون «عید بهار چین مبارک باد»، «آرزوی موفقیت برای بازی‌های المپیک زمستانی پکن نماد صلح و دوستی است» و«جاده ابریشم، نماد دوستی ملت ایران و چین»، «به ایران با  تمدن کهن خوش آمدید»، به زبان‌های چینی و فارسی بر روی برج آزادی به نمایش در آمدند، که امری مرسوم و متداول در روابط بین‌المللی است. 

به همین مناسبت، برج آزادی تهران نمایش نوری فوق‌العاده‌ای را به مناسبت جشن سال نو چینی و بازی‌های المپیک زمستانی پکن برگزار کرد، همچنین سرود ملی دو کشور چین و ایران در محوطه آزادی پخش شد.

برج آزادی همچنین شب گذشته به طور پیوسته نمایه‌هایی از دوبیتی‌های جشنواره بهاره چین، نقش‌های ببر، نشان‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی پکن را در کنار ویدیوهای تبلیغاتی المپیک زمستانی پکن نمایش داد