۰ نفر

مرخصی تشویقی برای کارمندان خانم

۲۸ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۰۵
کد خبر: 601202
مرخصی تشویقی برای کارمندان خانم

معاون امور زنان رییس جمهور گفت: زنان شاغل در دستگاه‌های دولتی و دارای بیمه تامین اجتماعی در روز زن مرخصی تشویقی دارند و می‌توانند در کنار خانواده باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دانشجو، انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور بانوان و رییس ستاد بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) اسوه کامل مرد و زن مسلمان است؛ امیدواریم زنانمان بتوانند با تأسی از ایشان پیرو سبک زندگی ابن بانوی بزرگوار باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های روز زن که پیشواز دهه فجر است، گفت: امسال همایش بانوی خردمند برگزار خواهد شد؛ این همایش برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

خزعلی با بیان اینکه زنان می‌توانند با تبیین حقایق از تحریف مسائل جلوگیری کنند، افزود: رسانه‌های معاند امروز خانواده و زنان را مورد هدف قرار داده است.

معاون امور زنان رییس جمهور با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر گفت: حضور در نماز جمعه، میثاق با بنیان‌های امام خمینی (ره)، تقدیر از پرستاران، برگزاری همایش بانوی خردمند از جمله این برنامه‌ها است.

وی اضافه کرد: در همایش بانوی خردمند از زنانی که در داخل و خارج از کشور در حوزه علم موفق بودند با حضور رییس جمهور تقدیر خواهند شد؛ همچنین در این هفته نشست رییس جمهور با نخبگان و زنان حوزه مقاومت برگزار خواهد شد.

خزعلی افزود: تقدیر از خانواده شهدا، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای زنان و افتتاح طرح‌های در حوزه بانوان از دیگر برنامه‌ها در هفته زن است.

معاون امور زنان رییس جمهور گفت: زنان شاغل در دستگاه‌های دولتی و دارای بیمه تامین اجتماعی مرخصی تشویقی خواهند داشت و می‌توانند در ابن روز در کنار خانواده باشند.

وی ادامه داد: دو اولویت‌های مهم ما در معاونت امور زنان این است که محرومیت را از جامعه زنان رفع کنیم و آسیب‌های اجتماعی در این حوزه از بین برود.

خزعلی افزود: در حوزه توانمندسازی تلاش ما این است که بتوانیم اشتغال پایدار برای زنان ایجاد کنیم؛ همچنین در حوزه آسیب‌زدایی به دنبال کاهش اعتیاد، طلاق و ... هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین طلاق‌ها در چهار سال اول زندگی‌ها رخ می‌دهد، گفت: در این حوزه طرح پزشک خانواده آماده شده است و در این طرح پزشک تا چهار سال در کنار زوجین خواهد بود.

معاون امور زنان رییس جمهور همچنین گفت: در هفته زن ۷۳۰ برنامه در حوزه دانش آموزان و معلمان برگزار می‌شود؛ همچنین میز خدمت در نماز جماعات تعبیه خواهد شد.

خزعلی در خصوص نامگذاری خیابان‌ها به نام شهیده زن گفت: در حوزه نامگذاری خیابان‌ها به نام شهیده زن با شهرداری هماهنگی صورت گرفته است و یکی از برنامه‌های معاونت امور زنان پرداختن به نقش زنان در دفاع مفدس است.

وی درباره حذف جایگاه زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هنور این خبر قطعی نشده و باید منتظر تصمیم رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حوزه باشیم و با شناختی که از ایشان داریم اینچنین نخواهد شد.

به گفته خزعلی در بخش آسیب زدایی نیز آسیب هایی که متوجه زنان است نظیر طلاق را در دستور کار خود قرار دادیم .همچنین در بخش توانمندسازی بخش های مختلفی داریم . برای مثال برنامه خاصی را برای ارائه آموزش ها و برگزاری دوره هایی برای بانوان خواهیم داشت.

او در پاسخ به سوالی درباره قانون جمعیت و جوانی گفت: هیئت دولت بودجه خوبی را برای قانون جمعیت و جوانی خانواده تصویب کرده و خانوده‌ها در خصوص این موضوع نگرانی نداشته باشند.

در آبان امسال محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، در نامه ای به حجت‌الاسلام رییسی قانون حمایت از خانواده و جوانی را ابلاغ کرد. این قانون ۷۳ ماده‌ای با ۸۱ تبصره منتظر ابلاغ دولت به دستگاه‌ها است تا مجلس هم در این زمینه نظارت کند.

این قانون ابعاد مختلفی از جمله اعطای زمین و واحد مسکونی، تسهیلات ویژه به خانواده‌های دارای فرزند، دانشجویان متأهل، اهدای خودروی ایرانی پس از تولد فرزند دوم به مادران، ارائه تسهیلات بانک‌ها به خانواده‌ها، اهدای مرخصی زایمان برای بانوان شاغل پرداخته است.