۰ نفر

آماده باش گارد ملی آمریکا به دلیل طوفان برف

۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۵۲
کد خبر: 605040
آماده باش گارد ملی آمریکا به دلیل طوفان برف

طوفان قدرتمند سرما و یخبندان در مناطق شمال شرقی آمریکا و میانی اقیانوس اطلس نه تنها باعث لغو هزاران پرواز بلکه موجب اعلام وضعیت اضطراری در چندین ایالت شده و گارد ملی آمریکا به حالت آماده باش درآمده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مقامات آمریکا برای مقابله با کولاک، برف، قطعی احتمالی برق  و طوفان برف آماده می شوند و در برخی ایالت ها، گارد ملی آمریکا به حالت آماده باش درآمده است.

سازمان ملی هواشناسی آمریکا پیش بینی کرده است که طوفان ناشی از بادهای شمال شرقی در روزهای شنبه و یکشنبه مناطق  نیوانگلند و سایر بخش های شمال شرق آمریکا را فرا گیرد.

به گفته این سازمان، طوفانی بزرگ در سواحل میانی اقیانوس اطلس رخ خواهد داد، یک سیستم طوفان کم فشار معروف به بمب گردباد شکل خواهد گرفت.

سازمان هواشناسی آمریکا برای جنوب دلاور، مرکز و شرق لانگ آیلند، جنوب شرقی کنتیکت، تمام رود آیلند، مناطق دیگری از شرق ماساچوست و بخش‌هایی از شرق ماین هشدار کولاک برف صادر کرده است.

فرمانداران نیویورک، نیوجرسی، کنتیکت، رود آیلند، ویرجینیا و دلاور برای آماده سازی در مقابل شرایط خطرناک جاده ها و قطعی برق  وضعیت اضطراری اعلام کرده اند.

لری هوگان فرماندار مریلند 125 سرباز گارد ملی  آمریکا را برای کمک به امداد رسانی در جاده ها به حالت آماده باش در آورده است.

کتی هوکول فرماندار نیویورک  اعلام کرده است که مسافران نباید شرایطی مانند گرفتاری صدها راننده در اتوبان های واشنگتن دی سی به دلیل یخبندان در ماه جاری را تجربه کنند.

 "بمب گردباد" در اصل یک سیستم آب و هوایی است که در آن فشار هوا به سرعت کاهش می یابد و منجر به طوفان های شدید، بارندگی و برف می شود.

به طور متوسط ، افت فشار حداقل ۲۴ میلی بار طی ۲۴ ساعت می تواند به عنوان بمب گردباد تلقی شود.

میلی بار یک واحد اندازه گیری است که هواشناسان برای اندازه گیری فشار هوا از آن استفاده می کنند.