۰ نفر

خواب بدون بالش می تواند مشکلات پوستی را ترمیم کند!

۱۹ دی ۱۴۰۰، ۲:۴۱
کد خبر: 597675
خواب بدون بالش  می تواند مشکلات پوستی را ترمیم کند!

در مطلب زیر می‌خواهیم ببینیم اگر دیگر بدون بالش بخوابیم چه اتفاقی برای پوست مان رخ خواهد داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از روزیاتو، خوابیدن بدون بالش شاید در نگاه اول راحتی به نظر نرسد، اما می‌تواند فواید زیادی برای سلامت شما داشته باشد؛ و تنها پشت دردتان نیست که خوب می‌شود. در حقیقت ممکن است صبح سرحال‌تر از خواب بیدار شود. ما از محصولات زیادی برای حفظ نرمی و لطافت پوست خود استفاده می‌کنیم، اما اثر لوازم خواب بر بهبود پوست آخرین چیزی است که به ذهن مان می‌رسد.

در ادامه می‌خواهیم ببینیم اگر دیگر بدون بالش بخوابیم چه اتفاقی برای پوست مان رخ خواهد داد.

۱- ممکن است پوست تان کمتر دچار چین و چروک شود

تنها کمبود خواب نیست که باعث پیری پوست می‌شود، بلکه روبالشی تان هم ممکن است در این مسأله نقش داشته باشد. بیشتر روبالشی‌ها از جنس کتان هستند و شاید با آن راحت باشید، اما این جنس پارچه باعث ساییده شدن پوست می‌شود، امری که به خشکی پوست می‌انجامد. پوست فاقد رطوبت هم بیشتر مستعد چین و چروک است و خشکی پوست باعث می‌شود چین و چروک‌های موجود بیشتر مشخص شوند. طول می‌کشد تا به خوابیدن بدون بالش عادت کنید، اما در دراز مدت برای پوست تان مفید خواهد بود.

۲- پوست تان صاف‌تر دیده می‌شود

بدن برای آنکه بتواند در بهترین حالت خودش باشد به آب نیاز دارد و پوست تان هم همینطور. روبالشی‌های کتان رطوبت و چربی‌های ضروری‌ای را از پوست می‌گیرند که برای جوان و پر ماندن به آن‌ها نیاز دارد. این امر می‌تواند منجر به پوسته پوسته شدن پوست شود و به مرور سلامت پوست تان را کاهش دهد.

۳- ممکن است جلوی تحریک پوست را بگیرد

اگر پوست حساس و مستعد جوشی دارید، شاید خوابیدن روی یک روبالشی کتان تصمیم درستی نباشد. کتان برای پوست بیش از حد خشن است و سایش ناشی از آن می‌تواند پوست حساس تان را تحریک کند، امری که باعث تشدید مشکلات پوستی فعلی تان می‌شود. از آنجایی که بالش تان می‌تواند به راحتی به محلی برای رشد باکتری‌ها تبدیل شود، خوابیدن به صورت می‌تواند جوش‌ها را بیشتر کند.

۴- به احیای سریع‌تر پوست کمک می‌کند

وقتی می‌خوابید بدن تان وارد حالت احیا می‌شود و وقت آن می‌رسد که پوست تان خود را ترمیم کند. بالش تان تمام چربی‌ها و بقایای مواد آرایشی روی پوست تان را در خود جمع می‌کند و وقتی صورت تان را به آن فشار می‌دهید کابوس تمام عیاری برای پوست خود رقم می‌زنید.

۵- می‌تواند پوست تان را درخشان کند

خوابیدن روی بالش خیلی نرم ممکن است باعث کاهش جریان خون به سمت سر شود. این امر می‌تواند منجر به گردن درد و سردرد شود و پوست شما را خشک و کدر کند. گردش نامناسب خون ممکن است باعث مشکلات مختلف پوستی از جمله تغییر رنگ پوست، ضایعات پوستی و پوسته پوسته شدن شود.

۶- پوست تان کمتر خط می‌افتد

اگر تا به حال پیش آمده که از خواب بیدار شوید و ببینید روی صورت تان خط افتاده، ممکن است علتش روبالشی تان باشد. وقتی در خواب غلت می‌زنید، پوست تان به خاطر روبالشی ضخیم کتان تان خط می‌افتد؛ و گرچه این خط‌ها به تدریج محو می‌شوند، اما تکرار این اتفاق ممکن است در نهایت باعث ایجاد چین و چروک‌های دائمی روی پوست شود. خوابیدن بدون بالش ممکن است ظاهر سالم تری به پوست دهد و نرمی و انعطاف پذیری آن را حفظ کند.

چه جنس روبالشی برای پوست مفید است؟

اگر دل کندن از بالش عزیزتان برایتان ممکن نیست، به دنبال روبالشی‌هایی از جنسی نرم‌تر باشید. ابریشم لطیف‌تر از کتان است، رطوبت کمتری را به خود جذب می‌کند و حتی می‌تواند به رفع جوش‌ها کمک کند.