۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

هشدار رییس پیشین صدا و سیما به واقعیت پیوست؛ هک، نفوذ یا عملیات خرابکارانه؟

۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۰۶
کد خبر: 604456
هشدار رییس پیشین صدا و سیما به واقعیت پیوست؛ هک، نفوذ یا عملیات خرابکارانه؟

امروز ظهر اتفاق عجیب و البته بی سابقه در صدا و سیما رخ داد؛ برخی شبکه‌های این سازمان برای لحظاتی تصاویری مسعود رجوی، سرکرده گروه تروریستی منافقین را پخش کردند. آیا این اتفاق همانگونه که مسئولان فنی این سازمان می‌گویند یک حمله هکری بوده است؟

به گزارش اقتصادآنلاین، بعداز ظهر امروز، در یک اتفاق بی سابقه سرور صدا و سیما آنطور که مسئولان فنی این سازمان می‌گویند مورد حمله هکری قرار گرفت و برخی از شبکه‌ها همچون شبکه یک و قرآن، رادیو پیام و جوان برای لحظاتی صدا و تصویر مسعود رجوی، سرکرده گروه تروریستی منافقین را پخش کرد. 

هر چند هک سایت صدا و سیما پیش از این چند بار رخ داده بود اما این بار شبکه‌های تلویزیون و امواج آن مورد حمله قرار گرفت. پرسشی که مطرح می‌شود این است که آیا هک و پخش تصاویر دیگری خارج از سازمان صدا و سیما امکان پذیر است یا اتفاق امروز یک نفوذ و حمله خرابکارانه از داخل سازمان بوده‌است؟

چندی پیش با هک شدن دوربین‌های مدار بسته زندان اوین، محمد سرافراز، رییس اسبق صدا و سیما در مورد "نفوذ" به این زندان هشدار داده‌بود. او در آن زمان در صفحه شخصی خود در توییتر گفته بود که "این نوعی نفوذ است همراه هک!" 

سرافراز بر مسئله نفوذ تاکید کرده بود که "احتمال دارد این نفوذ در سایر نهادها هم صورت گرفته باشد. مسئولان بهتر است قبل از انتشار چاره کنند و مثل سرقت اسناد سری هسته ای، انکار یا سکوت نکنند. خودشان که زودتر میفهمند!"

حالا به نظر می‌رسد که هشدار رییس پیشین صدا و سیما به واقعیت پیوسته است و این پرسش باید پاسخ داده شود که اتفاق امروز در سازمان طویل و عریض صدا و سیما با بودجه‌ میلیاردی هک بوده‌است یا نفوذ و خرابکاری؟