۰ نفر

اگر یک شهاب سنگ به زمین برخورد کند چه می‌ شود؟

۱۳ دی ۱۴۰۰، ۳:۰۹
کد خبر: 595810
اگر یک شهاب سنگ به زمین برخورد کند چه می‌ شود؟

کارشناس سازمان فضایی ناسا در مصاحبه ای از برنامه های این سازمان برای مقابله با شهاب سنگ ها صحبت کرد.

به گزارش space.com، زنی در کانادا ۵ ماه پیش یک اتفاق کشنده را تجربه کرد. او شب خوابیده بود که ناگهان یک شهاب سنگ کوچک از سقف عبور کرد و روی تخت خواب این زن افتاد. خوشبختانه شهاب سنگ به زن کانادایی صدمه نزد، اما سقف خانه را کاملا سوراخ کرد. این اتفاق سوالاتی را در ذهن به وجود می‌آورد، یکی از این سوالات این است که اگر سنگ بزرگی به زمین برخورد کند چه اتفاقی می‌افتد؟ ناسا این سوال را از یکی از کارشناسانش پرسید. دکتر کلی فست گفت که شناسایی شهاب سنگ‌ها بسیار مهم است. با این حال او اضافه کرد که هیچ تهدیدی برای زمین وجود ندارد.

شهاب سنگ ها زمین را تهدید نمی کنند

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خوشبختانه، ناسا در طول چندین دهه جستجوی خود هیچ تهدیدی از این نوع را برای زمین پیدا نکرده است. اما همانطور که کلی فست گفت ناسا همیشه یک طرح پشتیبان (یا چندگانه) برای این موضوع دارد. فست در این باره گفت: "پیدا کردن شهاب سنگ‌ها قبل از اینکه برای ما خطر ایجاد کنند مهم هستند. باید قبل از اینکه شهاب سنگ‌ها ما را تهدید کنند، آن‌ها را شناسایی کنیم. برخورد شهاب سنگ‌ها با زمین یک فاجعه طبیعی است، اما می‌توان از آن جلوگیری کرد. دفتر هماهنگی دفاع سیاره‌ای ناسا روی پروژه‌هایی برای کشف شهاب سنگ‌ها و محاسبه مدار آن‌ها کار می‌کند، ماموریت دارت یکی از پروژه‌هایی بود که برای تغییر مسیر شهاب سنگ‌ها طراحی شده بود و با موفقیت به پایان رسید."

شهاب سنگ

حادثه شهاب سنگ در استان بریتیش کلمبیا کانادا تنها مورد در نوع خود نبود. شهاب سنگ‌ها همیشه به سمت زمین در حرکت هستند. گاهی اوقات، شهاب سنگ‌های بزرگ از سفر در جو زمین جان سالم به در می‌برند و به عنوان شهاب سنگ‌های کوچک روی سطح زمین فرود می‌آیند. گاهی اوقات مردم آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و در مواقعی این سنگ‌ها به موزه‌ها یا پلتفرم‌های خرید آنلاین اهدا می‌شوند. با این حال، شهاب سنگ‌ها درست مانند سیارات به دور خورشید می‌چرخند.