۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

تهیه بلیت جشنواره فیلم فجر + لینک

۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۳۶
کد خبر: 602464
تهیه بلیت جشنواره فیلم فجر + لینک

بلیت فروشی فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم‌ فجر به صورت آنلاین در ۶۱ سالن سینمای تهران از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۶ بهمن ماه آغاز می‌شود. چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ به دبیری مسعود نقاش‌زاده برگزار خواهد شد.

اقتصادآنلاین - عاطفه حسینی؛ جدول نمایشی سینماهای مردمی چهلمین جشنواره فیلم فجر اعلام شده است. این جدول به منظور اطلاع صاحبان آثار و مخاطبان این رویداد فرهنگی با ذکر ۲۲ فیلم مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) منتشر شده است. 

جداول نمایشی سینماهای مردمی جشنواره چهلم را از اینجا مطالعه کنید.

به گفته شُکرخواه، مدیر فناوری اطلاعات چهلمین جشنواره فیلم فجر فروش بلیت فیلم‌های‌ جشنواره امسال، بدون هیچ محدودیتی و تنها به شرط وجود ظرفیت باقیمانده در سینماها و سانس‌های نمایش‌دهنده فیلم‌ها تا ۲۲ بهمن ماه برای عموم مردم در سامانه‌های آنلاین فروش بلیت فعال خواهد بود.

بر این اساس ‌فروش بلیت فیلم‌های جشنواره به صورت آنلاین از طریق سامانه‌های بلیت‌فروشی ایران‌تیک، سینماتیکت و گیشه هفت برای عموم مردم در سراسر کشور امکان پذیر است.

همچنین هر فرد با یک شماره تلفن همراه می‌تواند از هر ۲۲ فیلم بخش مسابقه سینمای ایران، تا سقف ۲ بلیت تهیه نماید و از آنجا که بلیت‌های خریداری شده در جشنواره امکان ابطال یا تعویض ندارند، به مخاطبان توصیه اکید شده است در انتخاب سینما، سالن و سانس مورد نظر دقت لازم را به عمل آورند.

مدیر فناوری اطلاعات چهلمین جشنواره فیلم فجر در خصوص فرآیند بلیت فروشی جشنواره نیز تاکید کرده است که ستاد جشنواره فجر از دوره سی و نهم، به منظور افزایش سطح رضایتمندی تماشاگران و  در راستای سیاست انتخاب آزادانه تماشای هر فیلم در سینما و سانس مورد نظر، فروش بلیت به صورت سِری را از دستور کار خارج کرده است تا امکان خرید هر قطعه بلیط برای هر فیلم، در سانس و سالن مورد علاقه تماشاگران فراهم باشد. 

وی در مورد ایمنی رأی‌گیری به صورت آنلاین نیز توضیح داد: کد رای به صورت رقم عددی و ترتیبی تولید و برای تماشاگر پیامک خواهد شد، لذا امکان تقلب در آن امکان‌پذیر نخواهد بود. علاوه بر آن، به فیلم‌هایی که در سانس فوق‌العاده اکران می‌شوند، کد رأی تعلق نمی‌گیرد. به منظور حفظ حقوق صاحبان آثار و سهولت در اخذ آرای تماشاگران گرامی، از زمان پایان فیلم مورد نظر، تا ۱۲:۰۰ ظهر روز بعد، امکان ثبت رأی در سامانه اخد رأی فعال خواهد بود.

شُکرخواه همچنین درباره نحوه اخذ آرای مردمی گفت: به تعداد بلیت‌های خریداری شده برای هر فیلم، کد شرکت در رای‌گیری به خریدار آن تعلق خواهد گرفت. به عبارت دیگر هر صندلی به منزلۀ یک کد رأی خواهد بود؛ بنابراین زمانی که تماشاگران بلیت فیلمی را قبلاً از طریق سامانه‌ها آنلاین خریداری کرده‌اند را از طریق کیوسک مستقر در سینما چاپ یا از گیشه دریافت می‌کنند، کد شرکت در رأی‌گیری برای آن‌ها صادر می‌شود و ۹۰ دقیقه پس از چاپ بلیت، تماشاگران پیامک مربوط به شرکت در آرای مردمی را که حاوی کد رأی است، دریافت می‌کنند.

پیش‌تر نیز ستاد چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) در چهلمین جشنواره فیلم فجر را معرفی کرد.

بر این اساس، بهروز افخمی (نویسنده و کارگردان)، اسماعیل بنی‌اردلان (استاد دانشگاه)، پوران درخشنده (نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان)، حسین زندباف (تدوین‌گر، تهیه‌کننده و کارگردان)، مجید شاه‌حسینی (مدیر فرهنگی، پژوهشگر و استاد دانشگاه)، اسفندیار شهیدی (مدیرفیلمبرداری، کارگردان و استاد دانشگاه) و محمدحسین نیرومند (مدیر فرهنگی) در این دوره از جشنواره، انتخاب فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) را بر عهده خواهند داشت.

همچنین پردیس چارسو میزبان اهالی رسانه در چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر خواهد بود. بر این اساس برنامه‌های اصلی جشنواره چهلم در پردیس چارسو برگزار خواهد شد. سینما فلسطین که بخش دیگری از خانه جشنواره است به نیازهای منتقدان و بخشی از اهالی رسانه و مهمانان پاسخ خواهد داد.

اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) در چهلمین جشنواره فیلم فجر به شرح زیر است:

۱. «۲۸۸۸» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری و تهیه‌کنندگی کیوان علیمحمدی

۲. «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی

۳. «برف آخر» به کارگردانی امیرحسین عسگری و تهیه‌کنندگی حسن مصطفوی

۴. «بی‌رویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی و هومن سیدی

۵. «بی‌مادر» به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح

۶. «بیرو» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر

۷. «خائن‌کشی» به کارگردانی  مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی علی اوجی

۸. «درب» به کارگردانی سید هادی محقق و تهیه‌کنندگی سیدرضا محقق

۹. «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری

۱۰. «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران

۱۱. «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا و تهیه‌کنندگی ابراهیم حاتمی‌کیا

۱۲. «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی

۱۳. «صورت فلکی (هِناس)»به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه

۱۴. «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی

۱۵. «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان

۱۶. «لایه‌های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب و تهیه‌کنندگی محسن صرافی، رامین سهراب

۱۷. «ماهان» به کارگردانی حمید شاه‌حاتمی و تهیه‌کنندگی علی شاه‌حاتمی

۱۸. «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی امیر بنان، کامران حجازی

۱۹. «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس و تهیه‌کنندگی امیر بنان

۲۰. «موقعیت مهدی (باکری)» به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد

۲۱. «نگهبان شب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی

۲۲. «نمور» به کارگردانی داوود بیدل و تهیه‌کنندگی سید یاسر جعفری