۰ نفر

مدارس سمنان مجازی شد

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۲۸
کد خبر: 605803
مدارس سمنان مجازی شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آموزش در ۱۲۹ مدرسه و کلاس‌های درس استان با توجه به افزایش شیوع کرونا تا پایان هفته به صورت مجازی دنبال می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،محمد دستورانی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن اجتماعات شهید مطهری سمنان ابراز داشت: اگر در هر کلاس درس حتی یک نفر مبتلا به کرونا باشد کلاس به طور کامل تعطیل خواهد شد و اگر در مدرسه‌ای چند کلاس دانش‌آموز مبتلا به کرونا داشته باشد کل مدرسه تعطیل خواهد شد.
وی ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت دانش‌آموزان از اولویت‌های آموزش و پرورش است و والدین نگران این موضوع نباشند.
دستورانی اضافه کرد: ۱۰ هزار معلم در پنج هزار و ۶۰۰ کلاس درس آموزش به ۱۳۰ هزار دانش‌آموز و نوآموز را در استان سمنان دنبال می‌کنند.
وی یادآور شد: نرخ با سوادی در استان سمنان ۹۸ درصد است و این رقم در سال ۵۶ حدود ۵۰ درصد بود.
دستورانی بیان کرد: پوشش تحصیلی در استان سمنان بالاتر از میانگین کشور و ۹۹ درصد است و ۴۷ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی مشغول به تحصیل هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: استان در زمینه‌های علمی مانند کنکور و المپیاد، رخدادهای فرهنگی و هنری مانند مسابقات قرآن، نماز و عترت و کنترل آسیب‌ها در کشور جزو استان‌های برتر و دارای رتبه است.
وی افزود: آموزش و پرورش ۱۰ راهبرد برای کنترل و کیفیت آموزش با توجه به شیوع اومیکرون تعریف کرد تا آموزش تعطیل نشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: موسسه‌های آموزشی غیر دولتی در استان بیش از پنج‌هزار شغل ایجاد کرده‌اند، اما از هیچگونه تسهیلات کم‌بهره برخوردار نشده‌اند و انتظار می‌رود آموزش و پرورش نیز عضو کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید باشد و از تسهیلات کم‌بهره برخوردار شود.
وی خاطرنشان کرد: موسسه‌های آموزشی در سال یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به دولت کمک می‌کنند و انتظار است این بخش در برخورداری از تسهیلات کم‌بهره بانکی لحاظ شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی در رفع نیازهای آموزش و پرورش بیش از پیش همراه باشند و هر ارگان دولتی معینِ یکی از مدارس در رفع نیازها باشد.
طبق اعلام جدیدترین رنگ بندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان دامغان و گرمسار در استان سمنان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند.
طبق تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که عصر یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ اعلام شد، وضعیت رنگ بندی سه شهرستان استان تغییر کرد.
در این رنگ بندی، شهرستان مهدیشهر از وضعیت آبی به زرد و شهرستان دامغان و گرمسار از وضعیت زرد به نارنجی تغییر وضعیت دادند.
هم‌اکنون، شهرستان‌های دامغان و گرمسار در وضعیت نارنجی، شهرستان های سمنان، شاهرود، مهدیشهر سرخه و آرادان در وضعیت زرد و شهرستان‌ میامی، در وضعیت آبی قرار دارد.